1
Vraag
2
Reacties
ArpyAge

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Meerdere malen per dag volledige uitval van internet (wifi en kabel)

Hallo,

 

Sinds een lange tijd (ruim een half jaar) ervaar ik al problemen dat internet een aantal keer per dag volledig uitvalt, maar het lijkt steeds erger te worden en was vandaag meerdere keren per uur.

 

Ik heb over verloop van tijd meerdere dingen geprobeerd het probleem te verhelpen, vandaar dat ik nu hier kom om te vragen of er misschien iets anders aan de hand is.

 

In de bijlages staan de logs en een foto van de aansluiting.

 

Hopelijk dat iemand me kan helpen, alvast bedankt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het AOP is te oud en moet vervangen worden. Door onvoldoende afscherming van dit AOP is in de downstream een flinke ruis te zien door instraling van 5G (grote hoeveelheden (un)correctable RS errors + te lage MER-waarden). Verder is de kabel op OUT 1 van de splitter verouderd.

 

Ik heb de moderators (Ziggo-medewerkers) gevraagd om een monteursafspraak in te plannen.

Bekijk in context

12 Reacties 12
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het AOP is te oud en moet vervangen worden. Door onvoldoende afscherming van dit AOP is in de downstream een flinke ruis te zien door instraling van 5G (grote hoeveelheden (un)correctable RS errors + te lage MER-waarden). Verder is de kabel op OUT 1 van de splitter verouderd.

 

Ik heb de moderators (Ziggo-medewerkers) gevraagd om een monteursafspraak in te plannen.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @ArpyAge en welkom op onze Community! 

Goed dat je al direct foto's hebt toegevoegd van je aansluiting, ik heb het seintje van tobiastheebe ontvangen en een monteur voor je ingepland. De monteur komt komende maandag langs tussen 08.00 en 13.00 uur. Als deze datum/tijd je niet goed uitkomt dan kun je de afspraak verplaatsen via je Mijn Ziggo account (Gegevens -> Mijn monteursafspraken ) 

We horen heel graag van jou wat je ervaring is nadat de monteur langs is geweest. 

ArpyAge
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vanochtend is de monteur langs geweest, heeft zoals tobias al zei het AOP vervangen. Zojuist is internet weer uitgevallen, in de bijlages zijn de logs te vinden. Het probleem lijkt dus nog niet opgelost.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Er is nog steeds instraling van KPN 5G, zodoende dat dit kanaaluitval (partial bonding) oplevert.

 

Ik vermoed dat de verouderde TV-kabel niet vervangen is door de monteur?

ArpyAge
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De TV-kabel is inderdaad niet vervangen, dit kan ik eventueel zelf doen neem ik aan?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Via de Ziggo Webshop kun je een kabel bestellen (verschillende lengtes, tot 10 meter) met klantkorting.

 

Een moderator, bijvoorbeeld @Mariska, kan ook een kabel toesturen, tot 5 meter lengte.

ArpyAge
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dan zou ik graag een 5 meter kabel toegestuurd willen krijgen.

 

Bedankt voor je hulp.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @ArpyAge,

Fijn de monteur is geweest! Al is het natuurlijk minder dat ondanks dat het internet weer is uitgevallen. Dat was natuurlijk niet de insteek van het bezoek.

Een nieuwe gratis tv-kabel van 5 meter stuur ik daarom graag alsnog naar je toe. PostNL bezorgt deze zo snel mogelijk.

Houd je ons op de hoogte?

ArpyAge
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alvast bedankt!

Ik hou jullie uiteraard op de hoogte of alles hierna wel goed werkt.

ArpyAge
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alles lijkt nu prima te werken, sinds het vervangen van de kabel heeft internet het prima gedaan zonder uitval.

 

Bedankt voor jullie hulp!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Top, fijn om te lezen!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Super @ArpyAge

 

Fijn dat alles nu prima werkt 🙂 Dank voor je terugkoppeling!
Dank aan @tobiastheebe voor de input.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic