Vraag
Reacties
Harry1960
Level 5

Maximale doorgifte Cisco EPC 2312

Kenners, ik heb een ouder modem wat tot nu goed werkt, maar ik denk wel eens aan een snelheidsverhoging van het abonnement van 50 naar 200 Mbit/s.
Maar ik kan niet duidelijk krijgen wanneer dit modem aan de max. doorgifte zit.
Gebruik het (domme) modem nu met een eigen router.
Mona, weet u raad??:smiley:
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
9 Reacties 9
Steefb
Level 20
https://www.manualslib.com/manual/467309/Cisco-Epc3212.html?page=2#manual

Eight (8) bonded downstream channels with data rates in excess of 440 Mbps

Four (4) bonded upstream channels with data rates in excess of 120 Mbps
0 Kudos
Harry1960
Level 5
Topicstarter
Hoi Steefb,
Dus als ik dat zo lees kan dit modem alles aan wat Ziggo aan snelheid aanbied?
Ik heb nu een oud 50/5 abbo , maar TV vind ik toch niet zo belangrijk dus opnemen e.d. met horizon box is geen vereiste voor mij.
Ik dacht in het verre verleden wel eens gelezen te hebben dat dit type maar tot 80Mbit/s. kon doorgeven, vandaar.
( het is inderdaad EPC 3212.......)
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Opnemen met de Mediabox XL gaat niet via het modem.
De Mediabox XL heeft een eigen IP adres via de coax voor replay, de gids, updates, apps en on-demand.
Aansluiten aan het modem met een UTP kabel kan behoorlijk wat storingen opleveren in je netwerk en bij TV kijken.
Mocht je hier meer van willen weten, geef een gil.

Als je een ander abonnement neemt is de kans groot dat er automatisch een nieuw modem komt.
Wil je zeker zijn, bestel via de chat en vertel wat je nu hebt.
Een nieuw modem kan in bridge naar je eigen router, zoals nu, maar je kunt ook de Wifi 2,4 en 5 GHz tegelijk gebruiken van een nieuw modem en dan je eigen router in bridge/Acces Point.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
0 Kudos
ArieKanarie
Level 9
Als je een upgrade neemt naar 200Mbit zal je waarschijnlijk ook gelijk een nieuw modem/router krijgen (ConnectBox). Een EPC3212 zit met 200Mbit z'n 8 downstream kanalen al behoorlijk vol te stoppen. Dit zal er voor zorgen dat je op piektijden die 200Mbit niet gaat halen.
In mijn wijk was het halen van 200Mbit niet mogelijk tussen 18:00 en 22:00 met de EPC3212. Nu met een ConnectBox is het geen probleem. Deze kan in bridge mode, zodat je je eigen router kan blijven gebruiken. Helaas is de ConnectBox het enige modem wat Ziggo op het moment lijkt te willen uitleveren aan consumenten wat geschikt is voor de hogere snelheden.
Harry1960
Level 5
Topicstarter
@ArieKanarie, je schrijft het volgende;
" Helaas is de ConnectBox het enige modem wat Ziggo op het moment lijkt te willen uitleveren aan consumenten wat geschikt is voor de hogere snelheden."

Is dat zo een twijfelachtig betrouwbaar modem dan ?

En voor Be rt ,
Ik bedoelde dat een mediaboxXL in een groter all in one pakket voor mij geen noodzaak is.
ik heb nu een PACE HD box en dat is voor mij prima genoeg.
0 Kudos
ArieKanarie
Level 9
Harry1960 wrote:

Is dat zo een twijfelachtig betrouwbaar modem dan ?

Ik stel hogere eisen dan de meeste consumenten aan m'n modem, vandaar dat ik de ConnectBox op sommige vlakken een verslechtering vind t.o.v. m'n oude EPC3212. Codewoord is "puma 6".
Voor het overgrote deel van de Ziggo klanten zal de ConnectBox gewoon voldoen en als je geen die-hard gamer bent of om andere redenen zeer strakke "latencies" nodig hebt zou ik me er geen zorgen om maken.
0 Kudos
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Harry1960, het is alweer een tijdje geleden dat je dit topic hebt gestart. De andere communityleden hebben je ook al van mooie adviezen en nuttige input voorzien. @iedereen, bedankt daarvoor!

We zijn benieuwd waar je nu voor voor gekozen hebt! Heb je inmiddels een ander modem in huis staan en je abonnement geüpgraded? En hoe bevalt dat nu?
0 Kudos
Harry1960
Level 5
Topicstarter
Ik heb tot nu nog geen keuze gemaakt maar ik zie dat er in de adviezen wel verschil zit.
Steefb of ArieKanarie hebben dus andere ervarngen..
Als ik besluit te upgraden zal ik wel een ander modem krijgen zoals ik lees en dan in bridge laten zetten.
0 Kudos
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
De EPC3212 zal inderdaad vervangen worden voor een Connectbox bij een snelheidsverhoging.

De ervaringen kunnen inderdaad variëren. Het is hierin vooral belangrijk hoe en waarvoor jij het modem specifiek wilt gebruiken. Kunnen wij je nog bij de keuze helpen?
0 Kudos