L.S,
Sinds een aantal weken zijn er problemen met het programma Mailwasher-Pro van Firetrust.
https://www.mailwasher.net/
Ik werk hier al jaren, probleemloos mee.
Het programma logt in op een mailserver (pop3) en laat dan alle email zien die op de server staan.
De e-mails worden beoordeeld met spamscores, na gelieve kan je het domein en/of het email adres op een zwarte lijst plaatsen en verwijderen van de server nog voordat ze worden binnen gehaald door Outlook van MS-office-365.
Het probleem is dat het programma niet meer kan inloggen: Failed to login to server.
Het vreemde is dat Outlook 365 dit wel kan. In Mailwasher worden dezelfde credentials gebruikt als in Outlook 365.
- Ik maak gebruik van de connectbox met een bekabeld netwerk.
- Als ik overschakel naar Wifi, in dit zelfde netwerk, wil het programma niet succesvol inloggen.
- Als ik van mijn smartphone een hotspot maak (mobielnetwerk van BEN) en ik maak met de PC een wifi-verbinding, dan werkt Mailwasher vlekkeloos.
Kan iemand mij daarmee helpen?
Hartelijke groet
André
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste Bert,
Dank je wel voor je antwoord. Inmiddels heb ik het opgelost. Ik werk met Norton 360, ik heb daarvan nu de VPN aangezet en Mailwasher doet het weer.
Overigens had ik al de firewalls allemaal uitgezet van Windows, Norton en uiteraard ook die van het modem. Echter dat bood niet de verwachtte oplossing.
Nu staan deze weer aan.
Blijkbaar gaat er iets mis met de routering via Ziggo.
Dank je wel voor je hulp.
Hartelijke groet
André
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je de instellingen correct? Ziggo heeft de beveiliging aangescherpt.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen
Uitgaande serverinstellingen
server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Welke poort- en beveiligingsinstellingen gebruik je om in te loggen op de POP server?
IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo
Beste Steefb,
Dank je wel, voor je antwoord.
Ik maak geen gebruik van het ziggo email programma. Ik zit bij info2share.nl.
Mijn instellingen zijn:
Inkomende-Email (POP3) serverinstellingen
server: s06.info2share.eu
serverpoort: 995
type versleuteling: SSL/TLS
verificatie vereist: nee
gebruikersnaam: mijn volledig e-mailadres
wachtwoord: mijn e-mailwachtwoord
Uitgaande-Email (POP3) serverinstellingen
server: s06.info2share.eu
serverpoort: 465
type versleuteling: SSL/TLS
verificatie vereist: nee
gebruikersnaam: mijn volledig e-mailadres
wachtwoord: mijn e-mailwachtwoord
Opmerking-1
Deze instellingen gebruik ik ook met Outlook-365.
Opmerking-2
Deze instellingen heb ik ook gebruikt bij Mailwasher, echter via Wifi en bekabeld netwerk van de connectbox (Ziggo) wil deze niet inloggen
Opmerking-3
Als ik van mijn smartphone een hotspot maak en verbind mijn PC hiermee met Wifi, dan werkt Mailwasher wel.
groet
André
Beste Bert,
Dank je wel, voor je antwoord.
Ik maak geen gebruik van het ziggo email programma. Ik zit bij info2share.nl.
Mijn instellingen zijn:
Inkomende-Email (POP3) serverinstellingen
server: s06.info2share.eu
serverpoort: 995
type versleuteling: SSL/TLS
verificatie vereist: nee
gebruikersnaam: mijn volledig e-mailadres
wachtwoord: mijn e-mailwachtwoord
Uitgaande-Email (POP3) serverinstellingen
server: s06.info2share.eu
serverpoort: 465
type versleuteling: SSL/TLS
verificatie vereist: nee
gebruikersnaam: mijn volledig e-mailadres
wachtwoord: mijn e-mailwachtwoord
Opmerking-1
Deze instellingen gebruik ik ook met Outlook-365.
Opmerking-2
Deze instellingen heb ik ook gebruikt bij Mailwasher, echter via Wifi en bekabeld netwerk van de connectbox (Ziggo) wil deze niet inloggen
Opmerking-3
Als ik van mijn smartphone een hotspot maak en verbind mijn PC hiermee met Wifi, dan werkt Mailwasher wel.
groet
André
Kijk eens in je instellingen van je modem naar de firewall instellingen:
Inloggen in modem => Geavanceerde instellingen => Beveiliging => Firewall
Firewall beveiliging is het enige wat aangevinkt is hier, want de rest kan allerlei blokkeringen opleveren met het huidige internet gebruik.
Gebruik je andere antivirus software dan Defender van Windows?
Beste Bert,
Dank je wel voor je antwoord. Inmiddels heb ik het opgelost. Ik werk met Norton 360, ik heb daarvan nu de VPN aangezet en Mailwasher doet het weer.
Overigens had ik al de firewalls allemaal uitgezet van Windows, Norton en uiteraard ook die van het modem. Echter dat bood niet de verwachtte oplossing.
Nu staan deze weer aan.
Blijkbaar gaat er iets mis met de routering via Ziggo.
Dank je wel voor je hulp.
Hartelijke groet
André
Ik heb hetzelfde probleem sinds een paar dagen.
In Mailwasher Pro (6.2.3) kan ik echter alleen POP3 server adres en inlog gegevens invullen.
edit: Kan alleen vanaf versie 7 dus updaten geblazen.
@qwerty1234 schreef:Ik heb hetzelfde probleem sinds een paar dagen.
In Mailwasher Pro (6.2.3) kan ik echter alleen POP3 server adres en inlog gegevens invullen.
Gebruik de juiste instellingen.
Updaten naar versie 7 is de enige mogelijkheid om iets in te kunnen stellen.
Alleen jammer dat de lay-out er niet uitziet t.o.v. versie 6.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.