Met filterregels stuur ik ongewenste mailberichten naar mijn “spam” map. Bij een filterregel op onderwerp kun je kiezen voor “bevat” en daar een specifiek woord neerzetten. Dit werkt prima.
Echter, bepaalde woorden worden door spammers op allerlei creatieve manieren genoteerd (bijv. bitcoin, bitc0in, b|tc0in, bitc0|n, enz.)
Is het mogelijk om al deze verschillende schrijfwijzen in bovengenoemde filterregel te verwerken?
Het achter elkaar zetten van de verschillende schrijfwijzen werkt niet. Ook de woorden tussen aanhalingstekens plaatsen werkt niet en ook de woorden scheiden met de term OR werkt niet.
Heeft iemand een idee of oplossing, anders moet je voor het woord "bitcoin” al ca. 10 regels aanmaken?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kan er voor kiezen om meerdere voorwaarden te maken en dan de regel instellen op ‘toepassen als minimaal 1 van de voorwaarden is gehaald’. Zie screenshot.
Eventueel kun je experimenteren met reguliere expressies (regex): https://mail.ziggo.nl/appsuite/help/l10n/nl_NL/ox.appsuite.user.sect.email.mailfilter.examples.html
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je kan er voor kiezen om meerdere voorwaarden te maken en dan de regel instellen op ‘toepassen als minimaal 1 van de voorwaarden is gehaald’. Zie screenshot.
Eventueel kun je experimenteren met reguliere expressies (regex): https://mail.ziggo.nl/appsuite/help/l10n/nl_NL/ox.appsuite.user.sect.email.mailfilter.examples.html
Dank je wel. Even over het hoofd gezien dat je meerdere voorwaarden kunt benoemen. In combinatie met “Toepassen als minimaal één van de voorwaarden is gehaald” werkt dit prima.
Moet ik dit topic nu sluiten?
Je kunt het topic niet zelf sluiten.
Dat zal een moderator doen?
Oke, bedankt.
Graag gedaan!
Nog van harte welkom hier op de Community, @A6T8! Goed om te lezen dat je al geholpen bent met je vraag en dat dit topic gesloten kan worden
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.