Ik ben mijn persoonlijke (archief-)map kwijt... nergens meer zichtbaar; niet bij "mijn mappen" en niet bij instellingen - email - wijzig IMAP abonnementen. Nee, ik heb de map niet zelf verwijderd 😉 en ben de enige gebruiker van de mailbox. Ook wanneer ik de mailbox in Outlook koppel, zie ik mijn bewuste map niet. En ja, tijdje geleden dat ik een backup gemaakt heb... Alleen het vreemde is dat mijn Ziggo Mail Portaal aangeeft dat de email quota 622MB van 5 GB is, terwijl er nu alleen maar één mailtje 180kB in staat. Daarom krijg ik de indruk dat mijn map nog ergens is, wellicht verborgen. Helaas kan Ziggo mij nog niet echt helpen. Iemand misschien een idee??
Dankjewel, Groet, Nico
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
"en ben de enige gebruiker van de mailbox."
Als er mails verdwijnen zou ik toch voor de zekerheid het Mijn Ziggo wachtwoord wijzigen en daarna het wachtwoord van het mailadres.
Voor zover ik weet en kan zien aan meldingen en de reacties daarop, op dit forum, verdwijnen er niet spontraan mappen en mails op de webservers.
Maar je weet maar nooit.
Ziggo heeft geen backups van mail en Ziggo kan, volgens de voorwaarden, data die 12 maanden en ouder is verwijderen als dat voor de stabiliteit van het netwerk noodzakelijk is.
Tip: Maak altijd zelf een backup van belangrijke mail.
Dankjewel Bert; ww's inmiddels aangepast en backup frequentie ook. Maar die halve Gigabyte aan data in mijn mailbox blijft wel vreemd, toch?
@NicoRZ schreef:
Dankjewel Bert; ww's inmiddels aangepast en backup frequentie ook. Maar die halve Gigabyte aan data in mijn mailbox blijft wel vreemd, toch?
Als iemand op de één of andere manier in je mail zou kunnen komen en verwijderen, dan is dat zo gepiept.
Vandaar mijn eerder advies.
Helaas, geen verandering. Ik werkte de laatste tijd sowieso al met de webmail. Wat ik vreemd blijf vinden is de grootte van mijn mailbox: 622 MB, terwijl die nu zo goed als leeg is. Daardoor hou ik hoop dat mijn verdwenen data nog "ergens" is... Iemand nog een idee?
Goedmiddag,
Ik had gisteren een map aan gemaakt in mijn mail. Vanmorgen wilde ik daar weer naar toe gaan, de mapnaam staat er nog maar de mails zijn verdwenen.
Kan ik die mails nog ergens terug vinden?
@Janny734 heb je een map aangemaakt via de webmail of via een mailprogramma?
Staan de mails nog in de webmail?
Sorry dat ik zo laat antwoord geef maar ik heb problemen met inloggen en dan kan ik niet reageren.
Ik heb een map aan gemaakt in Ziggo-mail bij mijn mappen.
Hallo,
Als je mappen niet zichtbaar zijn dan kun je (zoals Bert eigenlijk al zei) ervoor ervoor zorgen dat je subscribed/abonneert op deze mappen. Dit is hoe email werkt. Sommige email clients/programma's doen dit niet netjes en dan zijn ze in andere email clients (webmail is bijvoorbeeld een email client) niet zichtbaar. Webmail doet dit met de al eerder genoemde opties "Abonneren op IMAP mappen". Zorg er wel voor dat je alle mappen openklapt (met de kleine vinkjes) anders zie je ze niet allemaal. Daarnaast zijn sommige mappen pas zichtbaar als je opnieuw bent ingelogd.
Als je een second opinion wilt, zou je Thunderbird bijvoorbeeld eens kunnen configureren met je email account (met IMAP). Dit is een gratis email programma. Je kunt dan rechter muis knop op je mail account klikken en dan op Abonneren klikken. Je krijgt dan ook weer een overzicht van je IMAP mappen waar je op kunt abonneren.
Bedenk goed dat als je email kwijt bent dat iemand anders toegang kan hebben. Meteen dan je email wachtwoord wijzigen in een uniek wachtwoord. Als je namelijk een wachtwoord gebruikt die je ergens anders hebt gebruikt en de data lekt uit (wat heel erg veel gebruikt), heb je grote kans dat je account opnieuw wordt misbruikt. Kijk maar eens op https://haveibeenpwned.com/ Als je er opstaat, niet schrikken, gewoon je wachtwoord wijzigen. 🙂
Misschien hebben jullie hier iets.
Groeten,
Gerr
Dankjewel Gerr_it!
inmiddels blijf ik mij afvragen waarom niemand van Ziggo mij iets kan vertellen omtrent de grootte van mijn (web-)mailbox: 632 MB van 5 GB????? Met nu alleen maar een paar mailtjes kleiner dan 100 KB in mijn actuele mailbox, kan dit niet. Of is dit mijn verdwenen map die nog "ergens" zwerft????
Hi,
Email verwijderen werkt in een paar stappen. Eerst krijgt een email een vlaggetje "\Deleted" en daarna doet een email client een "Expunge". Sommige email clients geven mails met dit "Expunge" vlaggetje niet weer, maar ze bestaan nog wel degelijk. Andere clients geven de emails met deze status als doorgestreept weer. Om ze te verwijderen, kun je dit forceren. Dit kun je in webmail denk ik doen met rechter muis op het mapje en dan "Opschonen". Nooit geprobeerd, geen idee of het werkt. In Outlook werkt het zo bij mij:
Wie weet werkt dat voor jou ook.
Fijne avond,
Gerr
@Gerr_it Hij wil de mails niet permanent verwijderen, maar zijn verdwenen map met mails juist zien.
Ah ok, ik probeer uit te leggen dat e-mails nog steeds in de mailbox kunnen zijn, alhoewel dus niet zichtbaar. Dit kan het verschil verklaren tussen wat je ziet aan e-mails en wat er aan quota wordt gebruikt. Ik zou Thunderbird eens proberen. Misschien zie je daar wat meer. Ik vermoed dat de data er nog ergens is, maar dat een mail client roet in het eten heeft gegooid.
@NicoRZ kan je iets met de recente informatie/opheldering?
eigenlijk is het antwoord "nee" (ondanks de goede bedoelingen!); in de Outlook-client kan ik (ook) geen extra/verborgen mappen selecteren en ik wil op deze kist geen extra mailprogramma installeren; doe dat (Thunderbird) de komende dagen op een andere machine. Blijf het vreemd vinden dat de Ziggo-client geen duidelijkheid kan geven over die 632 MB aan data... fijne paasdagen voor iedereen!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.