1
Vraag
2
Reacties
josien22

Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Melding: "Your connection is not private" bij Mijn Ziggo

Ik heb ook een dreigmail gekregen, door mijn eigen ziggo e-mailadres verzonden en ik kan niet inloggen bij mijn ziggo om mijn password te wijzigen.

Als ik naar Mijn Ziggo ga en probeer in te loggen krijg de melding: "Your connection is not private"

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
josien22
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Sparco1955 Dat was inderdaad vreemd, maar kennelijk wordt er toch een iets andere weg gevolgd. 
Ondertussen heb ik met verschillende browsers geprobeerd in te loggen op mijn ziggo en de enige waarmee het lukt is FireFox. Chrome, Edge, Safari en Opera, geven allemaal hetzelfde probleem (de foutmelding: NET::ERR_CERT_REVOKED). Ook heb ik de cache geleegd en geprobeerd in te loggen op een incognito tab. En voor de volledigheid, ik werk op een Mac. Verder heb ik een aantal van de tips opgevolgd op een blog van Kinsta (https://kinsta.com/nl/blog/your-connection-is-not-private/), maar dat haalde ook niet veel uit.
Toen het mij lukte om in te loggen via FireFox heb ik mijn wachtwoorden aangepast. In principe is het gevaar dus geweken, wat betreft de mogelijke hack van mijn mailaccount, maar vreemd blijft het wel dat ik met de meeste browsers niet kan inloggen. Mocht iemand je een idee hebben wat er mis is en wat ik eraan kan doen, dan hoor ik het graag.

In de bijlage heb ik een afbeelding met de foutmelding in Safari toegevoegd. Die leek me het meest informatief.

Bekijk in context

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 26903Posts
  • 1861Oplossingen
  • 13461Likes

Vervelend dat het nog niet werkt. Je zou nog kunnen proberen om de nieuwe versie van het certificaat te downloaden van de site van QuoVadis en vervolgens te importeren als trusted root CA (Certificate Authority).

20210202-01.PNG

Bekijk in context

12 Reacties 12
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@josien22 ,

Hoe komt u dan op dit forum? Want hier moet u ook inloggen met Mijn Ziggo gegevens. Ga eens naar: Je aanbieder voor Televisie, Internet en Bellen | Altijd verbonden | Ziggo en probeer rechtsboven in te loggen op Mijn Ziggo. Als dat wel lukt dan is er hoogstwaarschijnlijk iets anders aan de hand.

Succes.

josien22
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Sparco1955 Dat was inderdaad vreemd, maar kennelijk wordt er toch een iets andere weg gevolgd. 
Ondertussen heb ik met verschillende browsers geprobeerd in te loggen op mijn ziggo en de enige waarmee het lukt is FireFox. Chrome, Edge, Safari en Opera, geven allemaal hetzelfde probleem (de foutmelding: NET::ERR_CERT_REVOKED). Ook heb ik de cache geleegd en geprobeerd in te loggen op een incognito tab. En voor de volledigheid, ik werk op een Mac. Verder heb ik een aantal van de tips opgevolgd op een blog van Kinsta (https://kinsta.com/nl/blog/your-connection-is-not-private/), maar dat haalde ook niet veel uit.
Toen het mij lukte om in te loggen via FireFox heb ik mijn wachtwoorden aangepast. In principe is het gevaar dus geweken, wat betreft de mogelijke hack van mijn mailaccount, maar vreemd blijft het wel dat ik met de meeste browsers niet kan inloggen. Mocht iemand je een idee hebben wat er mis is en wat ik eraan kan doen, dan hoor ik het graag.

In de bijlage heb ik een afbeelding met de foutmelding in Safari toegevoegd. Die leek me het meest informatief.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 26903Posts
  • 1861Oplossingen
  • 13461Likes

-

josien22
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Helaas, de foutmelding is er nog steeds (met lege cache etc.) en mijn klok staat op de juiste tijd, zie attachment.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 26903Posts
  • 1861Oplossingen
  • 13461Likes

Sorry, verkeerd gekeken. De oorzaak is niet een verlopen certificaat maar een eerder probleem bij QuoVadis (verstrekker van het certificaat). Dit is inmiddels opgelost. Jouw Mac vertrouwt het onderliggende certificaat van QuoVadis echter nog niet.

Heb je de laatste update(s) van Mac OS?

20210201.PNG

josien22
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik kreeg inderdaad een update naar Big Sur aangeboden... Stel dat soort updates graag altijd even uit, maar zal hem nu maar draaien. Gaat wel even duren, maar ik zal morgen laten horen of dit het probleem oplost.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 26903Posts
  • 1861Oplossingen
  • 13461Likes

Graag gedaan! Ben benieuwd...

josien22
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Update uitgevoerd. Maakt geen verschil.

josien22
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@tobiastheebe Nee, helaas is dat ook niet de oplossing. Het heeft niets uitgemaakt, nog steeds dezelfde melding in de verschillende browsers en in FireFox doet ie het nog wel. En de foutmelding in Safari geeft nog steeds aan dat het QuoVadis Global SSL ICA G2 certificaat outdated is. 

Vreemd, maar ik neem eigenlijk aan dat ie het op een dag opeens weer gewoon doet, dus ik laat het er maar bij.

Nogmaals bedankt en groeten!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 26903Posts
  • 1861Oplossingen
  • 13461Likes

Vervelend dat het nog niet werkt. Je zou nog kunnen proberen om de nieuwe versie van het certificaat te downloaden van de site van QuoVadis en vervolgens te importeren als trusted root CA (Certificate Authority).

20210202-01.PNG

josien22
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@tobiastheebe Yes, dit heeft het probleem opgelost! 🙂

Tenminste, ik denk dat dat het was... moet er wel bij zeggen dat ik mijn computer erna opnieuw heb opgestart en die greep de gelegenheid meteen aan om mijn systeem (Big Sur) te updaten. Misschien dat dat ook verschil heeft gemaakt. Maar zie niet in waarom het importeren van het certificaat niet gewerkt zou hebben.

Dus hoe dan ook, hartelijk bedankt!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 26903Posts
  • 1861Oplossingen
  • 13461Likes

Graag gedaan!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic