Ik heb in mijn thuisnetwerk oa een Synology diskstation, met daarop een verzameling filmbestanden. Afspelen via de TV is niet echt optimaal, omdat die kennelijk wat moeite heeft met decoden, en zodra er sprake is van losse ondertitel, werkt dat ook niet vlekkeloos.
De mediabox next is wat meer geschikt, zo lijkt het. Via het menu van de mediabox kan ik naar "netwerk", waarna ik vervolgens door mediabestanden kan bladeren en mediabestanden kan afspelen. Als ik het gewenste bestand eenmaal heb gevonden, werkt dat prima. Maar vóór dat ik dat bestand gevonden heb..........
Het hele proces van bladeren in mappen en bestanden verloopt uiterst moeizaam. Ik kom in de root van de map met gedeelte bestanden terecht. Soms duurt het wel een minuut om van de ene naar de andere map te komen. Dat lijkt me toch niet helemaal hoe het hoort. De Synology werkt in dat netwerk verder uitstekend, en de hele handel is bekabeld aangesloten. Daar kan het dus niet aan liggen.
Heeft iemand tips over het op de juiste wijze instellen van het systeem?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik weet niet over welke mediabox je het hebt, maar met de next gaat 't zeker niet. Dat is geen mediaspeler.
De oude Horizon / Mediabox xl had wel wat mogelijkheden, maar die worden allang niet meer ondersteund. Opnemen van de Horizon / Mediabox xl in je thuisnetwerk wordt sterk ontraden, dit geeft nogal wat onvoorziene en vreemde problemen .
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik weet niet over welke mediabox je het hebt, maar met de next gaat 't zeker niet. Dat is geen mediaspeler.
De oude Horizon / Mediabox xl had wel wat mogelijkheden, maar die worden allang niet meer ondersteund. Opnemen van de Horizon / Mediabox xl in je thuisnetwerk wordt sterk ontraden, dit geeft nogal wat onvoorziene en vreemde problemen .
waarschijnlijk gaat het over de mediabox xl (horizon)
kun je een foto maken van de mediabox
Het gaat over de Mediabox Next: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/specificaties-mediabox-next
Ik bedenk me net... dat menu om op het netwerk te komen (weliswaar via de afstandsbediening van de mediabox) is gewoon het source menu van TV........ dat zou verklaren waarom het niet zo lekker werkt. 🙄
Overigens... ik had het over afspelen van filmbestanden.
Niet over opnemen op de mediabox (noch over het afspelen van opgenomen content).😉
afspelen van filmbestanden met de mediabox next vanuit een nas is niet mogelijk ook vanuit een usb is niet mogelijk
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.