1
Vraag
2
Reacties
moeras99

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mails die geen spam zijn komen in de spam map

sinds corona doe ik mijn boodschappen online bij ah maar alle mailtjes (plusminus 6 per week) komen binnen in de spam map, ik moet ze elke keer zelf verplaatsen naar de inbox, ik kan op geen enkele manier aan Ziggo aangeven dat dit geen spam is en zelflerend na 2 jaar het lijkt mij sterk, hoe lost Ziggo dit op ik kan het niet

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@moeras99 Het zal je verrassen hoeveel grote bedrijven dit nog steeds niet op de rit hebben.

Het zijn vaak deze bedrijven die alles zetten op verkoop en marketing en winst.

ICT is vaak alleen een lastig iets om goed voor elkaar te krijgen en een kostenpost.

 

Maar het kan ook een te strakke spamfilter zijn.

Stuur daarom je verhaal met een mail uit de spam map als bijlage toegevoegd naar abuse@ziggo.nl , zij beheren de spam filter en reageren meestal behoorlijk snel.

Of je krijgt de melding dat AH iets niet goed heeft of dat ze het zelf opgelost hebben.

 

Zelfs een grote consumentenorganisatie had dit nog niet geheel voor elkaar en kwamen de mails in de spam map, maar door abuse van Ziggo en de webmaster van deze consumentenorganisatie is dit toen duidelijk geworden en opgelost, zodat deze nieuwe antispam techniek nu goed werkt.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als mails in je spam map komen, kun je ze via IMAP of via de webmail, naar de inbox worden verplaatst of gesleept, daar leert de spamfilter van.

 

De spamfilter leert continu als je beseft dat 85% van alle mails op het internet spam zijn en steeds nieuwere agressievere spamtechnieken worden gebruikt.

 

Meestal komt wat je ervaart doordat de verzender zijn anti-spam verzend instellingen niet goed heeft staan of de spamfilter van de Ziggo mailserver te strak staat.

Er worden op dit moment overal nieuwe anti-spam protocollen uitgerold om spam te voorkomen en daar zullen de verzendende mailservers ook moeten voldoen aan SPF, DKIM en DMARC.

moeras99
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik zeg ook dat ik ze elke keer handmatig verplaats maar na 2 jaar verwacht je toch dat het zelflerende het wel moet weten, ik neem aan dat Albert Heijn wel weet wat ze doen. Ik zoek de fout dan ook bij Ziggo en niet bij AH

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@moeras99 Het zal je verrassen hoeveel grote bedrijven dit nog steeds niet op de rit hebben.

Het zijn vaak deze bedrijven die alles zetten op verkoop en marketing en winst.

ICT is vaak alleen een lastig iets om goed voor elkaar te krijgen en een kostenpost.

 

Maar het kan ook een te strakke spamfilter zijn.

Stuur daarom je verhaal met een mail uit de spam map als bijlage toegevoegd naar abuse@ziggo.nl , zij beheren de spam filter en reageren meestal behoorlijk snel.

Of je krijgt de melding dat AH iets niet goed heeft of dat ze het zelf opgelost hebben.

 

Zelfs een grote consumentenorganisatie had dit nog niet geheel voor elkaar en kwamen de mails in de spam map, maar door abuse van Ziggo en de webmaster van deze consumentenorganisatie is dit toen duidelijk geworden en opgelost, zodat deze nieuwe antispam techniek nu goed werkt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic