Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
dickvdveer
Level 1

Melding 'zwakke beveiliging WPA 2-PSK' op iPhone?

Heb op mijn IPhone WPA 2-psk geeft als melding zwakke beveiliging

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hey @dickvdveer , van harte welkom hier en goedemiddag! 

Je kan best schrikken van zo'n melding, kan ik mij voorstellen! Je wilt natuurlijk dat je veilig gebruik maakt van het internet, dus ik snap dat je hier nu je vraagtekens bij hebt. 

De melding die je te zien krijgt komt sinds iOS 14 voor bij Apple apparatuur. Het heeft te maken met het beveiligingsprotocol tegen wifi kwetsbaarheden. Die is bij Ziggo verder veilig. Voor meer informatie en tips om uit te voeren, kun je op deze pagina een kijkje nemen. Daar staat het heel mooi onder elkaar 🙂

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
S4R
Level 16

Wat is je Wifi dan? Want daar komt het vandaan.

Heb je alleen Ziggo Modem? en welke? Of heb je nog andere Wifi devices?

0 Kudos
Gio2903
Level 17

niks van aantrekken. wpa2 is op veel routers etc de standaard en niet per se zwak. zolang het wachtwoord zelf maar niet: wifi123 is oid

0 Kudos
Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hey @dickvdveer , van harte welkom hier en goedemiddag! 

Je kan best schrikken van zo'n melding, kan ik mij voorstellen! Je wilt natuurlijk dat je veilig gebruik maakt van het internet, dus ik snap dat je hier nu je vraagtekens bij hebt. 

De melding die je te zien krijgt komt sinds iOS 14 voor bij Apple apparatuur. Het heeft te maken met het beveiligingsprotocol tegen wifi kwetsbaarheden. Die is bij Ziggo verder veilig. Voor meer informatie en tips om uit te voeren, kun je op deze pagina een kijkje nemen. Daar staat het heel mooi onder elkaar 🙂

0 Kudos
Ga naar reactie
dickvdveer
Level 1
Topicstarter

Dag Marije,

Ik heb heel veel reacties gehad op mijn probleem en ben daar erg blij mee.

Op dit ogenblik doet zich de situatie voor dat het mij aan tijd ontbreekt om actie te nemen op de genoemde oplossingen.

Zodra de gelegenheid zich voordoet ga ik er zeker mee aan de gang.

Met hartelijke groet.

Dick van der Veer. 

0 Kudos
Marinus
Level 16

@Marije 

Je stuurt ons door naar een website waarop ik de volgende melding krijg:

Screenshot 2024-02-15 at 23.22.10.png

Sorry, maar dan kan de informatie nog zo goed zijn, ik sluit de webpagina dan weer snel.

Deze rommel blief ik niet op mijn windows/mac/linux PC.

0 Kudos
Gio2903
Level 17

@Marinus 

dan maak je gebruik van een browser/OS die outdated is. ik gebruik de laatste versie van firefox op een win10 pc, deze heeft flash player (wat daar nog van over is) ingebouwd. flash player is namelijk al een paar jaar van de markt verdwenen. ik kan de pagina dus ook gewoon openen zonder melding

Naamloos.png

Marinus
Level 16

@Gio2903 

macOS Sonoma Safari 17.3.1 veel nieuwer is er niet (op de mac)

Je geeft zelf al aan dat Flash al een paar jaar ten grave gedragen is.

Een "wijze" website gebruikt allang geen Flash meer.

0 Kudos
Jan den Hartog
Level 5

Typisch Apple ding, wij hebben wifi 6 en daar hoort wpa-3 bij dat is veiliger, wij zijn de beste, bla bla bla.
Nou als leek zeg ik dat 99 % van de wereld geen wifi 6 heeft

0 Kudos