Ben2

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox xl

Hallo Rogier,

Jouw antwoord is niet precies het antwoord op mijn vraag.

Mijn vraag is:

Kan ik de UTP poorten gebruiken om met een PC in het menu van de mediabox xl te komen?

Ze zijn afgedekt met een plastic plaatje waarop de tekst staat "niet verwijderen".

De wifi was namelijk wel beschikbaar in mediabox xl.

Ik heb beide uitgeschakeld en kom er met wifi niet meer in.

Terugzetten naar de fabrieksinstellen werkt volgens mij alleen op het TV gedeelte.

Ik wil n.l. de wifi weer inschakelen op de mediabox xl.

Vanuit de laptop met netwerkkabel en adres 192.168.192.1 gebruiken

Voor internet gebruik ik al het witte modem.

Met groet, Ben Jansen

 

Goedemorgen meneer,mevrouw Jansen,

 

Ik ga je helpen met je vraag over de Mediabox Xl die je hebt gesteld.

 

Wanneer er een plakplaatje opzit, dan moet dit mogelijk zijn om dit plaatje ervan af te halen. Verder is de Wifi namelijk al uitgeschakeld op de Mediabox XL, dit hoef je dus niet meer te doen!

 

Wil je verbinding maken met het Internet, dan moet je het witte modem gebruiken. Dat is het apparaat waar je mee op Internet gaat. Het is dan ook niet nodig om de Wifi in te schakelen op de Mediabox XL die je hebt.

 

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dit graag.

 

Met vriendelijke groet,

Rogier

Medewerker Klantenservice

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Ben2 Het is helaas niet mogelijk om internet te activeren op de Ziggo Mediabox XL op het moment dat je een los modem hebt, zoals @Evert ook al aangeeft. In geval van een eventuele storings zou het overigens ook niet helpen als dit wel het geval is, aangezien het dan misgaat met de verbinding van buitenaf.

Bekijk in context

6 Reacties 6
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Je kan normaliter de mediabox XL wel via UTP benaderen. De stikker is er om mensen te ontmoedigen de mediabox in een thuisnetwerk te hangen, dat geeft nog wel eens problemen. Gewoon proberen.

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Er zit geen sticker op, maar er zit nu een plastic kapje voor de lan-poorten met daarop een tekst als 'Niet te gebruiken'. 

 

Waarom wil je eigenlijk de wifi van de Mediabox XL aanzetten als je de wifi van het modem gebruikt?

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Ben2

 De Mediabox XL wordt niet meer gebruik voor internet mogelijkheden als je een los modem geleverd hebt gekregen. Daarvoor kun je het modem gebruiken. De wifi inschakelen op de Mediabox XL of de LAN poorten gebruiken hiervoor wordt daarom ook niet geadviseerd en dat is ook de reden van het plastic kapje over de LAN poorten heen. 

Waarom zou je de wifi in de Mediabox XL weer ingeschakeld willen hebben? 

Ben2
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Gianne z,

Op de pas geleverde mediabox xl was wifi wel aanwezig. Al vermeld Ziggo dat dit niet meer is.

Ik heb ze beide uitgeschakeld en het leek mij wel makkelijk om ze opnieuw te activeren via de 

lan poorten en een pc. In geval van storing op het losse modem.

Groet, Ben2

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Als je de wifi van de Mediabox XL zou willen gebruiken om mee te internetten, moet de mediabox bekabeld met het modem verbonden worden. Is er storing op het losse modem, dan heb je daarom ook niets aan de wifi van de Mediabox XL aangezien de Mediabox XL dan ook geen actieve internet verbinding binnenkrijgt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Ben2 Het is helaas niet mogelijk om internet te activeren op de Ziggo Mediabox XL op het moment dat je een los modem hebt, zoals @Evert ook al aangeeft. In geval van een eventuele storings zou het overigens ook niet helpen als dit wel het geval is, aangezien het dan misgaat met de verbinding van buitenaf.

Uitgelicht topic