1
Vraag
2
Reageer en help mee
grandddad

Level 3
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Meldingen in modem, kan iemand hier naar kijken?

@tobiastheebe,

Mijn topic is in het archief beland omdat ik even geen tijd had vanwege ziekenhuis opname.

Ik zie nog steeds rare meldingen langskomen en kun je misschien even er naar kijken.

gr Ad

76 Reacties 76
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33268Posts
  • 2391Oplossingen
  • 16848Likes

Op 19-, 20- en 26-5 is uitval zichtbaar. Kun je eventueel ook de actuele downstream/upstream-waarden nog eens plaatsen?

grandddad
Topicstarter
Level 3
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hi Tobias ,

download is 410bps en upload 40,9 Mbps

grandddad
Topicstarter
Level 3
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

oops Mbps download 🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33268Posts
  • 2391Oplossingen
  • 16848Likes

Ik bedoelde de downstream/upstream-waarden uit de webinterface van het modem (pagina Cable Modem → CM Info → Connection), welke je in het vorige topic ook had geplaatst.

grandddad
Topicstarter
Level 3
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

oh sorry hier is het .

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33268Posts
  • 2391Oplossingen
  • 16848Likes

De enige bijzonderheden zijn nog steeds een (zeer) lichte instraling van 5G downlink en lage US Tx power, welke beide niet de T2 + T4 timeouts verklaren.

Verder onderzoek vanuit Ziggo is m.i. de gewenste vervolgstap, ook gelet op de laatste opmerking van de monteur dat de EV aan vernieuwing toe is. Een moderator komt binnenkort langs in dit topic.

grandddad
Topicstarter
Level 3
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Volgens mij is de ev al vervangen toen ik in het ziekenhuis was.

Mijn vrouw vertelde dat er af en toe geen internet en telefoon was en ik zag toen een melding van onderhoud in de mail.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33268Posts
  • 2391Oplossingen
  • 16848Likes

Dat is inderdaad mogelijk, maar ik heb het voor de zekerheid nog even nagevraagd.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2718Posts
  • 286Oplossingen
  • 1303Likes

Hi @grandddad!

Altijd goed om nog even te horen wat er aan de hand is als het niet helemaal lekker loopt.

Je geeft aan meldingen te zien in het modem en dat je vrouw af en toe uitvalt ervaart, wanneer was die uitval? Was dat tijdens het onderhoud? En ervaren jullie op andere momenten ook nog uitval van de diensten? Of zie je alleen meldingen terug in het modem? Dat is wel even belangrijk om te weten. 

grandddad
Topicstarter
Level 3
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Morgen Carlien,

Die uitval was tijdens onderhoud.

Het is alleen dat soms veel buffer is en soms even de verbinding weg is.

sommige meldingen in het log zijn ook als ik niet thuis ben of snachts.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2718Posts
  • 286Oplossingen
  • 1303Likes

Oke dus vooral tijdens het onderhoud dat het toen niet werkte maar dat is te verklaren. Ik snap dat je die meldingen ziet, maar er is dan wel verbinding dus of je hebt dan niet per se er last van? @grandddad 

grandddad
Topicstarter
Level 3
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Als ik geen verbinding of traag internet heb kijk ik later in de log en zie dan op dat tijdstip de melding.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2718Posts
  • 286Oplossingen
  • 1303Likes

Ah helder! Ik zie hier een modem actief staan zonder wifi, hebben we het dan over de bekabelde verbinding die weg valt of draadloos? En wat voor router heb je in gebruik? Merk je op dat moment dat het modem of de router uitvalt of merk je het op verschillende apparaten? Zou je wat meer uitleg kunnen geven over wat er precies gebeurt zodat we daar verder op kunnen borduren? @grandddad 

grandddad
Topicstarter
Level 3
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Eigenlijk bekabeld en wifi.

Ik heb een netgear R7800 router.

Ik merk het probleem als bufferen bij streamen met wifi en bekabeld en onder internetten.

Op tv,pc en wifi.Tv en pc zijn bekabeld

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2718Posts
  • 286Oplossingen
  • 1303Likes

Dan lijkt het me verstandig om opnieuw een monteur in te plannen zodat die op onderzoek uit gaat! Sta je hier voor open? Dan plan ik iemand in! @grandddad 

grandddad
Topicstarter
Level 3
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Een monteur is goed.

Ik heb vandaag een ping laten lopen met repeat van 5 sec op de pc bekabeld met linux mint geinstalleerd.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33268Posts
  • 2391Oplossingen
  • 16848Likes

Zijn events zichtbaar in de event log waarvan het tijdstip (min of meer) overeenkomt met de tijdstippen in deze TXT file?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5998Posts
  • 709Oplossingen
  • 2542Likes

De vorige monteur heeft bewust aangegeven dat er geen problemen zijn in de binnenhuis aansluiting, maar ook het buitennetwerk is 100% in orde.

Hij heeft het advies meegegeven de UBEE modem te vervangen voor Sagem, wat dus een verbetering kan zijn.

Is er een reden dat je dat niet wenst? @grandddad 

grandddad
Topicstarter
Level 3
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

De log gaat maar tot 27-5  9:18 dus kan ik niet zien

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic