1
Vraag
2
Reacties
Sjwjanssen

Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

MediaboxXL wordt vervangen door Mediabox Next + losse modem: plaatsing uitdaging

Beste,

 

Gisteren is mijn internet uitgevallen, volgens de helpdesk is waarschijnlijk de modem in de mediabox XL kapot gegaan en willen zij deze vervangen voor losse modem (Samsung Horizon) en losse Mediabox Next.

 

Ik heb de door ziggo aangelegde Coax aansluiten in de bijkeuken en de televisie in de serre. Een coax kabel loopt nu geheel rondom het huis van de ene naar de andere ruimte.

 

Straks behoor ik de modem te plaatsten zo dicht bij mogelijk de aansluiting en vervolgens UTP naar de MediaBox next....

 

U begrijpt daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in want een nieuwe UTP kabel aanleggen is een behoorlijk gedoe (want ondergronds, onder rietenkap, etc)

 

Ik gebruik momenteel de wifi uit de Mediabox niet, deze is direct aangesloten op een Mesh router die ernaast ligt.

 

Vraag: Kan ik de nieuwe modem straks niet weer in de serre zetten (dus verbonden met 20m coax vanuit het 'originele' punt), en deze vervolgens met UTP aansluiten op de Mediabox Next en UTP naar de Mesh Router?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De kans dat het werkt is we ldegelijk aanwezig, heb het ooit ook zo aangelegd in een appartement met de meterkast buiten op de gang.

Ziggo garandeert geen juiste werking van het modem buiten 1,5 meter vanaf de 1e plaats waar Ziggo je woning binnenkomt.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De kans dat het werkt is we ldegelijk aanwezig, heb het ooit ook zo aangelegd in een appartement met de meterkast buiten op de gang.

Ziggo garandeert geen juiste werking van het modem buiten 1,5 meter vanaf de 1e plaats waar Ziggo je woning binnenkomt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic