Vervolg twee vanwege gearchiveerde vorige topics. Nu weer kunnen starten met m'n originele Ziggo account zodat ik notificaties krijg van reacties.
On topic: hieronder dezelfde tekst als uit het vorige topic. Vervolgens aangevuld met nieuwe informatie.
Vervolg van gearchiveerd topic https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Meerdere-malen-per-dag-internet-W-LAN-kort-plat/td-p/1132383.
Korte samenvatting: regelmatig internet en (W)LAN kort plat. De hoofdaansluiting is vier weken geleden vervangen, driewegsplitter die in het systeem zat is eruit gehaald. Sindsdien is het probleem minder geworden, maar niet compleet weg. Outages lijken korter dan voorheen en minder vaak op te treden.
Om uit te sluiten dat het alleen aan de laptop ligt die ik gebruik voor werk, heb ik op een tweede laptop een continue ping naar google.com lopen. Wanneer ik tijdens werk merk dat het issue optreedt, check ik ook de andere laptop. Hieronder een logje van de issues (niet van elke dag, heb niet elke dag thuis gewerkt en niet alles gelogd). Wat zou een volgende stap zijn om dit te verhelpen?
14-2:
9:07 time outs ping vanaf andere pc op wifi
21-1:
8:13 radio uit, rdp weg, paar opeenvolgende timeouts
8:17 radio uit, rdp weg, paar opeenvolgende timeouts
9:00 radio uit, rdp weg, paar opeenvolgende timeouts
9:26 2x timeout
12:06 radio uit, rdp weg, paar opeenvolgende timeouts
27-2:
8:44 radio uit, rdp weg, veel timeouts en destination host unreachables
14:28 radio uit, rdp weg, vijf opeenvolgende timeouts
28-2:
9:30 radio uit, 3 timeouts
Nieuwe info:
Naast een continue ping naar google.com heb ik op dezelfde laptop (verbonden met wifi) ook een continue ping lopen naar het modem (192.168.178.1). Het valt me op dat, wanneer de boel eruit klapt, ook deze ping stopt. Wat mij betreft dus een aanwijzing dat het niet aan het internetsignaal ligt, maar mogelijk aan het modem.
Voorbeeld van vandaag:
Ping vanaf laptop op wifi met IP 192.168.178.229 naar ip 192.168.178.1 (ping /t 192.168.178.1)
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=4ms TTL=64
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 192.168.178.229: Destination host unreachable.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=25ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=339ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=132ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=21ms TTL=64
Request timed out.
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=315ms TTL=64
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=5ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=4ms TTL=64
Ik ben benieuw wat Bert, Rikst en de andere experts hiervan vinden. Mochten jullie alsnog netwerkhistorie en/of andere details uit het modem willen zien dan hoor ik het graag. Net overigens nog even (tijdens de lopende pings) de hoofdaansluiting losgetrokken en teruggedaan om te zien wat het gedrag is. Dat stukje vervuilt dus mogelijk de logs.