Vraag
Reacties
horschmakelaard
Level 2

Mails via externe server bestempeld als spam

wij krijgen mails via een externe server. de laatste 2 weken komen ze daar als spam binnen. en op ons mailprogramma helemaal niet meer. de webhost zegt het ligt aan ons. we hebben voor die server al de spamfilter uitgezet. de mails op de white list gezet, maar niks helpt. iemand een tip?

 

0 Kudos
Uitgelicht
Random
Level 16

Het is belangrijk om te weten of je bij je eigen domein ook de uitgaande smtp server van dat domein gebruikt.

Ik lees dat je Thunderbird gebruikt, als je in de linker kolom op je email adres klikt zie je rechtsboven accountinstellingen staan. Als je daarop klikt zie je in het scherm dat dan opent onderaan uitgaande server staan.

 

Als je email adres bijvoorbeeld henk@mijndomein.nl zou zijn en bij uitgaande server staat iets als smtp.mijndomein.nl dan is dat ok staat bij uitgaande server iets anders bijvoorbeeld smtp.ziggo.nl dan is dat niet (meer) juist. en kan gebeuren wat nu gebeurd dat je mail bij de ontvanger als spam word gezien en in de spam map beland.

 

Check die uitgaande server eens wat daar staat of dat overeenkomt met het domein van je email adres.

 

Als het bij jullie goed staat kan het ook nog zo zijn dat veel (Ziggo) klanten de nieuwe instellingen nog niet (goed) ingesteld hebben waardoor hun mail bij jullie in de spam map terecht komt en blijft komen totdat die mensen hun instellingen ook hebben aangepast.

 

Veel mail servers hebben een lerend spam filter.

Als je mail die als spam word aangemerkt en dus in de spam map terecht komt naar de inbox verplaatst leert het spam filter dat die mail geen spam meer is. Andersom als je mail je in je inbox krijgt wat als spam weg gefilterd moet worden naar de spam map kan je die mail handmatig naar de spam verplaatsen waardoor het spam filter leert dat dat dus in de toekomst als spam gezien moet worden en in de spam map terecht moet komen.

 

Nu gebruik je een eigen domein en ligt het er maar aan of die hosting provider dit ook zo heeft ingericht bij de Ziggo mail server werkt het in elk geval wel zo. Dus dat zou je ook kunnen testen.

 

1 Kudos
Ga naar reactie
5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Wat voor soort mails, via wat voor externe server, via welke webhoster en welk mailprogramma precies?

Random
Level 16

Welke uitgaande (smtp) server gebruiken jullie in de communicatie met die externe server?

horschmakelaard
Level 2
Topicstarter

voor ons kantoor hebben we een site met bijbehorend mailadres die via een webhost lopen. die mails komen bij hun op de server binnen en als wij ons mailprogramma openen komen ze daar binnen (app mail en thunderbird). alleen daar komen nu veel mails als spam in spam map binnen. dus je kunt elke 5 min de server rereshen om te kijken of er weer wat in de spammap zit.

0 Kudos
horschmakelaard
Level 2
Topicstarter

de naam van de webhost denk ik

 

0 Kudos
Random
Level 16

Het is belangrijk om te weten of je bij je eigen domein ook de uitgaande smtp server van dat domein gebruikt.

Ik lees dat je Thunderbird gebruikt, als je in de linker kolom op je email adres klikt zie je rechtsboven accountinstellingen staan. Als je daarop klikt zie je in het scherm dat dan opent onderaan uitgaande server staan.

 

Als je email adres bijvoorbeeld henk@mijndomein.nl zou zijn en bij uitgaande server staat iets als smtp.mijndomein.nl dan is dat ok staat bij uitgaande server iets anders bijvoorbeeld smtp.ziggo.nl dan is dat niet (meer) juist. en kan gebeuren wat nu gebeurd dat je mail bij de ontvanger als spam word gezien en in de spam map beland.

 

Check die uitgaande server eens wat daar staat of dat overeenkomt met het domein van je email adres.

 

Als het bij jullie goed staat kan het ook nog zo zijn dat veel (Ziggo) klanten de nieuwe instellingen nog niet (goed) ingesteld hebben waardoor hun mail bij jullie in de spam map terecht komt en blijft komen totdat die mensen hun instellingen ook hebben aangepast.

 

Veel mail servers hebben een lerend spam filter.

Als je mail die als spam word aangemerkt en dus in de spam map terecht komt naar de inbox verplaatst leert het spam filter dat die mail geen spam meer is. Andersom als je mail je in je inbox krijgt wat als spam weg gefilterd moet worden naar de spam map kan je die mail handmatig naar de spam verplaatsen waardoor het spam filter leert dat dat dus in de toekomst als spam gezien moet worden en in de spam map terecht moet komen.

 

Nu gebruik je een eigen domein en ligt het er maar aan of die hosting provider dit ook zo heeft ingericht bij de Ziggo mail server werkt het in elk geval wel zo. Dus dat zou je ook kunnen testen.