Vraag
Reacties
Dokie
Level 11

Melding in modem Netwerk history

 

Ik heb afgelopen dagen wat kleine probleempjes gehad: 1 keer dat afspelen opname onderbroken werd, paar keer dip in internetradio, en een keer verslechterde beeld Netflix. Speedtest is misschien niet juiste middel, maar gaf wel steeds volledige snelheid. Nu ben ik wel nieuwsgierig geworden waar volgende "Notice" op wijst in de netwerk history:

US profile assignment change. US Chan ID: 25; Previous Profile: 11 13; New Profile: 12 13.;CM-MAC=xx:xx:xx:;CMTS-MAC=xxxxxxx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 

 

Dat heb ik sinds een paar dagen meerdere keren per dag en gisteren, als ik mij niet vergis, stond er Critical ipv Notice.

 

Wijst dit op een probleem? Anders wacht nog even af of er problemen blijven komen.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
27 Reacties 27
Dokie
Level 11
Topicstarter

OFDMA zegt mij niets. Zal later de kabel op andere uitgang modem zetten.

In ieder geval bedankt voor je tijd en moeite.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De D3.1 upstream channels (25 + 26) maken gebruik van OFDMA (orthogonal frequency-division multiple access).

0 Kudos
Dokie
Level 11
Topicstarter

@Rikst  @Jos 
Kunnen jullie of een andere moderator hier ook nog even naar kijken, zoals @tobiastheebe  eerder aangeeft?

0 Kudos
Shane
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Dokie,

Het is nooit verkeerd om problemen met je internet stabiliteit aan te kaarten. In het aankomend signaal zien we enkele verstoringen terug. We zijn hiervan op de hoogte en proberen er verandering in te brengen. Laat je het wel even weten als het nog erger wordt? Dat is namelijk niet de bedoeling.


 

Dokie
Level 11
Topicstarter

Dank je wel voor je reactie @Shane 

 

Begrijp ik goed dat jullie verstoringen zien die buitenshuis opgelost moeten worden?

Shane
Community Moderator
Community Moderator

Dat klopt inderdaad @Dokie. Voor nu moeten we dit de komende tijd even afwachten en aanzien of het nog erger wordt. 

0 Kudos
Dokie
Level 11
Topicstarter

@Shane  Kun je iets meer aangeven?

Hoelang is er nodig, naar verwachting, om het weer helemaal stabiel te krijgen?

Ben ik de enige of is het iets dat anderen hier in de buurt ook treft? Straatniveau of wijkniveau of......

Krijg ik bericht als alles weer helemaal in orde is?

Alvast bedankt voor je tijd en moeite.

0 Kudos
Shane
Community Moderator
Community Moderator

Meer is er momenteel helaas niet bekend @Dokie, dit is wat ik heb meegekregen vanuit de technische dienst. Daarom kan ik ook geen verwachte oplostijd geven al lijkt het nu al beter te gaan behalve Netflix vanmorgen. Mijn advies voor nu is het om het de aankomende tijd nog aan te zien. Wordt het erger dan kan je opnieuw hier een bericht plaatsen/een topic starten. 

0 Kudos