Weet iemand of het probleem met de next mini bekabeld via een eigen router is opgelost? Een paar maanden terug was er een grootschalig probleem waarbij de next mini helemaal onbruikbaar was doordat deze was bekabeld op een eigen router van orbi, deze kabel van next mini naar router moest schijnbaar rechtstreeks op de connectbox aangesloten zijn anders gaf het problemen, ik heb al een tijdje de connect box in de woonkamer staan maar heb vaak last van packet loss waardoor ik denk dat de lengte van de coax kabel die door de kruipruimte loopt (en meerdere keren is opgerold) problemen geeft. Stel ik zou mijn connect box weer in de meterkast zetten en de mediabox next mini weer bekabeld op mijn Orbi router, of krijg ik dan weer hetzelfde probleem met de next mini? Ik heb de waardes van de connectbox bijgevoegd wellicht dat iemand hier iets uit kan vinden en of de connectbox in de woonkamer überhaupt wel goed staat. Ik weet niet heel goed welk forum ik moest kiezen vandaar dat ik internet koos.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Is de Next Mini momenteel met Wi-Fi afkomstig van de Orbi verbonden? Kun je ook foto's van Diagnostiek bij aansluiting via ethernet plaatsen?
Klopt hij is verbonden met de wifi van de de orbi router, de wifi van de connect box staat uit overigens.
Ik kan niet naar diagnostiek gaan als ik op ethernet zit, de mini geeft dan vrijwel meteen foutcodes aan en dat de servers niet bereikbaar zijn.
Raar probleem, zelfs met een dubbele nat dus twee ip bereiken zou dit niet mogen gebeuren.
Of de Mini nu bedraad is verbonden of draadloos maakt in theorie geen verschil. Dit is eerder een bug in de Mini zelf dan de samenwerking met de eigen apparatuur.
Ik heb het andere topic doorgelezen ik mis wel een heldere uitleg waarom de Ziggo modem/router niet in Bridge kan met een Next Mini. Het enige zou dan het standaard interne IP bereik van de Ziggo modem/routers zijn dus het bereik van de Orbi aanpassen naar 192.168.178.*** zou dan ook kunnen werken. Verder ontgaat mij elke logica van dit vreemde gedrag.
Heb je de mogelijkheid om een PC op dezelfde manier via ethernet aan te sluiten, ipconfig /all (Windows) of ifconfig eth0 (macOS) uit te voeren in de Opdrachtprompt (Windows) of Terminal (macOS) en daarvan het resultaat te plaatsen?
De 2 laptops bij ons hebben de geest gegeven dus ik ben bang van niet, en de pc heb ik weggedaan wegens ruimtegebrek dus ben bang van niet 😔 tenzij er een andere manier is met de telefoon 😅
@Peter9988 dankje voor de toelichting. Ja, dan worden de optie's wel een beetje uitgedunt.
Kunnen @tobiastheebe en/of @RoWi hier alsnog mee uit de voeten?
Oh jawel, het is helaas niet anders, perfecte software bestaat jammer genoeg niet, hopelijk dat dit in de toekomst eventueel wordt gefixt 👍🏻 ik heb geen idee wie ik als oplossing moet markeren, dat laat ik aan jou over @Jacob 😁 in iedergeval bedankt voor jullie hulp 👍🏻👍🏻
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.