Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Babbel wrote:
Als Ziggo aangeeft dat het een Dmarc probleem is, dan ben ik daar op zich wel blij mee, dat betekent dat Ziggo stappen aan het zetten is op het gebied van spoofing, spam etc. Het is een extra beveiligingslaag die controleert of je daadwerkelijk bent wie je zegt te zijn (per mail dan he?).
Ergens in de keten staat dus bij iemand het dmarc record niet goed, het zij bij quicknet, gmail of bij Ziggo.
Als je een foutmelding krijgt als je probeert te versturen ( een bounce melding) dan is daarin meestal de reden van het niet verzenden aangegeven.
efok wrote:
Knip>
Tot zover ben ik het met je eens.Ergens in de keten staat dus bij iemand het dmarc record niet goed, het zij bij quicknet, gmail of bij Ziggo.Dat kan ik niet zomaar beamen, waar baseer je dat op? Heb je daar bewijs voor?
Chinese tekkel wrote:
Hoi Evert, dank voor je reactie. Ik zal aan m'n dochter vragen of ze dat wil proberen.
De foto's weghalen lukt me niet..... als ik op de 3 puntjes druk, krijg ik idd "bewerk" maar weghalen gaat niet
Babbel wrote:efok wrote:efok Als de helpdesk aangeeft dat het komt door dmarc (zoals de poster aangeeft) dan is dat per definitie zo, dmarc is namelijk een combinatie van het spf en dkim record, dus bij een dmarc fout probeer je dus namens een domein te zenden, waarbij jij niet als valide verzender bent opgevoerd in de records.
Knip>
Tot zover ben ik het met je eens.Ergens in de keten staat dus bij iemand het dmarc record niet goed, het zij bij quicknet, gmail of bij Ziggo.Dat kan ik niet zomaar beamen, waar baseer je dat op? Heb je daar bewijs voor?
https://blog.networking4all.com/2016/06/e-mail-beveiliging-spf-dkim-en-dmarc/
Ik hoop dat het artikel mijn argumentatie ondersteund:wink:
efok wrote:
Babbel Ik weet wat DMARC is,
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.