1
Vraag
2
Reacties
r.kbdy68

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mensen van je wifi af kicken

ik wil graag weten of je mensen kan kicken van je wifi zodat ze je wifi niet meer kunnen gebruiken
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Voortaan aan zulk soort gasten als je ze ooit toegang op Wifi geeft een WIFI gast toegang inrichten, hoef je bij wachtwoord wijzigen bijv niet gelijk alles van jezelf aan te passen.

Als ze er op gekomen zijn zonder van jou een wachtwoord gekregen te hebben zou ik alles wat betreft beveiliging en wachtwoorden in je hele netwerk en alles waar je met je/die wifi extern ingelogd ben wijzigen. PLUS e.a. goed in de gaten houden.

Als je het over WIFI spots hebt daar staan help topics over op Ziggo site enz.

Oja komt bij mij wel eens voor dat ik vergeten was dat een device wat dan ook toegang gegeven heb in verleden, en die zou ik dan niet kicken indien van jezelf en even vergeten. ( Je hebt rolluiken zonwering enz.... )

Bekijk in context

12 Reacties 12
Marten1980

Level 1
  • 241Posts
  • 8Oplossingen
  • 13Likes
Heel simpel.

Verander je wifi wachtwoord klaar ben je.
r.kbdy68
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Marten1980 wrote:
Heel simpel.

Verander je wifi wachtwoord klaar ben je.


is er geen andere manier.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Als je het mac adres weet kun je die misschien blokken?
Weet niet of Ziggo routers deze functie hebben.
Of anders alleen bekende mac adressen toestaan, die functie zit er wel in dacht ik.
Marten1980

Level 1
  • 241Posts
  • 8Oplossingen
  • 13Likes
Helaas niet. Sorry.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
r.kbdy68 Welk modem heeft u?
r.kbdy68
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jan F. wrote:
r.kbdy68 Welk modem heeft u?

ik heb de connectbox
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Dan kunt u via geavanceerde instellingen, draadloos, beveiliging apparaten, niet mensen, op basis van het Mac-adres blokkeren.
Marten1980

Level 1
  • 241Posts
  • 8Oplossingen
  • 13Likes
Ik zou wifi wachtwoord aanpassen. En alleen aan vertrouwde personen geven.

Eventueel het wachtwoord door u zelf op hun apparaat intoetsen, zodat ook zij het wachtwoord niet door kunnen vertellen.

Dit kunnen ze op een smartphone niet zo gemakkelijk terughalen, op een laptop word dat weer een ander verhaal.
borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes
Als je de app " Network Scanner" gebruikt kun je zien welke Mac-adressen met welk IP-adres aan je router hangen en dan kun je de foute Mac-adressen in de router blokkeren of alleen de goede toegang verlenen.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Voortaan aan zulk soort gasten als je ze ooit toegang op Wifi geeft een WIFI gast toegang inrichten, hoef je bij wachtwoord wijzigen bijv niet gelijk alles van jezelf aan te passen.

Als ze er op gekomen zijn zonder van jou een wachtwoord gekregen te hebben zou ik alles wat betreft beveiliging en wachtwoorden in je hele netwerk en alles waar je met je/die wifi extern ingelogd ben wijzigen. PLUS e.a. goed in de gaten houden.

Als je het over WIFI spots hebt daar staan help topics over op Ziggo site enz.

Oja komt bij mij wel eens voor dat ik vergeten was dat een device wat dan ook toegang gegeven heb in verleden, en die zou ik dan niet kicken indien van jezelf en even vergeten. ( Je hebt rolluiken zonwering enz.... )
r.kbdy68
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jan F. wrote:
Dan kunt u via geavanceerde instellingen, draadloos, beveiliging apparaten, niet mensen, op basis van het Mac-adres blokkeren.

Bedankt
r.kbdy68
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zpiep wrote:
Voortaan aan zulk soort gasten als je ze ooit toegang op Wifi geeft een WIFI gast toegang inrichten, hoef je bij wachtwoord wijzigen bijv niet gelijk alles van jezelf aan te passen.

Als ze er op gekomen zijn zonder van jou een wachtwoord gekregen te hebben zou ik alles wat betreft beveiliging en wachtwoorden in je hele netwerk en alles waar je met je/die wifi extern ingelogd ben wijzigen. PLUS e.a. goed in de gaten houden.

Als je het over WIFI spots hebt daar staan help topics over op Ziggo site enz.

Oja komt bij mij wel eens voor dat ik vergeten was dat een device wat dan ook toegang gegeven heb in verleden, en die zou ik dan niet kicken indien van jezelf en even vergeten. ( Je hebt rolluiken zonwering enz.... )

Wow dat is een goede tip. Bedankt
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic