Hallo, ik heb een (waarschijnlijk) simpele vraag, maar heb het antwoord nog niet gevonden. Ik heb bij mijn tv en audio apparatuur een bekabelde internet aansluiting. Ik heb twee apparaten waarvoor ik (niet gelijktijdig) internet gebruik (Apple TV en de Ziggo Next media box). Ik wissel dan altijd de utp kabel in de wandcontactdoos. Dat is niet handig. Laatst heb ik een UTP splitter (zie foto) gekocht waar ik de twee apparaten kan aansluiten. Gebruikers reviews gaven aan dat deze automatisch het apparaat zou kiezen dat op dat moment actief was, zodat ik niet de kabel handmatig hoef om te pluggen. Dit werkt echter niet. Slechts 1 apparaat functioneert via deze splitter. Mijn vraag is nu: wat kan ik het beste aanschaffen? Liefst iets waar dat automatisch de actieve verbinding herkent en als dat niet kan, iets met een handmatig knopje waar ik het kanaal kan wisselen. Alvast dank.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Koop een switch, de goedkopere zonder extra's werken over het algemeen probleemloos.
https://www.google.nl/search?q=netwerk+switch
TP-Link switch (SG105E) | Ziggo
Deze switch is daar prima voor geschikt: TP-Link switch (SG105E) | Ziggo
Nee, dat gaat niet werken. Je hebt een switch nodig. bv Linksys LGS105
edit: haha nu weet TS het wel 😉.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Koop een switch, de goedkopere zonder extra's werken over het algemeen probleemloos.
https://www.google.nl/search?q=netwerk+switch
TP-Link switch (SG105E) | Ziggo
Deze switch is daar prima voor geschikt: TP-Link switch (SG105E) | Ziggo
Nee, dat gaat niet werken. Je hebt een switch nodig. bv Linksys LGS105
edit: haha nu weet TS het wel 😉.
Hi, toch nog een vraagje. Ik heb de switch aangesloten (de TP-LINK SG105E). Ik heb er de Ziggo Next box, een blu-ray speler met netwerktoegang, en een Apple TV op aangesloten. Bij de Blu-ray speler en de Apple TV uitgangen zijn de lampjes oranje (en knipperen enigszins onwillekeurig) en bij de Ziggo box en de aansluiting naar de wand (richting de router) zijn de lampjes groen (ook een lichte onwillekeurige knipperen). Alles functioneert overigens op het eerste gezicht zoals het hoort. Maar toch vraag ik me af waarom niet alle lampjes groen zijn. Heeft dat te maken met een beperking van de netwerksnelheid van de apparaten?
@Jackflash Oranje betekent een 100 Mbit/s verbinding en groen is 1000 Mbit/s verbinding.
@Bert Dank je. Maar betekent dat dan dat die apparaten (blu-ray speler en Apple TV) beperkt zijn tot 100MB? Het wisselen van de kabels in de aansluiting van de switch maakt niets uit, de lampjes corresponderend met de blu-ray speler en de Apple TV blijven oranje (flikkeren)
Veel tv's en dergelijke hebben een 100 Mbit/s verbinding, en dat is ook ruim voldoende.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.