1
Vraag
2
Reacties
Chinese tekkel1

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mails komen niet aan bij Quicknet en Gmail via Gmail-client

Vinden we het normaal, dat, als Ziggo zijn instellingen aanpast, ik dan geen gebruik meer kan maken van de gmail app???
Sinds vorige week kan ik geen mails meer versturen naar quicknet en gmail adressen, via de gmail app. Ik gebruik deze app al jaren en ook al jaren is mijn quicknet account hieraan gekoppeld.
Sinds vorige week heeft Ziggo zijn instellingen dusdanig veranderd, dat ik dus geen mails meer naar deze adressen kan versturen. Ik krijg constant de melding: de mail is geblokkeerd. DMARC .....
Navraag bij Ziggo leert dat zij dus deze aanpassingen hebben ingevoerd.
En omdat Ziggo mail wel werkt, doen ze verder niks voor me. Ik krijg als antwoord van de service medewerker: gmail is niet van Ziggo en
dat ondersteunen we dus ook niet!!!
Zonder enige waarschuwing vooraf krijg ik dit op mij bordje en zoek het verder maar uit met je kippen.
Ik ben boos en vraag me af of dit meer mensen is overkomen en of er nog iets aan gedaan kan worden......
34 Reacties 34
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Inmiddels heeft kb1 in dit topic enig licht op het spf record voor quicknet geworpen, geheid dat de zaken van tekkel daarmee te maken hebben.

Rest nog steeds de vraag, via welke server hij zijn mail verstuurd.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
efok het was ingesteld met smtp.ziggo.nl, poort 587
Chinese tekkel1
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, hier ben ik nog weer even.
Zoals Evert al zei, de instellingen staan goed. Als ik nu in mijn Google account kijk, zie ik daar bij "beveiliging" dat sinds 27 juli 2019 Ziggo Webmail gekoppeld is aan mijn account. Moet dat niet quicknet zijn? Zou het kunnen dat daar de fout zit? Sinds die tijd heb ik ook ongeveer de problemen......
Tevens heb ik meerdere keren geprobeerd om de instellingen van de inkomende server aan te passen van pop naar IMAP maar dat lukt niet. Steeds komt de melding "kan geen verbinding maken met de server"....... kan dat ook mijn probleem verklaren?
Groetjes van Chinese tekkel, die ondertussen niet meer weet wat te doen
Chinese tekkel1
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Chinese tekkel1
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit is de melding die ik steeds krijg
Chinese tekkel1
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit is de melding als ik naar een gmail adres stuur......
Moedeloos ben ik
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
In het volgende topic wordt uitgebreid gesproken en uitgelegd wat DMARC is en wat het doet en waar het fout gaat, mogelijk heb je er wat aan:

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/mail-van-een-of-enkele-afzenders-komt-niet-aan-dmarc-protocol-36387
Chinese tekkel1
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is niet mijn probleem.... ik kan geen mail versturen naar quicknet en gmail adressen. Volgens de techneuten van hier staan de instellingen goed ingesteld.
Zie hierboven de foto's, die ik terug ontvang met de reden waarom het niet lukt.....
Naar andere adressen kan ik wel versturen, bijv. hotmail of live.nl.....
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Chinese tekkel Als je dat hebt doorgelezen weet je nu dat DMARC steeds verder ingevoerd gaat worden.

Dat is dus wel je probleem, DMARC is een beveiligingssysteem voor mailverkeer.

Je zult dus een andere mail verzender moeten kiezen om mail richting Ziggo te kunnen verzenden, omdat DMARC niet meegezonden wordt door je huidige mail verzender richting Ziggo.

Je moet dus bij je huidige mail verzender zijn om daar voor elkaar te krijgen dat ze DMARC gaan gebruiken op hun mailservers.

Je kunt Ziggo niet verwijten dat zijn hun mailservers beveiligen volgens nieuwe standaarden, als anderen daar dan niet aan meedoen, moet je daar je klacht neerleggen.
Chinese tekkel1
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik verwijt Ziggo niet dat zij zich wapenen tegen spam. Wat ik ze wel kwalijk neem, is dat ze me niet kunnen helpen. Heb gister nog weer contact gehad met de klantenservice en die zeggen dat zij die kennis niet in huis hebben en dat ik hier moet zijn.....
Zou fijn zijn als er 1 van jullie wizzkids mij persoonlijk zouden kunnen helpen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
In onderstaand topic heeft een Ziggo moderator gereageerd en is er al meer informatie over DMARC:
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/mail-van-een-of-enkele-afzenders-komt-niet-aan-dmarc-protocol-36387
Chinese tekkel1
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lieve allemaal, ik ben net bij een Vodafone winkel geweest en de jongeman daar heeft mij fantastisch geholpen en mijn problemen zijn opgelost!!
Ik ben héél blij en opgelucht.
Dank hier aan allen die zo hard geprobeerd hebben om mij ook te helpen.
Dank jullie allemaal!! ???
FraVer

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Chinese tekkel wrote:
Vinden we het normaal, dat, als Ziggo zijn instellingen aanpast, ik dan geen gebruik meer kan maken van de gmail app???
Sinds vorige week kan ik geen mails meer versturen naar quicknet en gmail adressen, via de gmail app. Ik gebruik deze app al jaren en ook al jaren is mijn quicknet account hieraan gekoppeld.
Sinds vorige week heeft Ziggo zijn instellingen dusdanig veranderd, dat ik dus geen mails meer naar deze adressen kan versturen. Ik krijg constant de melding: de mail is geblokkeerd. DMARC .....
Navraag bij Ziggo leert dat zij dus deze aanpassingen hebben ingevoerd.
En omdat Ziggo mail wel werkt, doen ze verder niks voor me. Ik krijg als antwoord van de service medewerker: gmail is niet van Ziggo en
dat ondersteunen we dus ook niet!!!
Zonder enige waarschuwing vooraf krijg ik dit op mij bordje en zoek het verder maar uit met je kippen.
Ik ben boos en vraag me af of dit meer mensen is overkomen en of er nog iets aan gedaan kan worden......


Voel met je mee, heb hetzelfde probleem met het versturen van facturen naar klanten via online-boekhoudprogramma Snelstart. Facturen komen niet aan en Ziggo stuurt me naar dit forum voor hulp. Weet ook niet als digibeet hoe ik dit moet oplossen. Al 3 dgn hiermee bezig:(( Zie: FraVer, spf record.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Chinese tekkel wrote:
Lieve allemaal, ik ben net bij een Vodafone winkel geweest en de jongeman daar heeft mij fantastisch geholpen en mijn problemen zijn opgelost!!
Ik ben héél blij en opgelucht.
Dank hier aan allen die zo hard geprobeerd hebben om mij ook te helpen.
Dank jullie allemaal!! ???

Chinese tekkel Kun je de oplossing hier ook delen, dan kunnen anderen deze mogelijk ook toepassen.
Chinese tekkel1
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ach jongens, helaas kan ik dat niet. De jongeman van Vodafone heeft het voor me gedaan ..... sorry......
Maar het zit m in Gmail. Hij heeft mijn Google account geopend en daar verschillende dingen aangepast.
Hij heeft ook mijn instellingen van de uitgaande server aangepast: van pop naar IMAP, wat mij thuis ook niet lukte.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic