1
Vraag
2
Reacties
GuusMelk

Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mailserver synology werkt niet meer

Sinds ik een modemwissel heb, van compal naar arris krijg ik mijn mailserver van synology niet aan de praat, kan iemand mij hiermee helpen door aan te geven wat de instellingen van de mailserver zijn? ik heb momenteel allerlei poorten geforward maar als ik ze controleer met canyouseeme dan zeggen ze dat de poorten dicht staan hoewel ik ze toch echt open heb.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
GuusMelk
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Gelukt, de firewall van de nas blokeerde de poorten, de mailserver werkt weer.
Ondertussen ook maar een goede wifi router gekocht van Asus, wifi is nu ook sneller en stabieler dan de connectbox.

Bekijk in context

3 Reacties 3
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
GuusMelk wrote:
Sinds ik een modemwissel heb, van compal naar arris krijg ik mijn mailserver van synology niet aan de praat, kan iemand mij hiermee helpen door aan te geven wat de instellingen van de mailserver zijn? ik heb momenteel allerlei poorten geforward maar als ik ze controleer met canyouseeme dan zeggen ze dat de poorten dicht staan hoewel ik ze toch echt open heb.


Ziggo blokkeert bij particulieren abonnementen poort 25 voor het zelf draaien van een mailserver. Dit zit vermoedelijk (ook) in de firmware van deze nieuwe modem-router ingebakken.
Ook het draaien van een extern benaderbare DNS-server wordt "niet op prijs gesteld".

Destijds meldde een Ziggo- moderator, aangaande het geblokkeerd zijn van poorten, het volgende:

Goedemorgen,

Laat ik beginnen met het rectificeren van een aantal onjuistheden die in dit topic worden genoemd. Natuurlijk heeft Jonathan dit ook al gedaan, maar dit bevestig ik graag. Op netwerkniveau gelden namelijk enkel de volgende restricties:

25: Geblokkeerd voor verkeer met een andere destination dan de Ziggo SMTP server (geldt alleen voor oud-Ziggo gebied)**Mod-edit (Mark) ** Deze blokkade geldt inmiddels ook in oud-UPC gebied
135: Geblokkeerd voor TCP en UDP verkeer
136: Geblokkeerd voor TCP en UDP verkeer
137: Geblokkeerd voor TCP en UDP verkeer
138: Geblokkeerd voor TCP en UDP verkeer
139: Geblokkeerd voor TCP en UDP verkeer
445: Geblokkeerd voor TCP verkeer
520: Geblokkeerd voor UDP verkeer

Daarnaast is het firewall niveau in je modem ook van invloed. Standaard staat deze op low en ook dan zijn poorten 500 en 4500 niet geblokkeerd. Per setting wordt in de interface aangegeven welke restricties er gelden, het kan geen kwaad om dit te controleren.


Bedenk dat er het een grote verantwoording is om een openbare mail-server of DNS-server te beschermen tegen "misbruikers".
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Of je hebt nu een IPv6 adres en een gedeeld IPv4 adres en dan werken de port forward niet.
Komt vaker voor na een modemwissel.
GuusMelk
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Gelukt, de firewall van de nas blokeerde de poorten, de mailserver werkt weer.
Ondertussen ook maar een goede wifi router gekocht van Asus, wifi is nu ook sneller en stabieler dan de connectbox.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic