Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
broekhua
Level 9

Mediabox XL (Horizonbox) en Internetinstellingen

Een vriendin van mij heeft een Horizonbox. Dat heet nu schijnbaar Mediabox XL

Deze Horizonbox heeft een ingebouwd modem. Een apart modem is dus niet nodig.

Nu is zij bij een Ziggo vestiging geweest en kreeg zij de boodschap dat dit modem verouderd is. Er wordt nu een nieuw Modem opgestuurd.

Ik zal dit Modem voor haar moeten installeren. Ik ben niet bekend met de Horizonbox maar ik kan me wel voorstellen dat 2 Modems op een enkele AOP aansluiting niet gewenst is. In ieder geval niet op eenzelfde Ziggo Abonnement

Vraag: Kan het modem gedeelte van de Horizonbox hiervoor uitgeschakeld worden.

Of wordt dit door Ziggo zelf gedaan na installatie van het nieuwe modem.

Ze zal de Horizonbox zelf nog nodig hebben voor de TV ontvangst.

Gaarne advies hierin.

Bij voorbaat dank.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Level 20

Ziggo doet dat automatisch .

Ter info.

De netwerk functies van de horizon niet meer gebruiken, dit gaf verschillende moeilijk te traceren problemen.

De horizon heeft voor vele functies nog wel internet nodig, maar dat doet de box via de coax, en staat verder los van je nieuwe modem.

Mocht na aansluiting van het nieuwe modem daar nog problemen me zijn, doe dan dit .

Verwijder uit thuisnetwerk | Klantenservice | Ziggo

Bekijk in context

0 Kudos
4 Reacties 4
Steefb
Level 20

@broekhua schreef.

''2 Modems op een enkele AOP aansluiting niet gewenst is'' 

Dat kan ook niet, De connect box wordt dan ook in plaats van de horizon gebruikt.

Verwijder wel alle netwerkverbindingen van de horizon.

De coax naar de horizon moet nog wel.

0 Kudos
broekhua
Level 9
Topicstarter

@Steefb 

Dank voor je reactie.

Maar de vraag was: Moet ik het Modem gedeelte van de Horizonbox zelf uitschakelen indien mogelijk of doet Ziggo dit automatisch.

Dat de Internet verbindingen van de Horizon naar het nieuwe Moden moeten worden verplaatst lijkt mij duidelijk.

Maar hoe voorkom ik dat de Horizonbox zich alsnog als Modem aandient aan het Ziggo Netwerk.

0 Kudos
Steefb
Level 20

Ziggo doet dat automatisch .

Ter info.

De netwerk functies van de horizon niet meer gebruiken, dit gaf verschillende moeilijk te traceren problemen.

De horizon heeft voor vele functies nog wel internet nodig, maar dat doet de box via de coax, en staat verder los van je nieuwe modem.

Mocht na aansluiting van het nieuwe modem daar nog problemen me zijn, doe dan dit .

Verwijder uit thuisnetwerk | Klantenservice | Ziggo

0 Kudos
broekhua
Level 9
Topicstarter

@Steefb 

Dankjewel voor je antwoord.

0 Kudos