Om mijn mailbox server wat op te schonen dacht ik handig gebruik te kunnen maken van de archiveer optie. Na het uitvoeren van het archiveren heb ik een aantal archiefmappen met mijn emails van de afgelopen jaren gekregen. Alleen tot mijn schrik stond 2022 daar niet bij en mijn postvak in was ook volledig leeg. Nu kan ik mijn emails van 2022 nergens meer terug vinden. Hoe kan het dat het archiveren niet goed is gegaan en is er een manier om mijn mails van 2022 nog terug te krijgen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Bert petra heeft problemen met de mails op haar pc te zetten vanaf haar iphone.
Met Imap heb je dat probleem niet dan haal je ze op beide apparaten binnen.
Daarna backup-en is iets natuurlijks
En met imap blijft er een kopie op de webmail achter en dat heb je met pop niet.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
archiveren in de webmail gedaan?
Staan ze daar misschien nog in de prullenbak om verwijderd te worden?
Of heb je archiveren in een mailprogramma gedaan?
Zo ja, welk?
Hallo Puppie en Bert,
Ik heb inderdaad de archiveer functie in de webmail gebruikt. In de verwijderde items staan wel nog recente mails maar die heb ik daar zelf in gezet voordat ik de archiveer functie gebruikt had. Ik heb de functie nog niet eerder gebruikt dus er waren nog geen archief mappen voor de actie. Na de archiveer actie heb ik mails van de afgelopen 5 jaar netjes in mapjes per jaar staan maar 2022 ontbreekt. Mijn hele inbox was leeg na de archiveer actie.
@petra31 Ik heb geen ervaring met de webmail, wat dat betreft.
Ik haal de mail altijd eerst binnen op een computer en maak een backup voordat ik op de webmail iets doe.
Bij Ziggo kan ook iets niet goed gaan en dan heb ik toch de mails nog, want Ziggo maakt geen persoonlijke backup van de mails.
@BertIk haal de mails alleen binnen op mijn telefoon, de rest deed ik via de webmail. Vanaf mijn telefoon krijg ik ze niet makkelijk (iphone mail app) meer richting mijn PC, althans ik heb tot nu nog geen (makkelijke) manier gevonden om dat te doen. Wat dat betreft les geleerd maar wel extreem vervelend. Het voelt vooral niet fair richting gebruiker, ik gebruik een functie die ziggo gemaakt heeft en als het niet functioneerd is het mijn probleem.
Goed, als ik je beluister is er volgens mij is niks meer aan te doen en ben ik mijn mails kwijt...
dan gebruik je dus geen Imap instelling maar pop.
gebruik imap en je haalt op de pc en iphone de mails binnen.
@puppie Maar met IMAP haal je de mails niet binnen en als er iets misgaat, dan ben je alles kwijt, je moet het op de één of andere manier binnen halen op je PC en dat kan het makkelijkst met POP en dan ook backups maken op een externe USB stick of harde schijf of SSD.
@petra31 De functie die Ziggo gebruikt heeft geen backups en in de voorwaarden staat dat Ziggo data mag verwijderen wat ouder is dan 12 maanden, als dat voor de stabiliteit van het netwerk beter is.
Dus Ziggo bewaard geen mails voor je en heeft geen backup, dat heeft trouwens geen 1 consumenten provider, dat zul je zelf altijd moeten doen.
@petra31 Staan de mails nog wel op je telefoon?
Dan niet veranderen naar IMAP, want dan ben je kwijt.
@Bert petra heeft problemen met de mails op haar pc te zetten vanaf haar iphone.
Met Imap heb je dat probleem niet dan haal je ze op beide apparaten binnen.
Daarna backup-en is iets natuurlijks
En met imap blijft er een kopie op de webmail achter en dat heb je met pop niet.
@puppie Die mails uit 2022 zijn nu weg en als ze nu nog op de iPhone staan en je wijzigt nu van POP naar IMAP, dan is alles op de iPhone ook weg.
Dat is een aanvulling en klopt
Bedankt voor de reacties. Tot nu toe heb ik nog geen manier gevonden om de emails van iphone op PC te krijgen dus ik denk dat er niks anders op zit dan elk mailtje naar mezelf door te sturen, ze binnen te halen op mijn pc en dan back uppen.
@petra31 schreef:
Bedankt voor de reacties. Tot nu toe heb ik nog geen manier gevonden om de emails van iphone op PC te krijgen dus ik denk dat er niks anders op zit dan elk mailtje naar mezelf door te sturen, ze binnen te halen op mijn pc en dan back uppen.
@petra31 dat is de meest zekere weg om niet ergens mails kwijt te raken, als je in instellingen iets gaat wijzigen.
@petra31 waar heb je nu de mails staan die jij wilt bewaren?
@petra31 we zijn weer enkele dagen verder.
Heb je nog iets gehad aan de daarna genoemde tips/adviezen? Wat is de stand van zaken? We horen het graag!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.