Vraag
Reacties
Oplossing
Marten1980
Level 1

Mediabox XL update mail: phishing?

Hallo,

Nog meer mensen een mail gehad, met een enquete voor een grote software update voor de mediabox xl?

Deze update houd in dat de mediabox xl hetzelfde zou gaan werken als de mediabox next zoals opname in de cloud.

Dit zou wel mooi zijn als dit gaat gebeuren.
Want heb achter de nieuwe next aangebeld. Om deze te kunnen krijgen sta al een hald jaar op de wachtlijst.
Krijg je dood leuk te horen dan moet u het abonnement aanpassen en €10,- pm meer gaan betalen. Dus teleurstelling in ziggo want daar was mij destijds niks over verteld.

Hoop toch dat met deze update als die er komt alle bekende problemen met de gemiddelde mediabox xl dan éindelijk zijn verholpen.
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marten1980
Level 1
Topicstarter
Heb zondag nog een gesprek gehad met ziggo. Blijkt dat het allemaal meevalt gelukkig

Bekijk in context

0 Kudos
18 Reacties 18
Steefb
Level 20
Zou je die mail eens kunnen posten? Ik ben nieuwsgierig.
0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid
Bij mij gingen gelijk de alarmbellen af. Zou het phishing kunnen zijn?
0 Kudos
Marten1980
Level 1
Topicstarter


Phising valt wel mee denk ik, want ik hief geen privegegevens in te vullen zoals naam of kl nr ook geen andere gegevens.

De mail had als aanhef onderzoek (vodafoneziggo)
0 Kudos
Jan F.
Level 20
Wie is de afzender van deze mail?

Marten1980 wrote:
Phising valt wel mee denk ik, want ik hief geen privegegevens in te vullen zoals naam of kl nr ook geen andere gegevens.

U moet wel op een link klikken, daarmee worden uw gegevens wel doorgestuurd.

En beste klant is niet de manier waarop Ziggo u zal benaderen. De aanhef luidt dan meneer/mevrouw xxxxxxxxxxxxxxx. In dit geval weet de afzender kennelijk niet wie u bent, maar wil dat wel te weten komen.
0 Kudos
Marten1980
Level 1
Topicstarter
Heb ziggo ook al om reactie gevraagd maar nog geen reactie gehad.

Welke gegevens zouden zij kunnen krijgen op deze manier, heb geen naam of wat dan ook maar op hoeven geven.

Staat geen afzender bij alleen afmelden qualtrics
0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid
Marten1980 Je zult waarschijnlijk op z'n vroegst pas morgen een antwoord krijgen. Het is weekend. Zoals Jan F. al aangaf is dit niet de gebruikelijke manier waarop Ziggo haar klanten benaderd. Dus graag de mail bewaren zodat je deze eventueel desgevraagd aan een moderator kunt sturen voor nader onderzoek.
Door op een link te klikken zou men malware op je PC kunnen plaatsen.
0 Kudos
Nick999
Level 17
Marten1980 wrote:
Heb ziggo ook al om reactie gevraagd maar nog geen reactie gehad.

Welke gegevens zouden zij kunnen krijgen op deze manier, heb geen naam of wat dan ook maar op hoeven geven.

Staat geen afzender bij alleen afmelden qualtrics


Door te reageren of mee te doen weten ze gelijk dat je een actief emailadres hebt en dus in het vervolg vele spam emails kan ontvangen.
0 Kudos
Marten1980
Level 1
Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ben al in gesprek met de ziggo webcare via twitter.

We zien het wel. De afzender was @vodafoziggo.com
Als je dat googled en aanklikt kom je op de vodafone ziggo site
0 Kudos
Marten1980
Level 1
Topicstarter
Nick999 oke we zullen het zien. Maar zal in het vervolg eerst de mail zelf beter bestuderen alvorens ik er iets mee doe.
0 Kudos
Weisselberger
Level 5
Marten1980 wrote:
Bedankt voor de reacties. Ben al in gesprek met de ziggo webcare via twitter.

We zien het wel. De afzender was @vodafoziggo.com
Als je dat googled en aanklikt kom je op de vodafone ziggo site


Ziggo mailt vanaf @e.ziggo.nl
0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid
Als de mail afkomstig is van vodafoneziggo dan ziet de adresbalk er zo uit: hangslotje . Libertel B.V.(NL)https://www.vodafone.nl/ziggo/

Kortom; nergens op klikken en even bewaren tot je meer hoort.
0 Kudos
Marten1980
Level 1
Topicstarter
was dus een phising mail.

probeerde zo straks in te loggen op mijn Ziggo, dat ging goed.
maar daarna ging ik gelijk naar een andere pagina.

heb snel andere pc gepakt en mijn wachtwoord aan gepast hoop dat dit voldoende is.
0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid
Welke virusscanner gebruik je?
0 Kudos
Marten1980
Level 1
Topicstarter
Op mijn telefoon geen een op de pc wel.

Alles wat hier boven beschreven stond deed ik met de telefoon. Nu dus snel op de pc het wachtwoord veranderd.
0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid
Voor het geval dat je pc en mobiel gesynchroniseerd zijn en elkaar dus kunnen besmetten:
Installeer https://nl.malwarebytes.com/ eens op je pc en voer de scan uit voor de zekerheid. Hij is een maand gratis. Deze kan zonder probleem draaien met je huidige virusscanner.
Gooi de mail in de prullenbak.
Op de meeste mobieltjes (android) zit een ingebouwde virusscanner.
P.S. malwarebytes heeft ook een mobiel proefversie voor android. Die kun je dus via dezelfde link downloaden op je mobiel.
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hoi Marten1980,

Goed dat je zo scherp bent. Dit lijkt inderdaad niet van ons afkomstig. Wil je deze mail doorsturen naar community@vodafoneziggo.com? Dan zetten wij het intern door. Alvast bedankt!
0 Kudos
Marten1980
Level 1
Topicstarter
Heb zondag nog een gesprek gehad met ziggo. Blijkt dat het allemaal meevalt gelukkig
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Check! De mail is inderdaad wel van ons afkomstig blijkt nu 🙂
0 Kudos