Ik heb ook een dreigmail gekregen, door mijn eigen ziggo e-mailadres verzonden en ik kan niet inloggen bij mijn ziggo om mijn password te wijzigen.
Als ik naar Mijn Ziggo ga en probeer in te loggen krijg de melding: "Your connection is not private"
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Sparco1955 Dat was inderdaad vreemd, maar kennelijk wordt er toch een iets andere weg gevolgd.
Ondertussen heb ik met verschillende browsers geprobeerd in te loggen op mijn ziggo en de enige waarmee het lukt is FireFox. Chrome, Edge, Safari en Opera, geven allemaal hetzelfde probleem (de foutmelding: NET::ERR_CERT_REVOKED). Ook heb ik de cache geleegd en geprobeerd in te loggen op een incognito tab. En voor de volledigheid, ik werk op een Mac. Verder heb ik een aantal van de tips opgevolgd op een blog van Kinsta (https://kinsta.com/nl/blog/your-connection-is-not-private/), maar dat haalde ook niet veel uit.
Toen het mij lukte om in te loggen via FireFox heb ik mijn wachtwoorden aangepast. In principe is het gevaar dus geweken, wat betreft de mogelijke hack van mijn mailaccount, maar vreemd blijft het wel dat ik met de meeste browsers niet kan inloggen. Mocht iemand je een idee hebben wat er mis is en wat ik eraan kan doen, dan hoor ik het graag.
In de bijlage heb ik een afbeelding met de foutmelding in Safari toegevoegd. Die leek me het meest informatief.
Vervelend dat het nog niet werkt. Je zou nog kunnen proberen om de nieuwe versie van het certificaat te downloaden van de site van QuoVadis en vervolgens te importeren als trusted root CA (Certificate Authority).
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoe komt u dan op dit forum? Want hier moet u ook inloggen met Mijn Ziggo gegevens. Ga eens naar: Je aanbieder voor Televisie, Internet en Bellen | Altijd verbonden | Ziggo en probeer rechtsboven in te loggen op Mijn Ziggo. Als dat wel lukt dan is er hoogstwaarschijnlijk iets anders aan de hand.
Succes.
@Sparco1955 Dat was inderdaad vreemd, maar kennelijk wordt er toch een iets andere weg gevolgd.
Ondertussen heb ik met verschillende browsers geprobeerd in te loggen op mijn ziggo en de enige waarmee het lukt is FireFox. Chrome, Edge, Safari en Opera, geven allemaal hetzelfde probleem (de foutmelding: NET::ERR_CERT_REVOKED). Ook heb ik de cache geleegd en geprobeerd in te loggen op een incognito tab. En voor de volledigheid, ik werk op een Mac. Verder heb ik een aantal van de tips opgevolgd op een blog van Kinsta (https://kinsta.com/nl/blog/your-connection-is-not-private/), maar dat haalde ook niet veel uit.
Toen het mij lukte om in te loggen via FireFox heb ik mijn wachtwoorden aangepast. In principe is het gevaar dus geweken, wat betreft de mogelijke hack van mijn mailaccount, maar vreemd blijft het wel dat ik met de meeste browsers niet kan inloggen. Mocht iemand je een idee hebben wat er mis is en wat ik eraan kan doen, dan hoor ik het graag.
In de bijlage heb ik een afbeelding met de foutmelding in Safari toegevoegd. Die leek me het meest informatief.
-
Helaas, de foutmelding is er nog steeds (met lege cache etc.) en mijn klok staat op de juiste tijd, zie attachment.
Sorry, verkeerd gekeken. De oorzaak is niet een verlopen certificaat maar een eerder probleem bij QuoVadis (verstrekker van het certificaat). Dit is inmiddels opgelost. Jouw Mac vertrouwt het onderliggende certificaat van QuoVadis echter nog niet.
Heb je de laatste update(s) van Mac OS?
Ik kreeg inderdaad een update naar Big Sur aangeboden... Stel dat soort updates graag altijd even uit, maar zal hem nu maar draaien. Gaat wel even duren, maar ik zal morgen laten horen of dit het probleem oplost.
Bedankt in ieder geval voor het meedenken!
Graag gedaan! Ben benieuwd...
Update uitgevoerd. Maakt geen verschil.
@tobiastheebe Nee, helaas is dat ook niet de oplossing. Het heeft niets uitgemaakt, nog steeds dezelfde melding in de verschillende browsers en in FireFox doet ie het nog wel. En de foutmelding in Safari geeft nog steeds aan dat het QuoVadis Global SSL ICA G2 certificaat outdated is.
Vreemd, maar ik neem eigenlijk aan dat ie het op een dag opeens weer gewoon doet, dus ik laat het er maar bij.
Nogmaals bedankt en groeten!
Vervelend dat het nog niet werkt. Je zou nog kunnen proberen om de nieuwe versie van het certificaat te downloaden van de site van QuoVadis en vervolgens te importeren als trusted root CA (Certificate Authority).
@tobiastheebe Yes, dit heeft het probleem opgelost! 🙂
Tenminste, ik denk dat dat het was... moet er wel bij zeggen dat ik mijn computer erna opnieuw heb opgestart en die greep de gelegenheid meteen aan om mijn systeem (Big Sur) te updaten. Misschien dat dat ook verschil heeft gemaakt. Maar zie niet in waarom het importeren van het certificaat niet gewerkt zou hebben.
Dus hoe dan ook, hartelijk bedankt!
Graag gedaan!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.