Roel de Jong

Level 8
  • 226Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Mediabox XL als accespoint (Na Update)

Goedemorgen,

 

Voorheen was dit de manier om in te loggen op de mediabox XL en hem in te stellen als acces point. Een duidelijk verschil was toen of je in oud UPC gebied zat of in Ziggo gebied.  (Zie de tekst onderaan mijn vraag).

Onderstaand kon toen alleen wanneer je een lan kabel aansloot tussen de mediabox en het modem.

Mijn vraag gaat over het oude Ziggo gebied, dus een apart modem en een aparte mediabox XL.

 

Voor een bekende zoek ik nu uit of dit nog steeds mogelijk is. Het is nu onmogelijk om een LAN kabel tussen zijn modem en Horizonbox te leggen. (Door dezelfde PVC leiding waar de coax door heen gaat een LAN kabel te leggen lijkt me tot het uitlokken van storingen als dit überhaupt al lukt).

 

Kan ik de Horizon box draadloos verbinden met de connectbox en hem dan als accespoint gebruiken is de grote vraag.

 

De oppervlakte van de woning is nu net te klein voor andere alternatieven, een mash netwerk zou sterk overdreven zijn echter een iets betere WiFi is wel aan te bevelen.

 

 

Let op dit is de oude procedure van toen:

*DEEL 1*

UPC-Boxen dus geleverd door UPC contract voor de fusie afgesloten

• Stap 1: Open uw internetbrowser. 
• Stap 2: Vul in het browservenster het volgende adres in: 192.168.192.1* en druk op enter.
• Stap 3: Log in op de Horizon Mediabox met uw gebruikersnaam (admin) en wachtwoord (admin) 

*DEEL 2*

Inloggen op de Horizon-Box Ziggo en of indien deze is aangesloten bestaand netwerk 

*indien uw Horizon-Box verbonden is met uw eigen netwerk of een aparte modem (bij Ziggo is dit altijd het geval)
achterhaal dan het video IP adres als volgt 

• Menu
• Opties 
• Mijn thuisnetwerk
• Status thuisnetwerk
• U ziet nu een video IP adres 
• uw login IP is dit adres -1 op het laatst dus :

Video IP = 192.168.100 login IP is dan 192.168.99

of bijvoorbeeld :

Video IP = 20.1.2.12 login IP is dan 20.1.2.11

• Stap 1: Open uw internetbrowser. 
• Stap 2: Vul in het browservenster het gevonden IP adres in en druk op enter.(video IP -1)
• Stap 3: Log in op de Horizon Media box met uw gebruikersnaam (admin) en wachtwoord (admin) 

*DEEL3*

Het is ook mogelijk rechtsreeks een kabel aan te sluiten op de Horizon-Box echter wanneer deze is verbonden met een bestaand netwerk werken de standaard Logins niet meer dus ook dan gelden de stappen zoals hierboven
Als de Horizon-Box nog niet verbonden is met een bestaand netwerk werken de volgende IP adressen als u een pc of laptop rechtsreeks met een kabel verbind met de Horizon Box

• 192.168.192.1
• Losse modem en HB van UPC 192.168.100.1
• Gwlogin.net

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

De update veranderd niets aan het volgende, de boxen worden nu zelfs afgeleverd met afgesloten utp poorten.

 

@Bert Schreef.

 

Er is een bug in de software van de Horizon box en de Mediabox XL waardoor het thuisnetwerk vaak niet werkt of veel storingen veroorzaakt met replay en apps als Netflix en Videoland.

Het is niet aan te bevelen om de box in een thuisnetwerk te plaatsen.

Om de box uit het thuisnetwerk te halen:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-...

 

De Mediabox XL gebruiken als Access Point. - Ziggo Community

 

Bekijk in context

1 Reactie 1
Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

De update veranderd niets aan het volgende, de boxen worden nu zelfs afgeleverd met afgesloten utp poorten.

 

@Bert Schreef.

 

Er is een bug in de software van de Horizon box en de Mediabox XL waardoor het thuisnetwerk vaak niet werkt of veel storingen veroorzaakt met replay en apps als Netflix en Videoland.

Het is niet aan te bevelen om de box in een thuisnetwerk te plaatsen.

Om de box uit het thuisnetwerk te halen:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-...

 

De Mediabox XL gebruiken als Access Point. - Ziggo Community

 

Uitgelicht topic