Heb op mijn IPhone WPA 2-psk geeft als melding zwakke beveiliging
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey @dickvdveer , van harte welkom hier en goedemiddag!
Je kan best schrikken van zo'n melding, kan ik mij voorstellen! Je wilt natuurlijk dat je veilig gebruik maakt van het internet, dus ik snap dat je hier nu je vraagtekens bij hebt.
De melding die je te zien krijgt komt sinds iOS 14 voor bij Apple apparatuur. Het heeft te maken met het beveiligingsprotocol tegen wifi kwetsbaarheden. Die is bij Ziggo verder veilig. Voor meer informatie en tips om uit te voeren, kun je op deze pagina een kijkje nemen. Daar staat het heel mooi onder elkaar 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat is je Wifi dan? Want daar komt het vandaan.
Heb je alleen Ziggo Modem? en welke? Of heb je nog andere Wifi devices?
niks van aantrekken. wpa2 is op veel routers etc de standaard en niet per se zwak. zolang het wachtwoord zelf maar niet: wifi123 is oid
Hey @dickvdveer , van harte welkom hier en goedemiddag!
Je kan best schrikken van zo'n melding, kan ik mij voorstellen! Je wilt natuurlijk dat je veilig gebruik maakt van het internet, dus ik snap dat je hier nu je vraagtekens bij hebt.
De melding die je te zien krijgt komt sinds iOS 14 voor bij Apple apparatuur. Het heeft te maken met het beveiligingsprotocol tegen wifi kwetsbaarheden. Die is bij Ziggo verder veilig. Voor meer informatie en tips om uit te voeren, kun je op deze pagina een kijkje nemen. Daar staat het heel mooi onder elkaar 🙂
Dag Marije,
Ik heb heel veel reacties gehad op mijn probleem en ben daar erg blij mee.
Op dit ogenblik doet zich de situatie voor dat het mij aan tijd ontbreekt om actie te nemen op de genoemde oplossingen.
Zodra de gelegenheid zich voordoet ga ik er zeker mee aan de gang.
Met hartelijke groet.
Dick van der Veer.
Je stuurt ons door naar een website waarop ik de volgende melding krijg:
Sorry, maar dan kan de informatie nog zo goed zijn, ik sluit de webpagina dan weer snel.
Deze rommel blief ik niet op mijn windows/mac/linux PC.
dan maak je gebruik van een browser/OS die outdated is. ik gebruik de laatste versie van firefox op een win10 pc, deze heeft flash player (wat daar nog van over is) ingebouwd. flash player is namelijk al een paar jaar van de markt verdwenen. ik kan de pagina dus ook gewoon openen zonder melding
macOS Sonoma Safari 17.3.1 veel nieuwer is er niet (op de mac)
Je geeft zelf al aan dat Flash al een paar jaar ten grave gedragen is.
Een "wijze" website gebruikt allang geen Flash meer.
Typisch Apple ding, wij hebben wifi 6 en daar hoort wpa-3 bij dat is veiliger, wij zijn de beste, bla bla bla.
Nou als leek zeg ik dat 99 % van de wereld geen wifi 6 heeft
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.