Al 2 weken heb ik problemen met het ontvangen van mail in Outlook. 60% van de mails die binnenkomen zijn binnen een seconde weer verdwenen. Deze mails zie ik ook niet meer terug in mijn Ziggo webmail. In Ziggo webmail heb ik de mails automatisch laten doorsturen naar mijn Gmail adres maar ook die worden incidenteel doorgestuurd. Ik tot 2 keer toe uitgebreid met de helpdesk van Ziggo hier naar gekeken maar ook zij hebben geen oplossing voor het probleem. Alle instellingen in webmail staan goed ingesteld. De suggestie/advies was dan ook om dit probleem in de community te melden zodat één van de moderators dit zou kunnen oppakken. Wie kan mij helpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Kijkt u eens bij de "Opties voor ongewenste e-mail". U komt daar door in Microsoft Outlook in Postvak IN in de lijst van e-mails ergens met de rechter muisknop te klikken en dan in het contextmenu te kiezen "Ongewenste e-mail" > "Opties voor ongewenste e-mail...."
Is er gekozen voor "Hoog: de meeste ongewenste...." en staat er een vinkje bij "Verdachte e-mail permanent verwijderen..
Spamfilter staat ingesteld met gevoeligheid hoog, deze terugzetten naar laag
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als er vreemde dingen gebeuren en je doet dat niet zelf, dan lijkt het me verstandig dat je als 1e, je Mijn Ziggo wachtwoord en Emailadres wachtwoord veranderd in Mijn Ziggo => Internet, want de kans dat iemand anders dit doet kan makkelijk aanwezig zijn.
Mails verdwijnen niet uit zichzelf.
Hoi Jamyla,
Ik weet niet waar het precies aan heeft gelegen maar ik kreeg na de melding van Bert steeds mee e-mails in Outlook weer binnen. De laatste dagen krijg ik het idee dat alle mails weer binnen komen. Nogmaals, ik weet niet waard de oorzaak ligt want dit probleem speelt al vanaf beging februari. Ik blijf het volgen maar ik geloof/hoop dat het probleem is opgelost.
Groetjes,
Rob
Hoi Jamyla,
Hoe bijzonder maar aan het einde van de middag kwam het probleem weer terug. Ik krijg rechtsonder een pop up van Outlook dat er een nieuwe email is en zodra ik deze in Outlook zie staan is de mail verdwenen. Ik had voor de zekerheid wel in Ziggo mail ingesteld dat hij de mail automatisch moet doorsturen naar mijn G mailadres en dat gaat goed. Het wachtwoord had ik al een keer gewijzigd maar dat heeft niet tot een oplossing gezorgd. Hier nog even het voorbeeld dat ik vanmiddag nog een aantal mail in Outlook (zie G maial) had staan en die nu verdwenen zijn. Hoop dat jij een oplossing hebt want hier wordt ik een beetje simpel van.
*bijlage verwijderd door moderator ivm mailadres zichtbaar*
Ik heb ook een keer gehad dat mijn mail leek te verdwijnen. Dat kwam door de instelling prioriteit waarbij outlook zelfstandig mail gaat sorteren op “belangrijkheid” en verplaatsen naar een andere (virtuele?) map.
Haal trouwens je afbeelding weg, je mail adres is zichtbaar. Dat hoeft de wereld niet te weten.
Hoi Karel, beide suggesties kan ik niet aanpassen in mijn Outlook 2019. Ik kan via Office-account en bijwerken deze opties deze ook niet meer updaten. Het vreemde is dat het soms een paar uur of zelfs dagen goed gaat en dan komen de mails helemaal niet meer binnen. Kan volgens mij dus geen instellingsprobleem zijn want dan zou het altijd fout of goed moeten gaan. Vanmiddag krijg ik ineens weer de mails gewoon via Outlook binnen en worden deze ook direct doorgestuurd naar mijn Gmailadres. Vanavond stokte het weer en toevallig zat ik Ziggo webmail, ik kreeg een pop-up in Outlook dat er een mail was binnengekomen maar zag deze niet in mijn webmail, was niet doorgestuurd naar Outlook en Gmail. Ik vind het heel lastig vast te stellen op welk niveau het probleem ontstaat. Wachtwoord heb ik ook al een keer aangepast. Wellicht heb jij nog een suggestie.
ps de moderator had mijn adres al weggehaald maar bedankt voor de tip
Ik heb geen ander suggesties voor je.
Bijzonder dat het niet in je outlook 2019 zit. Zelf heb ik nu outlook 2021 in gebruik en daar kan ik prioriteit wel in en uitschakelen. In mijn 2019 versie zat het ook, maar heb outlook 2019 niet meer geïnstalleerd.
Wel gebruik ik alleen imap ipv pop3 voor mijn mail accounts. Stuur geen mail door en heb al mijn mail accounts in outlook 2021 ingesteld.
Weergave bij prioriteit uitgeschakeld geeft twee tabs:
Alles en Ongelezen --> mail van maandag zichtbaar.
Weergave bij prioriteit ingeschakeld geeft twee tabs:
Prioriteit en Overige --> mail van maandag niet direct zichtbaar
Hoi Karel,
Zo ziet mijn balk er in Outlook 2019 uit. In ieder geval bedankt voor je suggestie om naar Imap instelling te gaan. Ga ik uitzoeken
@Beennie1 schreef:Hoi Karel,
Zo ziet mijn balk er in Outlook 2019 uit. …
Ben er inmiddels achter gekomen dat [Postvak in met prioriteit] alleen beschikbaar is bij mail accounts dat gebruik maakt van Microsoft 365-, Exchange en Outlook.com/hotmail.com accounts. Het is dus niet beschikbaar bij imap en pop3 protocollen.
Dus prioriteit van mail is bij jouw niet het probleem.
Beste,
Ik heb inmiddels de oplossing gevonden. Het lag toch aan een instelling binnen Outlook, hoe deze is veranderd weet ik niet en ik ben niet technisch genoeg om deze instelling überhaupt in Outlook te vinden. Maar ben blij dat na weken dit eindelijk is opgelost. Bedankt voor je reacties en support en misschien kan dit een bijdrage leveren aan het oplossen van een probleem bij anderen.
Groetjes,
Rob
Beste,
Ik heb inmiddels de oplossing gevonden. Het lag toch aan een instelling binnen Outlook, hoe deze is veranderd weet ik niet en ik ben niet technisch genoeg om deze instelling überhaupt in Outlook te vinden. Maar ben blij dat na weken dit eindelijk is opgelost. Bedankt voor je reacties en support en misschien kan dit een bijdrage leveren aan het oplossen van een probleem bij anderen.
Groetjes,
Rob
Kijkt u eens bij de "Opties voor ongewenste e-mail". U komt daar door in Microsoft Outlook in Postvak IN in de lijst van e-mails ergens met de rechter muisknop te klikken en dan in het contextmenu te kiezen "Ongewenste e-mail" > "Opties voor ongewenste e-mail...."
Is er gekozen voor "Hoog: de meeste ongewenste...." en staat er een vinkje bij "Verdachte e-mail permanent verwijderen..
Spamfilter staat ingesteld met gevoeligheid hoog, deze terugzetten naar laag
Kijkt u eens bij de "Opties voor ongewenste e-mail". U komt daar door in Microsoft Outlook in Postvak IN in de lijst van e-mails ergens met de rechter muisknop te klikken en dan in het contextmenu te kiezen "Ongewenste e-mail" > "Opties voor ongewenste e-mail...."
Is er gekozen voor "Hoog: de meeste ongewenste...." en staat er een vinkje bij "Verdachte e-mail permanent verwijderen..
Spamfilter staat ingesteld met gevoeligheid hoog, deze terugzetten naar laag
Beste,
Ik heb inmiddels de oplossing gevonden. Het lag toch aan een instelling binnen Outlook, hoe deze is veranderd weet ik niet en ik ben niet technisch genoeg om deze instelling überhaupt in Outlook te vinden. Maar ben blij dat na weken dit eindelijk is opgelost. Bedankt voor je reacties en support en misschien kan dit een bijdrage leveren aan het oplossen van een probleem bij anderen.
Groetjes,
Rob
Kijkt u eens bij de "Opties voor ongewenste e-mail". U komt daar door in Microsoft Outlook in Postvak IN in de lijst van e-mails ergens met de rechter muisknop te klikken en dan in het contextmenu te kiezen "Ongewenste e-mail" > "Opties voor ongewenste e-mail...."
Is er gekozen voor "Hoog: de meeste ongewenste...." en staat er een vinkje bij "Verdachte e-mail permanent verwijderen..
Spamfilter staat ingesteld met gevoeligheid hoog, deze terugzetten naar laag
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.