1
Vraag
2
Reacties
chipy3000

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Meehoppers op mijn ziggo wifi

Ik woon in een apartementgebouw en zeur hier al een paar jaar over bij jullie maar mijn buren hoppen mee op mijn wifi modem van ziggo...mijn abonnement is 86 euro als alle vijf de buren mee hoppen zijn jullie per maand vijf keer 86 euro kwijt...zeg maar als dat door heel Nederland gebeurd maandelijks zie bijgeleverde screenshot....ik heb geen linux op mijn computer mijn computers staan op de vensterbank en ik maak daar geen gebruik van....is er een oplossing om deze buren uit mijn huis te zetten....?????!!!!!!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Jawel, dat kun je zelf doen.

Wijzig het wachtwoord van je modem, als de buren dat ook hebben, hebben ze dat niet dan hoeft dat niet.

 

Wijzig dan de wifinaam en het wifiwachtwoord op je modem en niemand kan er meer op.

 

Maak met al je apparaten die via wifi verbinden een nieuwe verbinding op de nieuwe wifinaam en met het nieuwe wifiwachtwoord.

 

Wifi-netwerknaam wijzigen | Klantenservice | Ziggo

 

Wifi-wachtwoord wijzigen | Klantenservice | Ziggo

Bekijk in context

3 Reacties 3
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Je wifi met een goed wachtwoord beveiligen? Verander je wifi wachtwoord in je router.

Als je je wachtwoord veranderd wordt hun toegang geweigerd. Moet wel weer je wachtwoord op eigen apparatuur aanpassen.

 

Wifi-wachtwoord wijzigen | Klantenservice | Ziggo

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Jawel, dat kun je zelf doen.

Wijzig het wachtwoord van je modem, als de buren dat ook hebben, hebben ze dat niet dan hoeft dat niet.

 

Wijzig dan de wifinaam en het wifiwachtwoord op je modem en niemand kan er meer op.

 

Maak met al je apparaten die via wifi verbinden een nieuwe verbinding op de nieuwe wifinaam en met het nieuwe wifiwachtwoord.

 

Wifi-netwerknaam wijzigen | Klantenservice | Ziggo

 

Wifi-wachtwoord wijzigen | Klantenservice | Ziggo

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@chipy3000 schreef: “...zeur hier al een paar jaar over bij jullie...” 

Jammer dat dit een paar jaar heeft geduurd en niet lullig bedoeld, maar Ziggo is natuurlijk niet verantwoordelijk wie er allemaal gebruikmaken van je wifi.

💡Tip: ik weet natuurlijk niet hoe je buren achter je wachtwoord zijn gekomen, maar als je dan tóch bezig bent met het veranderen van je netwerknaam en wachtwoord, verander dan ook gelijk het wachtwoord van je modem.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic