@efok schreef:
@Bert Sta je hier zelf achter?
Ziggo houd zijn modem/routers zo beperkt, en daardoor overzichtelijk, mogelijk, wat voor 95% van de gebruikers geschikt is.
Ik vind dit veel te ver gaan. Er is zoiets als een klantdomein (eigen LAN) en een Ziggodomein. De community staat vol met klachten over deze beperkingen, en niet meer dan terecht. Die 95% is ook uit de lucht gegrepen?
Als zelfstandige onafhankelijke ICTer, die 10 jaar op locatie troubleshooting en ICT onderhoud heeft gedaan bij kleine bedrijven en particulieren sta ik wel achter een zeer beperkt modem.
Veel problemen heb ik opgelost door in de instellingen van de routers te kijken, vaak proberen mensen zelf iets op te lossen in een router en weten uiteindelijk niet meer wat ze allemaal hebben aangevinkt of uitgevinkt hebben of proberen het één en ander uit, waar ze geen idee van hebben wat er dan gebeurt of de kinderen en de buurman of een neef weten wel hoe het moet, maar uiteindelijk toch niet enz. enz. enz.
Hoe meer er aan te passen is, hoe meer er mis kan gaan, wat nu niet mis kan gaan met de beperkingen en dan hoeft er ook niemand gebeld te worden of langs te komen om het probleem op te lossen.
Als, met vlagen intensieve, ICT gebruiker, die allerlei mogelijke verbindingen wil kunnen beheersen in zijn netwerk, sta ik er niet achter, ik wil alle mogelijkheden beschikbaar hebben in een modem/router die je maar kunt verzinnen, lekker makkelijk, hoef ik zelf niets meer aan te schaffen.
Maar dat is een illusie, want vrijwel geen 1 modem/router fabrikant heeft alles in zijn router ingebakken, wat iedereen maar kan wensen in zijn routers of het moet een zeer professionele routers zijn met een vergelijkbaar prijsplaatje.
Afhankelijk van wat ik op dat moment werkelijk nodig heb, neem ik in gebruik en dat heeft 20 jaar prima gewerkt, geen dure overkill en geen tekortkomingen.
Soms modem in bridge met een eigen router als ik vanuit buiten veel binnen moet zijn en de interne verbindingen allemaal op vaste IP adressen wil hebben en zeker wil zijn van de stabiliteit en met tijden de router van Ziggo als er niets complex hoeft te gebeuren.
"Ik vind dit veel te ver gaan. Er is zoiets als een klantdomein (eigen LAN) en een Ziggodomein."
Dan hoeft Ziggo niet meer te leveren dan een modem, waar je je eigen router achter moet hangen, zoals vroeger gebruikelijk was, dan kun je zelf je eigen router kiezen met de mogelijkheden die je wil.
"De community staat vol met klachten over deze beperkingen, en niet meer dan terecht. Die 95% is ook uit de lucht gegrepen?"
Als er 3000 unieke klanten met klachten / berichten over het modem op dit forum zouden zijn, met 3 miljoen internet gebruikers, dan zit je nog maar op 0,1 procent.