1
Vraag
2
Reacties
Wuijster1

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL - foutcode CS9097 na aansluiten connectbox

Goede avond,

 

Een aantal weken geleden een nieuwe connectbox geleverd gekregen en aangesloten 

met geleverde kabels en splitter. Echter geeft sindsdien mijn Mediabox XL - foutcode CS9097.

 

Zonder gebruik van de bij de connectbox geleverde splitter werkt alles prima.

 

Vraag die ik heb; kan ik de connectbox ook aansluiten via de 0 Db aansluiting van de 

FRA-752 versterker zonder de splitter te gebruiken?

 

Zie bijgevoegde foto's van mijn aansluiting. 

 

Vriendelijke groeten, 

 

Vincent

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9645Likes

Goedemorgen @Wuijster1, vervelend dat je problemen ervaart met de Mediabox XL. Je hebt al veel goede informatie ontvangen van @tobiastheebe en volgens mij zitten jullie op het goede pad. Als ik je modem en je mediabox uitlees dan zie ik bij beide dat ze enorm hard moeten zenden om het signaal bij de kast buiten te krijgen. Soms lukt dat dan niet en dan krijg je bijvoorbeeld foutcode CS9097 en de mediabox is dan niet meer online. Er treedt dus ergens tussen je modem/mediabox en de wijkkast veel demping op. Precies waar jullie ook op uitkwamen. 

 

Ter illustratie heb ik hieronder een afbeelding toegevoegd van mijn uitleesprogramma. De paarse lijn is jouw modem, de andere lijnen zijn gemiddelden van modems en mediaboxen in de wijk. 

 

Voor we een monteur inplannen wil ik toch dubbel controleren of het modem echt is getest op het eerste aansluitpunt en dat er niets anders meer tussen zat. Laat het maar weten. 

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Wuijster1 Goed dat je dit allemaal nagelopen hebt! Het lijkt mij goed dat er nu een monteur langskomt. Ik heb een afspraak met een storingsmonteur ingepland op zaterdag 25 september 2021 tussen 12:00 uur en 18:00 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak eenvoudig te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Deel je na het monteursbezoek jouw bevindingen binnen dit topic?Wij zijn erg benieuwd!

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dat is mogelijk, maar een modem achter een versterker kan problemen opleveren, maar het hoeft niet.

 

Welke kabel gaat er naar de mediabox XL?

 

Bert_0-1631731282248.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Modem aansluiten op versterker wordt afgeraden, dit is niet meer de voorgeschreven aansluitwijze.

 

De splitter levert 4 dB demping en dat mag niet voor problemen zorgen. Op welke aansluiting van de versterker is de MBXL op dit moment aangesloten?

 

EDIT: bovenstaande vraag is al gesteld door Bert.

 

Zou je de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Wuijster1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de hulp zover, kabel 3 gaat naar de mediabox en de connectbox zit via de splitter aangesloten met bijgevoegde waardes.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het modem toont signaalproblemen in de downstream (instraling 4G) en upstream (slechts 1 kanaal gekoppeld i.p.v. 4/6 met maximaal zendvermogen van 57 dBmV, moet 49 dBmV of minder zijn). Het laatste levert waarschijnlijk CS9097 op de MBXL op. Er lijkt teveel demping aanwezig te zijn in de buitenkabel.

 

Zou je het modem tijdelijk direct op het AOP willen aansluiten? Daarna opnieuw opstarten en tenslotte opnieuw de US-gegevens plaatsen.

Wuijster1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goede middag,

Sorry voor het late reageren, ik zag niet eerder kans bovenstaande even uit

te proberen. Maar zie bijgevoegd de gegevens van het modem direct op de AOP.

Groeten,

Vincent

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Helder, ook dit gaat niet goed, 3 kanalen gekoppeld i.p.v. 4 en nog steeds maximaal zendvermogen van 51 dBmV, dit moet direct op het AOP circa 40 dBmV zijn. Vrijwel zeker ligt dit aan het AOP of de buitenkabel. Een monteursafspraak is nodig voor verder onderzoek.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Wuijster1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gegevens ingevuld. Bedankt voor je hulp!!!!!!

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9645Likes

Goedemorgen @Wuijster1, vervelend dat je problemen ervaart met de Mediabox XL. Je hebt al veel goede informatie ontvangen van @tobiastheebe en volgens mij zitten jullie op het goede pad. Als ik je modem en je mediabox uitlees dan zie ik bij beide dat ze enorm hard moeten zenden om het signaal bij de kast buiten te krijgen. Soms lukt dat dan niet en dan krijg je bijvoorbeeld foutcode CS9097 en de mediabox is dan niet meer online. Er treedt dus ergens tussen je modem/mediabox en de wijkkast veel demping op. Precies waar jullie ook op uitkwamen. 

 

Ter illustratie heb ik hieronder een afbeelding toegevoegd van mijn uitleesprogramma. De paarse lijn is jouw modem, de andere lijnen zijn gemiddelden van modems en mediaboxen in de wijk. 

 

Voor we een monteur inplannen wil ik toch dubbel controleren of het modem echt is getest op het eerste aansluitpunt en dat er niets anders meer tussen zat. Laat het maar weten. 

Wuijster1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het modem zat inderdaad rechtstreeks aangesloten op de AOP.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Wuijster1 Goed dat je dit allemaal nagelopen hebt! Het lijkt mij goed dat er nu een monteur langskomt. Ik heb een afspraak met een storingsmonteur ingepland op zaterdag 25 september 2021 tussen 12:00 uur en 18:00 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak eenvoudig te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Deel je na het monteursbezoek jouw bevindingen binnen dit topic?Wij zijn erg benieuwd!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Wuijster1 Inmiddels is de monteur langs geweest. We zijn erg benieuwd naar jouw bevindingen na het monteursbezoek. Laat je het onder dit topic weten?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic