Vraag
Reacties
Oplossing
hpvijn
Level 3

Mediabox Next als client mediaserver

Ik heb een technische vraag over de Ziggo Mediabox Next waarop ik het antwoord niet op de Ziggo-site kon vinden. Heeft de box, naast de apps voor Netflix e.d. ook een app om te functioneren als client in een home-netwerk met een mediaserver? Een mediabrowser o.i.d.?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave
Level 20
T.E.A.M.

De Media Box Next heeft geen Netwerk Server. Enige dit had was de Media Box XL (voorheen Horizon ) wegens de ingebouwde modem kon je hem ook als Netwerk gebruiken via Twonkey Server. Dit is met de Next niet meer mogelijk.

Als u een netwerk wilt, kunt u beste een Nas of een WD MyCloud via Windows of Apple opzetten. Zoals ik heb thuis.

Bekijk in context

Ga naar reactie
5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
Dave
Level 20
T.E.A.M.

De Media Box Next heeft geen Netwerk Server. Enige dit had was de Media Box XL (voorheen Horizon ) wegens de ingebouwde modem kon je hem ook als Netwerk gebruiken via Twonkey Server. Dit is met de Next niet meer mogelijk.

Als u een netwerk wilt, kunt u beste een Nas of een WD MyCloud via Windows of Apple opzetten. Zoals ik heb thuis.

Ga naar reactie
BAM
Level 13

@hpvijn,

Deze functie ontbreekt helaas volledig en staan ook niet in de eigen  App store .

Verder is het antwoord van @Dave duidelijk 😀

Groet,

Bam

Karel.
Level 17

Waarschijnlijk kan je smart TV dat zelf al. Of na installeren van een client/mediaplayer app op de TV die kan verbinden met een mediaserver. 

0 Kudos
hpvijn
Level 3
Topicstarter

Dank voor het heldere antwoord!

0 Kudos
hpvijn
Level 3
Topicstarter

Dank voor het antwoord. Ik ga het proberen!

0 Kudos