1
Vraag
2
Reageer en help mee
phantom

Level 3
  • 79Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mails behouden bij nieuw mailprogramma?

hallo, een vraag als ik windows opnieuw instaleer en ik instaleer weer een e-mail programma krijg ik dan al me mails weer terug

10 Reacties 10
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Dat hangt van de instellingen af. Als je IMAP gebruikte dan staan alle mails nog op de server. Als je POP gebruikte en je had ingesteld dat alle e-mails van de server naar de computer gehaald moesten worden dan staan er geen mails meer op de server.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

Als het in pop3 is ingesteld dan vooraf een backup maken , bv op een usb stick en dan na opnieuw installeren terug plaatsen.
Maar ik zou bij een nieuwe installatie je willen aanraden om het als imap in te stellen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

PAS OP met het gebruik van IMAP.

Ziggo mag data na 12 maanden verwijderen van de servers en dan is de mail definitief weg.

Als je per ongeluk mails definitief verwijderd met IMAP is je mail definitief weg.

Als er een hacker je mail hackt en hij verwijderd de mail bij Ziggo is je mail definitief weg.

Ziggo zet mail die weg is niet terug.

 

Met POP staat die mail op je eigen computer/laptop en kun je er makkelijk backups van maken op een externe harde schijf of een USB stick.

Wil je nog een periode ook met IMAP de mails willen zien op een ander apparaat, als een telefoon of computer of laptop, stel dan in het mailprogramma in dat er een kopie op de server achter moet blijven, dat kan voor een bepaalde periode of onbepaalde tijd.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Aanvulling op het bericht van Bert.

Met POP krijg je alleen de inbox op al je devices. Mappen zoals de spam folder maar ook de "verzonden items" map, worden niet gedeeld.
Dus als je pop gebruikt en je beantwoord een bericht met imap of pop via je telefoon, dan komt dat in de verzonden items op je telefoon (en met imap op de server) maar niet op je pc als je daar ook pop gebruikt.

Maar het is wel handig als je op je andere devices alleen de mails wilt lezen en/of de verzonden items niet belangrijk vindt om te bewaren.

 

"Ziggo mag data na 12 maanden verwijderen van de servers en dan is de mail definitief weg."

@BertDit was mij (en vermoedelijk velen) niet bekend. Staat dat ergens vermeld of is dat ergens gecommuniceerd door Ziggo? Want dit wijkt af van andere mail providers wat men gewend is zoals Outlook en Gmail. En ik vraag me af of er wel meer ISP's zijn die dit doen.

phantom
Topicstarter
Level 3
  • 79Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

hoe doe je dat backup en terug zetten

 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

welk mail programma gebruik je en welke windows versie?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Richard G. "Ziggo mag data na 12 maanden verwijderen van de servers en dan is de mail definitief weg."

@BertDit was mij (en vermoedelijk velen) niet bekend. Staat dat ergens vermeld of is dat ergens gecommuniceerd door Ziggo? Want dit wijkt af van andere mail providers wat men gewend is zoals Outlook en Gmail. En ik vraag me af of er wel meer ISP's zijn die dit doen."

 

@Richard G. Dat stond en staat in de voorwaarden: 05042022 Algemene Voorwaarden Ziggo_mei 2022 (2).pdf

 

6. De Klant verwijdert regelmatig de tijdens het
gebruik van Ziggo Internet bij Ziggo opgeslagen
informatie, waaronder e-mails en automatisch
opgeslagen informatie met betrekking tot
internetgebruik. Ziggo heeft het recht informatie
ouder dan twaalf maanden te verwijderen als hij dit
noodzakelijk acht in verband met het functioneren
van het Netwerk of Ziggo Internet, zonder dat Ziggo
de Klant dat vooraf moet melden en dat daardoor
voor de Klant enig recht op schadevergoeding
ontstaat.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@phantom  schreef:

hoe doe je dat backup en terug zetten

 


 

Dat kan op zeer veel verschillende manieren en is zeer afhankelijk van welk e-mail en of back-up programma je gebruikt.

 

https://www.google.nl/search?q=e-mail+back-up

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@phantom  schreef:

hoe doe je dat backup en terug zetten

 


Dat hangt er helemaal vanaf welk email programma je gebruikt op welke systeemsoftware en of je IMAP of POP gebruikt.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Er zijn meerdere methodes, afhankelijk van je mail programma.

Een van de gemakkelijkste is het gratis programma Mailstore Home. Daarmee kun je een backup maken ongeacht van welke mail client, zelfs van webmail.
Het terug zetten kan gebeuren in een aparte folder, daar wordt dan automatisch een onderverdeling in gemaakt en zo kun je de mappen en/of de inhoud weer gemakkelijk naar de juiste plek verplaatsen nadat je het terug gezet hebt.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic