Een vriendin van mij heeft een Horizonbox. Dat heet nu schijnbaar Mediabox XL
Deze Horizonbox heeft een ingebouwd modem. Een apart modem is dus niet nodig.
Nu is zij bij een Ziggo vestiging geweest en kreeg zij de boodschap dat dit modem verouderd is. Er wordt nu een nieuw Modem opgestuurd.
Ik zal dit Modem voor haar moeten installeren. Ik ben niet bekend met de Horizonbox maar ik kan me wel voorstellen dat 2 Modems op een enkele AOP aansluiting niet gewenst is. In ieder geval niet op eenzelfde Ziggo Abonnement
Vraag: Kan het modem gedeelte van de Horizonbox hiervoor uitgeschakeld worden.
Of wordt dit door Ziggo zelf gedaan na installatie van het nieuwe modem.
Ze zal de Horizonbox zelf nog nodig hebben voor de TV ontvangst.
Gaarne advies hierin.
Bij voorbaat dank.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ziggo doet dat automatisch .
Ter info.
De netwerk functies van de horizon niet meer gebruiken, dit gaf verschillende moeilijk te traceren problemen.
De horizon heeft voor vele functies nog wel internet nodig, maar dat doet de box via de coax, en staat verder los van je nieuwe modem.
Mocht na aansluiting van het nieuwe modem daar nog problemen me zijn, doe dan dit .
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@broekhua schreef.
''2 Modems op een enkele AOP aansluiting niet gewenst is''
Dat kan ook niet, De connect box wordt dan ook in plaats van de horizon gebruikt.
Verwijder wel alle netwerkverbindingen van de horizon.
De coax naar de horizon moet nog wel.
Dank voor je reactie.
Maar de vraag was: Moet ik het Modem gedeelte van de Horizonbox zelf uitschakelen indien mogelijk of doet Ziggo dit automatisch.
Dat de Internet verbindingen van de Horizon naar het nieuwe Moden moeten worden verplaatst lijkt mij duidelijk.
Maar hoe voorkom ik dat de Horizonbox zich alsnog als Modem aandient aan het Ziggo Netwerk.
Ziggo doet dat automatisch .
Ter info.
De netwerk functies van de horizon niet meer gebruiken, dit gaf verschillende moeilijk te traceren problemen.
De horizon heeft voor vele functies nog wel internet nodig, maar dat doet de box via de coax, en staat verder los van je nieuwe modem.
Mocht na aansluiting van het nieuwe modem daar nog problemen me zijn, doe dan dit .
Dankjewel voor je antwoord.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.