1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Hakar

Level 4
  • 66Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Mailwasher houdt berichten vast na binnenhalen van mail

Ik gebruik al jaren de app Mailwasher Pro van Firetrust, en deze werkt op bijna al mijn mail accounts zonder problemen.

De bedoeling is dat ik voordat ik de mail ophaal deze eerst kan bekijken zonder eventuele ongewenste inhoud te activeren.

Bij gmail, hotmail gat dit helemaal goed.

Ik vink dan ongewenste mail aan op een prullenbakje, en wanneer ik dan aangeef de mail te wassen wordt alleen de niet aangevinkte mail doorgestuurd naar mijn Mozilla Thunderbird.

De aangevinkte mail verdwijnt in de prullenbak van mijn server, en worden na verloop van tijd gewoon automatisch gewist.

Bij Ziggo werkt dit echter niet, de aangevinkte berichten blijven in de app staan en verdwijnen op de server ook niet in de prullenbak.

Het zou te maken hebben met de imap of pop instellingen, maar hoe ik die ook instel, de berichten verdwijnen alleen maar wanneer ik ze op de mailserver handmatig verwijder.

Iemand hier mee bekend en een oplossing voorhanden?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Richard G.

Level 16
  • 1835Posts
  • 86Oplossingen
  • 956Likes

Kan een dingetje van Mailwasher zijn. Gebeurde mij gisteren ook toevallig, bleef er ook iets staan.

Maar anders heb ik daar ook geen oplossing voor. Je zou evt. wel Mailwasher support kunnen mailen als dat blijft gebeuren of die een oplossing hebben. Die hebben goede support en best vriendelijk.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Meldingen
Aan Uit
Richard G.

Level 16
  • 1835Posts
  • 86Oplossingen
  • 956Likes

Hmmz... dat is vreemd.

Ik gebruik zelf ook al jarenlang Mailwasher Pro, maar heb dit euvel nog niet ondervonden.

Nu moet ik wel zeggen dat ik voor mijn Ziggo mail adres in MWPro gewoon pop gebruik op poort 110.

Ik ga er van uit dat jij imap gebruikt, althans dat zou dan normaliter wel moeten als je ze ook in de prullenbak van de server wilt zetten.

Kun je eens kijken welke instellingen je precies gebruikt in Mailwasher en dan met name voor de uitgaande mail.

En dan controleren of die overeenkomen met deze:

RichardG_0-1654713044713.png

Misschien staat dit bij jou van oudsher nog op poort 25 met onbeveiligd, maar dat werkt niet meer.

Hakar
Topicstarter
Level 4
  • 66Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Vreemd, jouw plaatje ziet er net zo uit als mijn plaatje.

Uitgaande mail MWPro Ziggo.jpg

Heb nog even weer getest, en helaas deze blijven gewoon in MWP "hangen

Richard G.

Level 16
  • 1835Posts
  • 86Oplossingen
  • 956Likes

Mijn plaatje ziet er toch iets anders uit. Ik heb zelf geen gegevens ingevuld.

Probeer het eens door het bolletje te zetten waar ik het heb staan, dus bij "gebruik de gegevens van de inkomende mail server".

Eventueel als dat ook niet werkt, verander dan poort 587 eens naar 465 en de authenticatie van TLS naar SSL.

Hakar
Topicstarter
Level 4
  • 66Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Het laatste trucje schijnt te werken.

Ik houd nog een nacht een slag om de arm, dacht eerder ook dat het gelukt was, maar na een nieuwe opstart van de pc begon het weer opnieuw.

Richard G.

Level 16
  • 1835Posts
  • 86Oplossingen
  • 956Likes

Oke dan ben ik benieuwd, eens even afwachten inderdaad.

Doel je met dat laatste truukje op de poort met de SSL?

Hakar
Topicstarter
Level 4
  • 66Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Inderdaad, dit werkte op dit moment.

Eventueel als dat ook niet werkt, verander dan poort 587 eens naar 465 en de authenticatie van TLS naar SSL.

Hakar
Topicstarter
Level 4
  • 66Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

De mail wordt nu wel uit Mailwasher gehaald, maar alleen wanneer ik het in Thunderbird daadwerkelijk heb gelezen.

Heb ik de mail niet gelezen dan blijft deze gewoon getoond in Mailwasher

Richard G.

Level 16
  • 1835Posts
  • 86Oplossingen
  • 956Likes

Kan een dingetje van Mailwasher zijn. Gebeurde mij gisteren ook toevallig, bleef er ook iets staan.

Maar anders heb ik daar ook geen oplossing voor. Je zou evt. wel Mailwasher support kunnen mailen als dat blijft gebeuren of die een oplossing hebben. Die hebben goede support en best vriendelijk.

Hakar
Topicstarter
Level 4
  • 66Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik ga het even een poosje aanzien.

En anders jouw voorstel volgen voor de support.