1
Vraag
2
Reacties
Be1

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mailprogramma Microsoft Outlook: Agenda en Contacten terughalen

Mijn pc was gecrasht en er is een nieuwe schijf ingezet. Ik moest o.a. mijn mailprogramma opnieuw instellen. Dat is gedeeltelijk gelukt. Ik heb wel mijn mail terug maar NIET mijn agenda en NIET mijn contacten.

Hoe kan ik die terugkrijgen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Be1  wat @Bert  al eerder zei. Bij IMAP staat de mail nog op de server van Ziggo. Contacten en agenda staan in een .pst bestand in een verborgen map in je windows profiel (map heeft je naam in de map gebruikers (users in Engelse versie) vb: C:\Users\jouw naam\AppData\Local\Microsoft\Outlook hier zou je dan in je backup een pst bestand moeten kunnen vinden waarmee je ook je contacten en agenda terug zou moeten hebben.

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als eerder IMAP gebruikt is, dan staat er een .ost bestand in de backup en dan is het lastiger om de contacten en agenda uit te krijgen.

Downloaden de gratis OST kijker – Beste OST bestand kijker voor browsen & E-mails lezen (freeviewer....

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Wat gebruik je in Outlook? IMAP of POP?

Indien IMAP, dan zie je in Outlook de mail die op de mailserver van Ziggo staat.

Maar je agenda en contacten staan niet op de mailserver van Ziggo, die staan alleen opgeslagen in Outlook.

Is je Outlook ook gekoppeld met een Microsoft account als b.v. @outlook.com of @live.nl dan staan daar je contacten en agenda.

Of heb je een backup gemaakt van Outlook met een .pst bestand, dan staan daar je contacten en agenda in.

Be1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Voor zover ik zien kan heb ik  IMAP/SMTP.

Mijn Outlook is niet gekoppelde met een Microsoft account.

Ik heb wel een normale backup van de pc gemaakt maar niet specifiek van Outlook.

Betekent dat dus dat ik alle gegevens kwijt ben?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Wat bedoel je met een normale backup?

Is die bakup alleen van de mappen met documenten en afbeeldingen of een image of anderszins?

Be1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik bedoel een normale backup van mijn pc. Van alle schijven.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Be1  wat @Bert  al eerder zei. Bij IMAP staat de mail nog op de server van Ziggo. Contacten en agenda staan in een .pst bestand in een verborgen map in je windows profiel (map heeft je naam in de map gebruikers (users in Engelse versie) vb: C:\Users\jouw naam\AppData\Local\Microsoft\Outlook hier zou je dan in je backup een pst bestand moeten kunnen vinden waarmee je ook je contacten en agenda terug zou moeten hebben.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als eerder IMAP gebruikt is, dan staat er een .ost bestand in de backup en dan is het lastiger om de contacten en agenda uit te krijgen.

Downloaden de gratis OST kijker – Beste OST bestand kijker voor browsen & E-mails lezen (freeviewer....

Be1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het programma gedownload. Als ik op "Add File" klik kan ik de schijf aangeven waar gezocht moet worden. Maar op geen enkele schijf en/of map wordt een OST-file gevonden. Doe ik iets verkeerd?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Inleiding tot Outlook-gegevensbestanden (.PST en .OST) (microsoft.com)

 

Het offline Outlook-gegevensbestand (.ost) wordt ook opgeslagen op, bij voorbeeld:

 

C:\Gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Outlook

 

De meeste gegevens blijven op de server staan. Items die lokaal worden opgeslagen, moeten echter een back-up maken. Bijvoorbeeld Agenda, Contactpersonen, Taken en mappen die alleen lokaal zijn gemarkeerd.

Be1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mogelijk is er bij het maken of terugzetten van de backup iets mis gegaan want helaas is mijn map C:\Gebruikers\gebruikersnaam\AppData\ volkomen leeg.

Ben bang dat ik dus alles echt kwijt ben.

In elk geval bedankt ik Bert  en jansmarcel voor hun adviezen.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic