Allen,
Sinds Ziggo het analoge signaal in Rotterdam-Zuid heeft uitgeschakeld en er onderhoud is geweest in de nacht van maandag 8 op dinsdag 9 oktober, is op mijn kabelmodem het aantal
Pre RS Errors toegenomen. (Postcode 3074)
Ondanks deze errors heb ik nog wel een stabiele internetverbinding en de snelheid is ook wat het zou moeten zijn. Wel lijkt het dat het laden van sommige internetpagina's soms even kan haperen.
Toch vraag ik me af of het aantal Pre RS Errors wel in orde is. Ik lees in meerdere topics dat er mensen zijn die problemen ervaren, nadat de downstream kanalen zijn verplaatst naar de hoge frequenties, en met name de kanalen die zijn verplaatst naar frequenties die mogelijk problemen kunnen geven door 4G-signalen van buitenaf.
Aansluiting:Op de AOP van Braun BTV01, zit een Braun POA-3IEC-NL splitter, 1 aansluiting gaat naar een radio receiver, 1 gaat naar een Pace Mediabox, en 1 aansluiting gaat naar de Technetix fra-752x, waarop de Connectbox en een horizon box op zijn aangesloten.
Het modem dat ik heb is een Arris TG2492LG, aangesloten op de Technetix fra-752x, op de poort met 0db versterking op de downstream kanalen, en 2db op de upstream.
Als ik het modem direct op de splitter aansluit zonder versterker, heeft dat geen invloed op het aantal errors.
Hieronder de signaalwaarden van de afgelopen
36 uur dat het modem online was:
Downstream-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UpstreamIs dit aantal van maximaal 153 Pre RS Errors, binnen een tijdsbestek van 36 uur acceptabel, of is er echt iets mis? Kan ik hierdoor problemen krijgen of is dit een normale situatie?En waarom heeft Ziggo gekozen om de downstream kanalen te verhuizen naar frequenties die gevoelig zijn voor 4G-signalen?