Hier een foto van de huidige aansluiting, ik had eerst 2 coax kabels, maar sinds ik over ven gestapt op de nest mini (vanwegen het coaxloze systeem) heb ik die kabel er uit gehaald (zat op de meest rechter kant).
Even ter info, ik zit op de secundaire coax aansluiting (foto) deze zit in de woonkamer aangezien ik mijn apparaten bedraad aangesloten wil hebben om het wifi netwerk vrij te houden en ik wil daarvoor geen kabels trekken die vervolgens in het zicht liggen.
Het AOP in de meterkast wil ik wel gebruiken, helemaal nu ik de mediabox next mini heb aangezien ik dan helemaal geen coax kabels meer hoef weg te werken, op de modem na natuurlijk. Maar dan zit ik weer met de next mini bug, waar alles ineens vast ging lopen omdat het niet rechtstreeks op het modem aangesloten was werd mij verteld, ik heb dus mijn modem uit bridge modus gehaald en ipv de next mini aan te sluiten op de orbi router, heb ik deze dus aangesloten op de connectbox 🥴 waardoor ik in feite gebonden ben aan het hebben van het modem in de woonkamer terwijl de orbi's die nogal prijzig zijn, eigenlijk hun werk niet kunnen doen door een switch op de orbi te plaatsen en hier alles op aan te sluiten.
Even over de aansluiting in de woonkamer, wellicht dat er een kapje op de open aansluiting van de splitter moet, die heb ik niet, en alleen de kabel aansluiten op de doos ipv op de splitter werkt niet aangezien ik een te korte kabel heb, en er al een verlengstuk aan heb gemaakt.
Modem staat NIET in bridge, orbi router staat in AP mode (ik heb ook een satelliet boven staan) zodat ik overal dekking heb.
Ik zou het modem weer in de meterkast kunnen zetten zonder splitter want die is overbodig, maar dan moet ik er zeker van zijn dat het probleem met de next mini is verholpen, niet dat ik straks weer hetzelfde probleem krijg als ik deze aansluit op de orbi router ipv Connect box modem.