1
Vraag
2
Reageer en help mee
Mabakerm

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Meer dan 3 MAC adressen bij Parental Control in Ubee router

Hi, ik wil graag de parental control instellen op mijn UBEE router. Ik heb het allemaal aan de praat gekregen, alleen loop ik er nu tegen aan dat ik maar maximaal 3 MAC adressen kan invullen voor het automatisch toekennen van een gebruiker.
De 4e wordt niet aan het lijstje toegevoegd. Het lijkt wel alsof het lijstje niet wil scrollen o.i.d.
Met diverse browsers (Chrome, firefox, IE en edge) geprobeerd.

Weet iemand een oplossing?


6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Welke Ubee router heb je in gebruik?
Graag cijfers en letters.

Is het eerder wel gelukt?
Mabakerm
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Ubee EVW3200. Dit is voor het eerst dat ik het wil instellen. Op de 3 MAC adressen die ik kan invoeren werkt het. Alleen hij wil niet een 4e of meer toevoegen. De lijst scrolled niet naar beneden.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ik heb geen idee, ik heb dit modem namelijk zelf niet, maar heb je wellicht ook een Vodafone abonnement? Zo ja, dan krijg je gratis Safe Online XL wat betekent dat je 20 licenties krijgt voor antivirus software. Maar hierbij zit ook parental control. Wie weet kun je het op die manier oplossen 🙂
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Mabakerm de Ubee EVW3200 is een oud modem, met minder mogelijkheden en wordt uitgefaseerd, dit modem heeft b.v. ook wifi op de 2,4 Ghz- of 5 GHz-frequentieband, alle nieuwe modems hebben wifi op de 2,4 Ghz- en 5 GHz-frequentieband.

Ik zou Ziggo vragen om een ander modem om bovenstaande redenen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dan komt er een ConnectBox. Daar is veel voor te zeggen.

Maar let op. Blokkade van MAC adressen werkt daar niet goed op & is zeer beperkt qua functionaliteit.

Eigenlijk is de beste oplossing:

  • Ziggo Modem/Router in Bridge laten zetten
  • Een eigen Router aansluiten die het blokkeren beter onder de knie heeft
Of: goede afspraken maken met de Kids.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Be rt Mabakerm Bij het nieuwe modem kun je minder instellen qua parental control. Je kunt wel aangeven tussen welke tijden een apparaat verbinding kan maken (geef je dit niet aan, dan kan een apparaat altijd verbinding maken), maar je kunt geen verschillende tijden voor apparaten instellen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic