Beste forumleden,
Ik heb een vraag over mijn internet snelheid, ik heb een abonnement tot 300 mbps, echter stopt mijn download snelheid al bij ± 80 mbps. Ik heb bekabeld internet met de volgende netwerkadapter in mijn vast PC: Intel(R) 82574L Gigabit Network Connection.
Bij status zie ik ook 100,00 Mbps staan.
Mijn vraag is; gaat dit probleem opgelost worden door een nieuwe netwerkadapter te kopen zoals deze:https://tweakers.net/pricewatch/246247/intel-gigabit-ct-desktop-adapter.html of kan er nog meer aan de hand zijn?
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het kan ook aan de kabel liggen. Is het een cat 5E kabel? Maar ook een slechte verbinding in een van de aders brengt de snelheid terug van 1 Gbps naar 100 Mbps. Probeer eens een andere netwerkkabel.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het kan ook aan de kabel liggen. Is het een cat 5E kabel? Maar ook een slechte verbinding in een van de aders brengt de snelheid terug van 1 Gbps naar 100 Mbps. Probeer eens een andere netwerkkabel.
@Jan F. Das makeklijker gezegd dan gedaan, ik zit met mijn pc in de kelder waar ik niet zomaar een ander kabeltje naar mijn modem trek.
Deze kabel heb ik destijds gekocht: https://www.allekabels.nl/cat5e-kabel/15545/1098188/cat-5e-uutp-netwerkkabel.html?gclid=Cj0KCQiA2ITu...
Haal in ieder geval even de stekkers los uit de aansluitingen doe ze er weer stevig in, mogelijk één niet goed contactje?
Kijk eens bij de eigenschappen van die adapter > geavanceerd > speed en duplex
Staat hij op auto negotiation zet hem dan op 1.0 Gbps full duplex. Heb hier een computer met dezelfde adapter die de 250 niet haalt als hij op auto negotiation staat.
Succes.
@Jeroenvdw Dan is dit misschien iets voor u.
@Sparco1955 Wanneer ik mijn adapter zo configureer stopt mijn internet ermee. ‘netwerkkabel niet aangesloten’ tot ik de instelling terugzet op auto negotiation.
Allright, thanks voor jullie hulp! Dan wacht ik in ieder geval nog even met een nieuwe netwerkadapter kopen tot ik de kabel heb getest 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.