Goedemorgen,
Mijn mails zijn opeens weg uit de prullenbak terwijl ik deze niet permanent heb verwijderd, hoe krijg ik deze terug?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo,
Uw eerste topic, dus : dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators/medewerkers ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.
Zet uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel. Deze zijn alleen zichtbaar voor Ziggo mods en aan de hand daarvan kunnen ze direct uw gegevens en instellingen achterhalen.
Leest u uw mail op een apparaat met mail software? Hebt u uw mail al eens bij de bron ( Ziggo web mail ) gecontroleerd?
Ziggo heeft op dit moment een grote storing. Deze lijkt alleen op het gebied van tv en mediabox te zijn, maar ….. misschien ……
Overigens is de prullenbak van uw mailbox, nu niet echt een goede bewaarplaats voor mails die niet verwijderd mogen worden. Maar ook die map/folder mag natuurlijk niet spontaan leeg zijn of geleegd worden.
Welkom hier op de Community, @a.giesberts!
Dat mails ineens verdwenen zijn is absoluut geen pretje en al helemaal niet wanneer er belangrijke mails tussen stonden. Heb je, zoals @Pasi al adviseerde, gecheckt of de mails nog te vinden zijn in de webmail omgeving? Mogelijk zijn ze alleen verdwenen op het mailprogramma dat je gebuikt en kun je ze via de webmail nog terugvinden!
Zijn de mails écht verdwenen en ook in webmail niet meer zichtbaar? Dan kan het zijn dat het mailprogramma dat je gebruikt de mails automatisch heeft verwijderd na verloop van tijd. In verschillende mail clients is het mogelijk dit als instelling op te geven, de prullenbak wordt dan na bijvoorbeeld een week of maand automatisch geleegd.
Laat maar weten hoe het ervoor staat. We denken graag met je mee!
De mails zijn echt opeens verdwenen uit de prullenbak in de webmail omgeving, ook heb ik niets ingesteld.
Weet iemand hoe ik deze terug kan krijgen en kan toch niet zo zijn dat deze ineens weg zijn. Het gaat al jaren goed en nu zijn de mails opeens verdwenen.
Ik hoor graag.
a.giesberts wrote:De mails zijn echt opeens verdwenen uit de prullenbak in de webmail omgeving, ook heb ik niets ingesteld.
Weet iemand hoe ik deze terug kan krijgen en kan toch niet zo zijn dat deze ineens weg zijn. Het gaat al jaren goed en nu zijn de mails opeens verdwenen….
Helaas, als de prullenbak ook in Ziggo web mail leeg is, dan zijn de mails echt weg. Ziggo houdt van uw mail geen backups bij. Weg is dus weg.
Als de mail in de webmail niet meer aanwezig zijn, zijn deze ook niet terug te halen, helaas. Deze zijn dan niet meer aanwezig op de server en permanent verwijderd.
Waardoor dit is gebeurt is een goede vraag. Je hebt in de webmail omgeving niet de optie “Verwijderde e-mailberichten permanent wissen” ingeschakeld begrijp ik.
Is dit e-mailadres ook ingesteld in e-mailprogramma's op apparaten, zoals outlook of een mail app op je mobiel/tablet? Zoja, hoe zijn deze ingesteld? Niet dat daar ergens een instelling is dit verwijderde mails bijvoorbeeld verwijderd naar een x aantal dagen?
Om dit in de toekomst te voorkomen is het wellicht handiger om in de toekomst voor mails dit je wilt bewaren een speciale map aan te maken om ze daarin te bewaren in plaats van deze bewaren in de prullenbak.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.