Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
A6T8
Level 1

Meerdere woorden instellen bij filterregels (tegen spam)

Met filterregels stuur ik ongewenste mailberichten naar mijn “spam” map. Bij een filterregel op onderwerp kun je kiezen voor “bevat” en daar een specifiek woord neerzetten. Dit werkt prima.

Echter, bepaalde woorden worden door spammers op allerlei creatieve manieren genoteerd (bijv. bitcoin, bitc0in, b|tc0in, bitc0|n, enz.)

Is het mogelijk om al deze verschillende schrijfwijzen in bovengenoemde filterregel te verwerken?

Het achter elkaar zetten van de verschillende schrijfwijzen werkt niet. Ook de woorden tussen aanhalingstekens plaatsen werkt niet en ook de woorden scheiden met de term OR werkt niet.

Heeft iemand een idee of oplossing, anders moet je voor het woord "bitcoin” al ca. 10 regels aanmaken?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bburgg
Level 14

Je kan er voor kiezen om meerdere voorwaarden te maken en dan de regel instellen op ‘toepassen als minimaal 1 van de voorwaarden is gehaald’. Zie screenshot.

Eventueel kun je experimenteren met reguliere expressies (regex): https://mail.ziggo.nl/appsuite/help/l10n/nl_NL/ox.appsuite.user.sect.email.mailfilter.examples.html

Bekijk in context

6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
bburgg
Level 14

Je kan er voor kiezen om meerdere voorwaarden te maken en dan de regel instellen op ‘toepassen als minimaal 1 van de voorwaarden is gehaald’. Zie screenshot.

Eventueel kun je experimenteren met reguliere expressies (regex): https://mail.ziggo.nl/appsuite/help/l10n/nl_NL/ox.appsuite.user.sect.email.mailfilter.examples.html

A6T8
Level 1
Topicstarter

Dank je wel. Even over het hoofd gezien dat je meerdere voorwaarden kunt benoemen. In combinatie met “Toepassen als minimaal één van de voorwaarden is gehaald” werkt dit prima.

Moet ik dit topic nu sluiten? 

0 Kudos
Tom.
Level 18

Je kunt het topic niet zelf sluiten.

Dat zal een moderator doen?

0 Kudos
A6T8
Level 1
Topicstarter

Oke, bedankt.

0 Kudos
Tom.
Level 18

Graag gedaan!

0 Kudos
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Nog van harte welkom hier op de Community, @A6T8! Goed om te lezen dat je al geholpen bent met je vraag en dat dit topic gesloten kan worden 

0 Kudos