Mijn topic is in het archief beland omdat ik even geen tijd had vanwege ziekenhuis opname.
Ik zie nog steeds rare meldingen langskomen en kun je misschien even er naar kijken.
gr Ad
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
In totaal is 3× een nieuwe verbindingsopbouw zichtbaar in de historie, om 16:54, 16:56 en 16:59, met hiertussen signaalproblemen. Jouw reset was dus nog later?
Bij een reset worden alle events met een severity lager dan critical gewist, waardoor het inderdaad mogelijk is dat oudere events verschijnen welke eerder niet zichtbaar waren.
Mijn reset was om 17.05.
Helder. Tussen 16:53 en 16:57 ging dus wel iets mis in de downstream, waarschijnlijk kwam jij op hetzelfde moment binnen? In dat geval was het logisch dat je 'geen internet' ervaarde. De exacte oorzaak moet ik je schuldig blijven, maar eerder in het topic (maand geleden) waren ook al afwijkingen in de downstream zichtbaar, dus er kan wel een verband zijn.
Dank je Tobias,
We wachten het af.
Hopelijk geen problemen meer
gr.Ad
Tobias, vandaag weer problemen
Ik was de kwalificatie van F1 aan het kijken en ineens een modem reboot.
Ik zie wat meldingen over weer een software update etc.
Ik kan dus niet kijken wat er allemaal in het log staat wegens die reboot van modem.
Kun jij zien wat er nu eigenlijk gaande is ?
gr Ad
Ik zie inderdaad meerdere pogingen om de firmware update (naar versie 8.10.26) uit te voeren, normaliter zou deze uiteraard bij de eerste poging direct doorgevoerd moeten worden. Kun je controleren welke versie de pagina Beheer → Informatie aangeeft?
De update is dus al toegepast. Het modem heeft inderdaad gisteren en eergisteren meerdere keren het updateproces doorlopen, wat niet gebruikelijk is. Het is mogelijk dat de update met de laatste poging van 17:11 gelukt is of dat het modem desondanks, om wat voor reden dan ook, de update aangeboden blijft krijgen en vervolgens opnieuw opstart. Voor de zekerheid kun je het modem een minuut stroomloos maken, hopelijk is het daarmee opgelost.
Ik heb dus het modem wel minstens 10 minuten uitgezet nadat je dat gevraagd had.
Nu weer problemen en ik snap niet waarom weer een software update.
Misschien dat er iemand naar moet kijken?
gr Ad
Vreemd dat het modem nog steeds de update aangeboden krijgt terwijl deze al is doorgevoerd. Dit zou inderdaad verder onderzocht moeten worden door Ziggo, ik heb het topic nog even onder de aandacht gebracht.
Dank je
Ik heb hetzelfde issue. Al twee keer reboot door software update.
Hi @grandddad en @tregbe
Dank voor het melden. We hebben dit tijdens de test ook een aantal keer voorbij zien komen, in alle gevallen is het inmiddels opgelost zonder dat verdere actie nodig was. Ik wil jullie daarom vragen de komende week te checken of dit zich opnieuw voordoet en het hier aan te geven.
@Rikst :
Het opnieuw aanbieden van de firmware is niet meer opgetreden de afgelopen week! Een eenmalig “hikje” zullen we maar zeggen.
Ik ben benieuwd of @grandddad dit probleem nog ervaart.
Ik heb de software update ook niet meer gezien alleen 14 t3 en 1 t4 timeouts.
Vanmorgen om 8:43 nog 1 t3 en 1 t4
gehad.
Ik kan niet veel terug kijken omdat op 31-07 een zekering uit was vanwege kortsluiting en de modem een
reboot heeft gehad.
gr Ad
T4 timeouts mogen buiten werkzaamheden of een bekende storing niet voorkomen, T3 timeouts idealiter ook niet. Kwamen deze op ATDMA of OFDMA voor? Je kunt nogmaals de historie plaatsen als de T4 timeouts blijven oplopen.
Dat vermoeden had ik al, instabiliteit/uitval van OFDMA komt sporadisch voor, Ziggo is actief bezig om de stabiliteit van dit kanaal te verbeteren.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.