1
Vraag
2
Reageer en help mee
mdvries_2

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Meerdere malen per dag internet + (W)LAN kort plat - vervolg 2

Vervolg twee vanwege gearchiveerde vorige topics. Nu weer kunnen starten met m'n originele Ziggo account zodat ik notificaties krijg van reacties. 

 

On topic: hieronder dezelfde tekst als uit het vorige topic. Vervolgens aangevuld met nieuwe informatie. 

 

Vervolg van gearchiveerd topic https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Meerdere-malen-per-dag-internet-W-LAN-kort-plat/td-p/1132383

 

Korte samenvatting: regelmatig internet en (W)LAN kort plat. De hoofdaansluiting is vier weken geleden vervangen, driewegsplitter die in het systeem zat is eruit gehaald. Sindsdien is het probleem minder geworden, maar niet compleet weg. Outages lijken korter dan voorheen en minder vaak op te treden.

 

Om uit te sluiten dat het alleen aan de laptop ligt die ik gebruik voor werk, heb ik op een tweede laptop een continue ping naar google.com lopen. Wanneer ik tijdens werk merk dat het issue optreedt, check ik ook de andere laptop. Hieronder een logje van de issues (niet van elke dag, heb niet elke dag thuis gewerkt en niet alles gelogd). Wat zou een volgende stap zijn om dit te verhelpen? 

 

14-2:
9:07 time outs ping vanaf andere pc op wifi

21-1:
8:13 radio uit, rdp weg, paar opeenvolgende timeouts
8:17 radio uit, rdp weg, paar opeenvolgende timeouts
9:00 radio uit, rdp weg, paar opeenvolgende timeouts
9:26 2x timeout
12:06 radio uit, rdp weg, paar opeenvolgende timeouts


27-2:
8:44 radio uit, rdp weg, veel timeouts en destination host unreachables
14:28 radio uit, rdp weg, vijf opeenvolgende timeouts

28-2:
9:30 radio uit, 3 timeouts

 

Nieuwe info: 

 

Naast een continue ping naar google.com heb ik op dezelfde laptop (verbonden met wifi) ook een continue ping lopen naar het modem (192.168.178.1). Het valt me op dat, wanneer de boel eruit klapt, ook deze ping stopt. Wat mij betreft dus een aanwijzing dat het niet aan het internetsignaal ligt, maar mogelijk aan het modem. 

 

Voorbeeld van vandaag: 


Ping vanaf laptop op wifi met IP 192.168.178.229 naar ip 192.168.178.1 (ping /t 192.168.178.1)

Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=4ms TTL=64
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 192.168.178.229: Destination host unreachable.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=25ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=339ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=132ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=21ms TTL=64
Request timed out.
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=315ms TTL=64
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=5ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=4ms TTL=64

 

Ik ben benieuw wat Bert, Rikst en de andere experts hiervan vinden. Mochten jullie alsnog netwerkhistorie en/of andere details uit het modem willen zien dan hoor ik het graag. Net overigens nog even (tijdens de lopende pings) de hoofdaansluiting losgetrokken en teruggedaan om te zien wat het gedrag is. Dat stukje vervuilt dus mogelijk de logs. 

37 Reacties 37
Bert

Level 21
Super Expert
  • 66690Posts
  • 4683Oplossingen
  • 18444Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

mdvries-2

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Zeker, zie bijlages. Naast de POA-01-B geen splitters en/of versterkers. Een half uur geleden heb ik het modem herstart. 

WhatsApp Image 2023-04-03 at 10.45.03 (1).jpeg

WhatsApp Image 2023-04-03 at 10.45.03.jpeg

  

Bert

Level 21
Super Expert
  • 66690Posts
  • 4683Oplossingen
  • 18444Likes

Ik zie zo geen problemen.

Het lijkt erop dat er dieper in de achtergrond mogelijk meer is te zien en/of een langere nauwkeurige meting vanuit Ziggo mogelijk je probleem wel kan vinden.

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 3837Posts
  • 458Oplossingen
  • 1307Likes

Goedemorgen @mdvries_2 

 

Erg jammer dat je nog steeds zoveel dips ervaart waarom je modem geen verbinding geeft.

Ik heb nu een modemsessie gestart warabij we 3 dagen het signaal gaan doormeten. Zou je zelf ook een logboek willen bij houden met jouw eigen ervaringen?

Dan kunnen we na 3 werkdagen de bevindingen naast elkaar leggen.

mdvries_2
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt! Deze drie dagen hebben niet heel veel zin vanuit mijn kant omdat ik net drie dagen buiten de deur een cursus volg. Komende vrijdag, dinsdag en woensdag ben ik wel thuis aan het werk. 

BvanWijk

Level 13
Expert
  • 826Posts
  • 10Oplossingen
  • 96Likes

Zijn dit alle download kanalen? 24 downstreams? Naar mijn weten moet dat er 32 zijn. 

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 19620Posts
  • 1301Oplossingen
  • 9292Likes

@BvanWijk De CH7465 koppelt maximaal 24 downstream-kanalen. Alleen nieuwere (DOCSIS 3.1-)modems koppelen 32 SC-QAM-kanalen in de downstream.

BvanWijk

Level 13
Expert
  • 826Posts
  • 10Oplossingen
  • 96Likes

Ik dacht dat modems vanaf de Compal/Arris 32 kanalen hadden.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 19620Posts
  • 1301Oplossingen
  • 9292Likes

@BvanWijk Pas vanaf de Connectbox Giga (TG3492) en UBC1318ZG.

BvanWijk

Level 13
Expert
  • 826Posts
  • 10Oplossingen
  • 96Likes

@tobiastheebe Weer wat geleerd😃

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 123Oplossingen
  • 508Likes

We starten komende maandag een modemsessie voor je! @mdvries_2 dan komen we later in de lucht om even te horen hoe het gaat, check jij dan ook wanneer het even wat minder gaat met de verbinding? Kijken we dan even of er iets overeenkomt ja of nee. 

mdvries-2

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Bedankt! Gisteren was een vrije dag. Vandaag en morgen zal ik de boel in de gaten houden. 

mdvries-2

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Werklaptop (verbonden via wifi):
192.168.178.237

Privélaptop (verbonden via wifi):
192.168.178.230

De werklaptop heeft drie continue pings. Eén naar Google DNS, een naar het modem en een naar de andere laptop. De privélaptop alleen naar Google en het modem (werklaptop reageert niet op ping).

Dus op werklaptop:
Ping /t 8.8.4.4
Ping /t 192.168.178.1
Ping /t 192.168.178.230

En op privélaptop:
Ping /t 8.8.4.4
Ping /t 192.168.178.1

Dinsdag 11-4:

13:48
Teams call loopt vast, radio uit, RDP's weg. Pings op werklaptop geven alledrie minimaal vier timeouts. Pings op privélaptop ook.

Dit betekent dus dat de communicatie tussen de beide laptops onderbroken is, dit heeft niets met het internetsignaal te maken.

Als ik meer outages merk dan drop ik ze weer hier. 

mdvries-2

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Vandaag, zojuist (15:10)

Teams call valt uit, RDP valt weg. Alle vijf de pings geven minstens twee timeouts. 

mdvries-2

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Vandaag op kantoor gewerkt dus niets gemerkt. Morgen weer thuis. Loopt de modem trace nog door? 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 123Oplossingen
  • 508Likes

Zeer zeker @mdvries_2 We komen er na het weekend even op terug zodat we dan kunnen checken! 

mdvries-2

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Top, dan houd ik het vandaag ook nog goed in de gaten. Zaterdag en zondag niet. 

mdvries-2

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Vrijdag niets gemerkt. 

mdvries-2

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Zojuist weer, dus om 11:12. Alles kort plat en pings naar Google en het modem gaven timeouts. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat is je favoriete seizoen?

Uitgelicht topic