1
Vraag
2
Reageer en help mee
grandddad

Level 3
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Meldingen in modem, kan iemand hier naar kijken?

@tobiastheebe,

Mijn topic is in het archief beland omdat ik even geen tijd had vanwege ziekenhuis opname.

Ik zie nog steeds rare meldingen langskomen en kun je misschien even er naar kijken.

gr Ad

76 Reacties 76
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33159Posts
  • 2382Oplossingen
  • 16812Likes

De OFDM MER is met 39 dB aan de lage kant voor profile ID 3, dit kan verklaren waarom op deze profile ID zo vaak FEC lock loss (CM-STATUS event type code 16) voorkomt. Event type code 24 is FEC lock recovery, '0 1 2 3' geeft aan dat eerder ook FEC lock loss op de andere profile ID's 0 t/m 2 is voorgekomen. Verder is DS CER aanwezig/voorgekomen c.q. zijn de uncorrectable CWE opgelopen tussen nu en 2 weken geleden.

grandddad
Topicstarter
Level 3
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@tobiastheebe,

Wat betekent dat ?

Is er toch iets mis met de kabel of ev?

gr Ad

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33159Posts
  • 2382Oplossingen
  • 16812Likes

Lastig te zeggen als medeklant op een afstand. Het zijn i.i.g. aandachtspunten voor Ziggo.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1355Posts
  • 141Oplossingen
  • 670Likes

Hi @grandddad ik heb de bon van de monteur er op nageslagen en deze geeft aan dat het netwerk wel in orde is. Wanneer de EV vervangen gaat worden en of dat gebeurt kan ik hier niet terug vinden. Het advies is dan ook om jouw modem te vervangen. Laat het me weten als ik dat voor jou in orde kan maken. 

grandddad
Topicstarter
Level 3
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Judith 

Het voorstel om de modem te vervangen is al eerder gedaan.

Krijg ik dan een ubee in bridge als vervanger?

Als het een sagem wordt dan wel in bridge en als test zodat ik de ubee weer terug kan zetten indien de meldingen dan ook weer aanwezig zijn.

gr Ad

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33159Posts
  • 2382Oplossingen
  • 16812Likes

De Ubee UBC1318 wordt niet meer toegestuurd aan particuliere klanten, je zou dus een Sagemcom F3896 ontvangen, welke inderdaad wel bridge mode overneemt van het huidige modem.

grandddad
Topicstarter
Level 3
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik ben nog vergeten dat de power vlgs monteur te laag was .Bij de ev heeft hij de connector vervangen en de power gemeten op meetpunt en niet mijn connection.Hij vertelde dat de ev vervangen moest worden en dat het dan goed zou komen.Het was niet nodig om veranderingen te doen op de oude ev.

gr Ad

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33159Posts
  • 2382Oplossingen
  • 16812Likes

De Rx + Tx power op het modem zijn beide in orde.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4590Posts
  • 379Oplossingen
  • 1875Likes

@grandddad en zo zijn we dus nog steeds benieuwd naar je standpunt wat het nieuwe modem aangaat. 

grandddad
Topicstarter
Level 3
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Jacob,Het is goed stuur maar  die sagem F3896.

gr Ad

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4590Posts
  • 379Oplossingen
  • 1875Likes

@grandddad dan regelen we dit voor je, dat komt goed.

Laat je ons weten bij aankomst en gebruik hoe deze je bevalt? Voor raad en daad kunnen we uiteraard altijd bijspringen!

grandddad
Topicstarter
Level 3
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@tobiastheebe,

Mijn eerste status log van nieuwe modem.

gr Ad

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33159Posts
  • 2382Oplossingen
  • 16812Likes

Vooralsnog geen duidelijke afwijkingen/problemen zichtbaar. Eventueel kun je ook nog eens de actuele downstream/upstream-waarden plaatsen. Bij voorkeur kopieer je de gegevens op een PC naar een tekstdocument (Kladblok is prima), de PDF leest net als de vorige niet fijn.

grandddad
Topicstarter
Level 3
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@tobiastheebe 

Ik weet niet of je het zo kunt lezen maar hier zijn de status gegevens.

gr Ad

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33159Posts
  • 2382Oplossingen
  • 16812Likes

Dank, zo is het veel beter leesbaar. Op het OFDM-kanaal komt (te) regelmatig profile FEC lock loss voor, al is dit vooralsnog alleen op profile ID 3 voorgekomen. Verder zijn op alle kanalen uncorrectable CWE ('Fouten na RS') voorgekomen, maar dit is mogelijk het gevolg van eerst het modem opstarten en daarna op coax aansluiten i.p.v. andersom, belangrijkste is dat deze niet verder oplopen. Beide punten waren ook zichtbaar bij de UBC1318.

grandddad
Topicstarter
Level 3
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@tobiastheebe 

Ik heb eerst alle kabels aangesloten en toen pas de schakelaar aan gezet.

Het inloggen lukte niet en toen heb ik hem gereset met pin en dat kun je zien in log die ik hier mee stuur.

Is alleen nog in die oude formaat 🙂

Oh die heb ik al gepost als eerste post met dit modem en het begint onderaan met pin reset.

Nu de nieuwe download log.

gr Ad

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33159Posts
  • 2382Oplossingen
  • 16812Likes

De uncorrectable CWE zijn niet verder opgelopen t.o.v. vanmiddag, dus dat is positief. Om 19:05 kwam OFDM profile FEC lock loss op profile ID's 2 + 3 i.p.v. alleen 3 voor. Verder niets te melden t.o.v. mijn vorige reactie. Samengevat laat de downstream net zoals bij de UBC1318 (kleine) afwijkingen zien.

grandddad
Topicstarter
Level 3
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@tobiastheebe 

Dank je dus het is normaal en kan geen kwaad?

Alleen is de snelheid van de vpn wel laag.

normaal volle bak met rond 400 Mb en met vpn rond 100 Mb en soms lager.

Ik heb surfshark vpn

Ik moet de vpn nog goed testen

gr Ad

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33159Posts
  • 2382Oplossingen
  • 16812Likes

Nee, ik noemde het niet voor niets afwijkingen, de signaalkwaliteit is niet optimaal.

Snelheidsverlies met VPN is normaal. Ik raad VPN af voor normaal, dagelijks gebruik. Voor bijvoorbeeld buitenland of een openbare locatie is het wel een optie.

grandddad
Topicstarter
Level 3
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@tobiastheebe 

Moet daar wat aan gedaan worden?

Het is nog te kort voor mij om de verbinding te beoordelen .

Maar als het toch nog niet goed is heeft de modem switch niets opgeleverd.

Ik ben ook nog het modem router gedeelte aan het testen of het modem in bridge gezet moet worden.

gr Ad

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic