wij krijgen mails via een externe server. de laatste 2 weken komen ze daar als spam binnen. en op ons mailprogramma helemaal niet meer. de webhost zegt het ligt aan ons. we hebben voor die server al de spamfilter uitgezet. de mails op de white list gezet, maar niks helpt. iemand een tip?
Het is belangrijk om te weten of je bij je eigen domein ook de uitgaande smtp server van dat domein gebruikt.
Ik lees dat je Thunderbird gebruikt, als je in de linker kolom op je email adres klikt zie je rechtsboven accountinstellingen staan. Als je daarop klikt zie je in het scherm dat dan opent onderaan uitgaande server staan.
Als je email adres bijvoorbeeld henk@mijndomein.nl zou zijn en bij uitgaande server staat iets als smtp.mijndomein.nl dan is dat ok staat bij uitgaande server iets anders bijvoorbeeld smtp.ziggo.nl dan is dat niet (meer) juist. en kan gebeuren wat nu gebeurd dat je mail bij de ontvanger als spam word gezien en in de spam map beland.
Check die uitgaande server eens wat daar staat of dat overeenkomt met het domein van je email adres.
Als het bij jullie goed staat kan het ook nog zo zijn dat veel (Ziggo) klanten de nieuwe instellingen nog niet (goed) ingesteld hebben waardoor hun mail bij jullie in de spam map terecht komt en blijft komen totdat die mensen hun instellingen ook hebben aangepast.
Veel mail servers hebben een lerend spam filter.
Als je mail die als spam word aangemerkt en dus in de spam map terecht komt naar de inbox verplaatst leert het spam filter dat die mail geen spam meer is. Andersom als je mail je in je inbox krijgt wat als spam weg gefilterd moet worden naar de spam map kan je die mail handmatig naar de spam verplaatsen waardoor het spam filter leert dat dat dus in de toekomst als spam gezien moet worden en in de spam map terecht moet komen.
Nu gebruik je een eigen domein en ligt het er maar aan of die hosting provider dit ook zo heeft ingericht bij de Ziggo mail server werkt het in elk geval wel zo. Dus dat zou je ook kunnen testen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat voor soort mails, via wat voor externe server, via welke webhoster en welk mailprogramma precies?
Welke uitgaande (smtp) server gebruiken jullie in de communicatie met die externe server?
voor ons kantoor hebben we een site met bijbehorend mailadres die via een webhost lopen. die mails komen bij hun op de server binnen en als wij ons mailprogramma openen komen ze daar binnen (app mail en thunderbird). alleen daar komen nu veel mails als spam in spam map binnen. dus je kunt elke 5 min de server rereshen om te kijken of er weer wat in de spammap zit.
de naam van de webhost denk ik
Het is belangrijk om te weten of je bij je eigen domein ook de uitgaande smtp server van dat domein gebruikt.
Ik lees dat je Thunderbird gebruikt, als je in de linker kolom op je email adres klikt zie je rechtsboven accountinstellingen staan. Als je daarop klikt zie je in het scherm dat dan opent onderaan uitgaande server staan.
Als je email adres bijvoorbeeld henk@mijndomein.nl zou zijn en bij uitgaande server staat iets als smtp.mijndomein.nl dan is dat ok staat bij uitgaande server iets anders bijvoorbeeld smtp.ziggo.nl dan is dat niet (meer) juist. en kan gebeuren wat nu gebeurd dat je mail bij de ontvanger als spam word gezien en in de spam map beland.
Check die uitgaande server eens wat daar staat of dat overeenkomt met het domein van je email adres.
Als het bij jullie goed staat kan het ook nog zo zijn dat veel (Ziggo) klanten de nieuwe instellingen nog niet (goed) ingesteld hebben waardoor hun mail bij jullie in de spam map terecht komt en blijft komen totdat die mensen hun instellingen ook hebben aangepast.
Veel mail servers hebben een lerend spam filter.
Als je mail die als spam word aangemerkt en dus in de spam map terecht komt naar de inbox verplaatst leert het spam filter dat die mail geen spam meer is. Andersom als je mail je in je inbox krijgt wat als spam weg gefilterd moet worden naar de spam map kan je die mail handmatig naar de spam verplaatsen waardoor het spam filter leert dat dat dus in de toekomst als spam gezien moet worden en in de spam map terecht moet komen.
Nu gebruik je een eigen domein en ligt het er maar aan of die hosting provider dit ook zo heeft ingericht bij de Ziggo mail server werkt het in elk geval wel zo. Dus dat zou je ook kunnen testen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.