Vraag
Reacties
Oplossing
Dokan
Level 2

Mailwasher kan niet inloggen op server

L.S,

Sinds een aantal weken zijn er problemen met het programma Mailwasher-Pro van Firetrust.
https://www.mailwasher.net/
Ik werk hier al jaren, probleemloos mee.
Het programma logt in op een mailserver (pop3) en laat dan alle email zien die op de server staan.
De e-mails worden beoordeeld met spamscores, na gelieve kan je het domein en/of het email adres op een zwarte lijst plaatsen en verwijderen van de server nog voordat ze worden binnen gehaald door Outlook van MS-office-365.

Het probleem is dat het programma niet meer kan inloggen: Failed to login to server.

Het vreemde is dat Outlook 365 dit wel kan.  In Mailwasher worden dezelfde credentials gebruikt als in Outlook 365.

- Ik maak gebruik van de connectbox met een bekabeld netwerk.
- Als ik overschakel naar Wifi, in dit zelfde netwerk, wil het programma niet succesvol inloggen.

- Als ik van mijn smartphone een hotspot maak (mobielnetwerk van BEN) en ik maak met de PC een wifi-verbinding, dan werkt Mailwasher vlekkeloos.

 

Kan iemand mij daarmee helpen?

 

Hartelijke groet
André

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dokan
Level 2
Topicstarter

Beste Bert,

Dank je wel voor je antwoord. Inmiddels heb ik het opgelost. Ik werk met Norton 360, ik heb daarvan nu de VPN aangezet en Mailwasher doet het weer. 

Overigens had ik al de firewalls allemaal uitgezet van Windows, Norton en uiteraard ook die van het modem. Echter dat bood niet de verwachtte oplossing.
Nu staan deze weer aan.

Blijkbaar gaat er iets mis met de routering via Ziggo.

Dank je wel voor je hulp.
Hartelijke groet
André


Bekijk in context

9 Reacties 9
Steefb
Level 20

Heb je de instellingen correct? Ziggo heeft de beveiliging aangescherpt.

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen

 

Uitgaande serverinstellingen

 

server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Welke poort- en beveiligingsinstellingen gebruik je om in te loggen op de POP server?

 

IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
0 Kudos
Dokan
Level 2
Topicstarter

Beste Steefb,
Dank je wel, voor je antwoord.

Ik maak geen gebruik van het ziggo email programma. Ik zit bij info2share.nl.

Mijn instellingen zijn:

Inkomende-Email (POP3) serverinstellingen
server: s06.info2share.eu
serverpoort: 995
type versleuteling: SSL/TLS
verificatie vereist: nee
gebruikersnaam: mijn volledig e-mailadres
wachtwoord: mijn e-mailwachtwoord

Uitgaande-Email (POP3) serverinstellingen
server: s06.info2share.eu
serverpoort: 465
type versleuteling: SSL/TLS
verificatie vereist: nee
gebruikersnaam: mijn volledig e-mailadres
wachtwoord: mijn e-mailwachtwoord

Opmerking-1
Deze instellingen gebruik ik ook met Outlook-365.

Opmerking-2
Deze instellingen heb ik ook gebruikt bij Mailwasher, echter via Wifi en bekabeld netwerk van de connectbox (Ziggo) wil deze niet inloggen


Opmerking-3
Als ik van mijn smartphone een hotspot maak en verbind mijn PC hiermee met Wifi, dan werkt Mailwasher wel.

groet
André

0 Kudos
Dokan
Level 2
Topicstarter

Beste Bert,
Dank je wel, voor je antwoord.

Ik maak geen gebruik van het ziggo email programma. Ik zit bij info2share.nl.

Mijn instellingen zijn:

Inkomende-Email (POP3) serverinstellingen
server: s06.info2share.eu
serverpoort: 995
type versleuteling: SSL/TLS
verificatie vereist: nee
gebruikersnaam: mijn volledig e-mailadres
wachtwoord: mijn e-mailwachtwoord

Uitgaande-Email (POP3) serverinstellingen
server: s06.info2share.eu
serverpoort: 465
type versleuteling: SSL/TLS
verificatie vereist: nee
gebruikersnaam: mijn volledig e-mailadres
wachtwoord: mijn e-mailwachtwoord

Opmerking-1
Deze instellingen gebruik ik ook met Outlook-365.

Opmerking-2
Deze instellingen heb ik ook gebruikt bij Mailwasher, echter via Wifi en bekabeld netwerk van de connectbox (Ziggo) wil deze niet inloggen


Opmerking-3
Als ik van mijn smartphone een hotspot maak en verbind mijn PC hiermee met Wifi, dan werkt Mailwasher wel.

groet
André

 
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Kijk eens in je instellingen van je modem naar de firewall instellingen:

Inloggen in modem => Geavanceerde instellingen => Beveiliging => Firewall

 

Firewall beveiliging is het enige wat aangevinkt is hier, want de rest kan allerlei blokkeringen opleveren met het huidige internet gebruik.

 

Gebruik je andere antivirus software dan Defender van Windows?

0 Kudos
Dokan
Level 2
Topicstarter

Beste Bert,

Dank je wel voor je antwoord. Inmiddels heb ik het opgelost. Ik werk met Norton 360, ik heb daarvan nu de VPN aangezet en Mailwasher doet het weer. 

Overigens had ik al de firewalls allemaal uitgezet van Windows, Norton en uiteraard ook die van het modem. Echter dat bood niet de verwachtte oplossing.
Nu staan deze weer aan.

Blijkbaar gaat er iets mis met de routering via Ziggo.

Dank je wel voor je hulp.
Hartelijke groet
André


qwerty1234
Level 2

Ik heb hetzelfde probleem sinds een paar dagen.

In Mailwasher Pro (6.2.3) kan ik echter alleen POP3 server adres en inlog gegevens invullen.

 

edit: Kan alleen vanaf versie 7 dus updaten geblazen.

0 Kudos
Steefb
Level 20

@qwerty1234  schreef:

Ik heb hetzelfde probleem sinds een paar dagen.

In Mailwasher Pro (6.2.3) kan ik echter alleen POP3 server adres en inlog gegevens invullen.


Gebruik de juiste instellingen.

IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

0 Kudos
qwerty1234
Level 2

Updaten naar versie 7 is de enige mogelijkheid om iets in te kunnen stellen.

Alleen jammer dat de lay-out er niet uitziet t.o.v. versie 6.

0 Kudos