Ik heb afgelopen dagen wat kleine probleempjes gehad: 1 keer dat afspelen opname onderbroken werd, paar keer dip in internetradio, en een keer verslechterde beeld Netflix. Speedtest is misschien niet juiste middel, maar gaf wel steeds volledige snelheid. Nu ben ik wel nieuwsgierig geworden waar volgende "Notice" op wijst in de netwerk history:
US profile assignment change. US Chan ID: 25; Previous Profile: 11 13; New Profile: 12 13.;CM-MAC=xx:xx:xx:;CMTS-MAC=xxxxxxx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Dat heb ik sinds een paar dagen meerdere keren per dag en gisteren, als ik mij niet vergis, stond er Critical ipv Notice.
Wijst dit op een probleem? Anders wacht nog even af of er problemen blijven komen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
OFDMA zegt mij niets. Zal later de kabel op andere uitgang modem zetten.
In ieder geval bedankt voor je tijd en moeite.
De D3.1 upstream channels (25 + 26) maken gebruik van OFDMA (orthogonal frequency-division multiple access).
@Rikst @Jos
Kunnen jullie of een andere moderator hier ook nog even naar kijken, zoals @tobiastheebe eerder aangeeft?
Hey @Dokie,
Het is nooit verkeerd om problemen met je internet stabiliteit aan te kaarten. In het aankomend signaal zien we enkele verstoringen terug. We zijn hiervan op de hoogte en proberen er verandering in te brengen. Laat je het wel even weten als het nog erger wordt? Dat is namelijk niet de bedoeling.
Dank je wel voor je reactie @Shane
Begrijp ik goed dat jullie verstoringen zien die buitenshuis opgelost moeten worden?
Dat klopt inderdaad @Dokie. Voor nu moeten we dit de komende tijd even afwachten en aanzien of het nog erger wordt.
@Shane Kun je iets meer aangeven?
Hoelang is er nodig, naar verwachting, om het weer helemaal stabiel te krijgen?
Ben ik de enige of is het iets dat anderen hier in de buurt ook treft? Straatniveau of wijkniveau of......
Krijg ik bericht als alles weer helemaal in orde is?
Alvast bedankt voor je tijd en moeite.
Meer is er momenteel helaas niet bekend @Dokie, dit is wat ik heb meegekregen vanuit de technische dienst. Daarom kan ik ook geen verwachte oplostijd geven al lijkt het nu al beter te gaan behalve Netflix vanmorgen. Mijn advies voor nu is het om het de aankomende tijd nog aan te zien. Wordt het erger dan kan je opnieuw hier een bericht plaatsen/een topic starten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.