1
Vraag
2
Reageer en help mee
Mischa-

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox XL en Deco wifi

Hallo,

 

Ik weet niet goed waar ik de vraag kan stellen, dus dan maar hier.

Ik heb zelf nog de mediabox xl. Nu kreeg ik een mail van ziggo dat het mogelijk was om de wifiboosters te krijgen, zonder kosten zolang ik bij ziggo blijf (logisch), het is bruikleen. Geen problemen, alles werkt super, dank daarvoor. Maar nu mijn vraag. Ik heb een vriend die diezelfde type mediabox xl heeft, maar toen hij navraag kreeg of hij die dingen ook kon krijgen was dat niet mogelijk of hij moest ervoor betalen. Wat moet hij doen om ook die boxen, net zoals ik .. in bruikleen zonder kosten, te kunnen krijgen en te gaan gebruiken?

 

met vriendelijke groet

Mischa

12 Reacties 12
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

gebruikt hij zijn mediabox ook als modem voor internet ?

 

de ziggo wifipods werken alleen met smart wifi modem (connectbox)

 

de tp-link Deco m4 werk wel met andere modems/routers

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Mischa-  schreef:

...Wat moet hij doen om ook die boxen, net zoals ik .. in bruikleen zonder kosten, te kunnen krijgen en te gaan gebruiken?...


Als we dat weten, dan krijgt Ziggo héél veel aanvragen daarvoor. Anders gezegd, dat gaat u waarschijnlijk niet lukken.

Maar uw vriend kan ze wel huren voor €2,50 per maand en dat is ook bijna voor niets !!

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Mischa- Ik snap dat je vriend die deal liever niet misloopt. Momenteel bieden wij een jaar lang gratis wifipods aan voor al onze klanten. Het is echter niet mogelijk om van deze actie gebruik te maken, als je ze al hebt aangevraagd of in gebruik hebt. Je kunt ze zowel telefonisch als via onze online kanalen aanvragen. De kans is wel groot dat hij een los modem nodig heeft. Hierover zullen mijn collega's hem informeren. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Lotte  schreef:

... Momenteel bieden wij een jaar lang gratis wifipods aan voor al onze klanten. Het is echter niet mogelijk om van deze actie gebruik te maken als je ze al hebt aangevraagd of in gebruik hebt. Je kunt ze zowel telefonisch als via onze online kanalen aanvragen...


Oke, dat had ik niet begrepen/vernomen/gehoord/gelezen/ .......


Ps. Natuurlijk ben ik blij, dat Ziggo ook eens aan haar huidige klanten denkt. Maar waarom nu en waarom krijg ik daarbij een onderbuik gevoel?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Pasi Dat begrijp ik, dit wordt ook niet heel duidelijk vermeld. Gelukkig kan het wel! 

Mischa-
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

sterker nog :

 

Je hebt een Mediabox XL in huis. Die heeft een ingebouwd wifi-modem dat inmiddels door de techniek is ingehaald. We hebben onlangs SmartWifi geïntroduceerd. Dat gebruikt de nieuwste techniek. Omdat we vinden dat iedereen de beste wifi thuis moet hebben, krijg je van ons een set van 3 SmartWifi pods zonder extra kosten in bruikleen. Je sluit ze heel eenvoudig aan. Om zeker te weten dat we ze niet voor niets opsturen, vragen we je wel om ze te bestellen. Er zijn geen kleine lettertjes.

Mischa-
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

wat ik dan niet begrijp is omdat hij een verouderde box had, nu de mediaxl box krijgt (die ook al veroudert is),  maar dan naar die deco wifi boosters (cq je nieuwe wifi) kan fluiten! Ja hij kan er weer zoals gezegd worden bijna voor niets 2,50 aftikken iedere week, voor iets wat eigenlijk wat je al goed werkend zou moeten krijgen. Je betaalt namelijk al voor je internet/wifi, tv en telefoon (even snel zeggen 70 euro) of is die wifi dan een extraatje, leuk dat het werkt, maar wanneer het niet werkt jammer?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

een moderator kan het internet gedeelte van de mediabox xl uitschakelen en kosteloos een SmartWifi modem (connectbox) naar je of die vriend sturen 

in geval van die vriend is denk handiger als hij zelf even contact opneemt met ziggo of de vraag of zelf op dit topic een reactie geeft 

 

wifi pods kun je binnen 14 dagen kosteloos opzeggen als het niet bevalt 

 

de onderstaande link is een actie voor bestaande klanten

https://www.ziggo.nl/campagne/ziggosprinters

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan snijd ik mezelf zeker in de vingers omdat ik commerciele emails uit heb staan. Ik heb hier in ieder geval niets van gezien.

 

Terzijde ik heb het niet nodig.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De Mediabox XL is nieuw leven ingeblazen door de nieuwe sofware, wat bij de Humaxen blijkbaar niet kon.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@RoWi.  schreef:

De Mediabox XL is nieuw leven ingeblazen door de nieuwe sofware, wat bij de Humaxen blijkbaar niet kon.


Voor nieuwe software/firmware voor een Humax, moet Ziggo bij Humax zijn en daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan. Voor de Mediabox-XL heeft Ziggo altijd zelf software/firmware laten maken, dus is exact bekend hoe en wat.
Voor een enkele upgrade zal dat misschien nog wel meevallen. Maar Ziggo kennende, zal het achterliggende systeem, hier en daar ook wat scheuren vertonen, dus is de kans groot, dat daarna nog enkele updates nodig zijn, om e.e.a. glad te strijken. Wat natuurlijk de uiteindelijk migratie prijs opdrijft.


Tevens zal het aantal Humax'en zeer klein zijn, vergeleken met de aantallen Mediabox-XL. Dat de Humax ( technisch gezien ) misschien een betere keuze was, is van generlei belang. Had Ziggo voor de Humax gekozen, dan hadden alle Mediabox'en-XL vervangen moeten worden en dat kost veel meer.

Klanten belang is voor Ziggo zelden ( zeg nooit nooit ) een reden, die komen in dit verhaal geheel niet voor, verwacht ik.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Mischa- We horen graag van je of we jou nog kunnen helpen met het regelen van een SmartWifi modem en SmartWifi Pods/ TP Link Deco's. Laat je het weten? Zet dan gelijk jouw postcode en huisnummer in je Communityprofiel dan kunnen wij je verder helpen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic