Sinds een maand is het ons niet mogelijk vanaf onze OPPO telefoon vanuit Ziggo email mails te versturen. Wij kunnen wel email ontvangen en vanaf telefoon Gmail mails versturen. Eveneens vanaf de PC Ziggo emails versturen is mogelijk. hieronder staat het bovenste gedeelte van de mail die binnenkomt om duidelijk te maken dat de mail niet verstuurd kon worden (maar wel op de telefoon bij verstuurde mails te zien is).
This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
******@ziggo.nl
SMTP error from remote mail server after end of data:
host smtp.ziggo.nl [2**.**.*2.9]: 554 5.2.0 SMTP602 Message contains Spam Content ;id=TczgncEFZr77TTczgnQMJf;sid=TczgncEFZr77T;mta=smtp1.tb;d=20220314;t=061144[CET];ipsrc=1**.30.**7.93;
------ This is a copy of the message, including all the headers. ------
Return-path: <*******@ziggo.nl >
Received: by f31.my.com with local (envelope-from <v******@ziggo.nl >)
id 1nTczg-0006eD-2Q
for *******@ziggo.nl ; Mon, 14 Mar 2022 08:11:44 +0300
Received: by e-aj.my.com with HTTP;
Mon, 14 Mar 2022 08:11:43 +0300
From: =?UTF-8?B?TWFyaWFubmU=?= <*******@ziggo.nl >
To: =?UTF-8?B?dmFucm9zc3VtLmVsZmZlcmljaA==?= <******@ziggo.nl >
Subject: =?UTF-8?B?VGVzdCBtYWFuZGFnIDE=?=
MIME-Version: 1.0
X-Mailer: My.com Mailer 1.0
X-Originating-IP: [**.**.**.**8]
Date: Mon, 14 Mar 2022 08:11:43 +0300
X-Letter-Fingerprint: t9A9aO9FT5SYfgQ3RR1Gubd431Ce3pIw
X-Priority: 3 (Normal)
Reply-To: =?UTF-8?B?TWFyaWFubmU=?= <******@ziggo.nl >
Message-ID: <********@f31.my.com
***Mod edit: e-mailadressen & IP gegevens verwijderd uit openbare forumpost omwille v.d. privacy ****
Opgelost! Ga naar oplossing.
ik kon de outlook app niet installeren.... spijt me heb voor my com beide opties aangeklikt, zou een update zijn, .... en yes yes ik kan weer mailen vanaf de telefoon.... ik snap er helemaal niets van en weet ook niet hoelang het deze keer goed gaat.... dank voor al jullie reacties en meedenken
Goedemorgen @Haag140
Ik kan me goed voorstellen dat de frustratie steeds groter wordt na alles wat je al hebt geprobeerd.
Het punt zit hem alleen in het volgende:
Onze Ziggo mail garanderen we in de basis via de webmail in de browser op ieder apparaat.
Als je op jouw OPPO apparaten gebruik maakt van een ander mailprogramma, zoals Outlook of het betreffende Google Android mail programma, kunnen wij daar geen garanties op geven.
Tip: Pak er eens een laptop bij en ga via de browser naar https://www.ziggo.nl/mail en log hier in met je Ziggo mailaccount. Test daar eens het uit mailen. Werkt dat wel? Dan weten we zeker dat het niet aan je account ligt maar aan je eigen apparatuur en instellingen. Daar kunnen wij helaas geen ander support in bieden dan hier boven beschreven.
Goeden avond, goed nieuws, zonder dat mijn man en ik iets veranderd hebben aan onze instellingen kunnen we nu weer met onze beide oppo telefoons en met onze tablets plotsklaps, zomaar, ineens weer mailen vanaf Ziggo en de mail komt nog aan ook. Ik kan alleen maar blij zijn dat ziggo.dus iets goeds gedaan heeft...een correctie...
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Probeer je telefoon eens in te stellen op basis van IMAP
Zie de instellingen op deze pagina IMAP, SMTP, en overige instellingen
Hey @Haag1401 en welkom op onze Community 🙂
Heb je intussen al tijd gehad om met de tips van nspoor aan de slag te gaan? We zijn benieuwd of dit het probleem heeft opgelost.
Mijn mijn en ik hebben sinds meer dan 10 jaar samen hetzelfde email adres dat op telefoons, tablet en pc's goed draaide. We zien zo welke emails beantwoord zijn en daarom moet instelling blijven. Vraag is wat Ziggo veranderd heeft
Dank voor je reactie. Ik heb reeds de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dat werkt slechts een keer. Ook heb ik andere apps geïnstalleerd en ook die werken slechts een keer...
Hoi @Haag140,
Jammer dat het niet tot een structurele oplossing komt tot nu toe. Omdat het enkel op dit toestel speelt, lijkt het toestel gerelateerd. Begrijp ik goed dat je meerdere e-mailprogramma's hebt getest? Gebruik je op je mobiele telefoon zowel de wifi als de mobiele data verbinding?
Zeker..wifi en 4g. Bij mijn man is hetzelfde probleem. Soms even is het probleem op een van ons beider telefoon opgelost om vervolgens weer terug te komen. We zien bij verzonden mails de betreffende mail gewoon staan maar deze komt niet in de ingekomen mail.
Ah super, dank voor de toelichting @Haag140 🙂
Kunnen jullie wel een mail versturen via webmail in deze link; https://www.ziggo.nl/mail
Via mijn telefoon geprobeerd... maar helaas dat lukt niet. Via gmail kan ik wel mails vanaf mijn telefoon versturen en Whatsapp werkt ook... alleen Ziggo niet meer helaas
Kon je wel gewoon inloggen via https://www.ziggo.nl/mail @Haag140? Zo ja, wat krijg je na de poging tot versturen te zien?
Dank voor uw reactie. Wanneer ik uw link gebruik kan ik niet e-mailen. Mijn man en ik zijn nu al een maand aan het prutsen met Ziggo. Waar en kan ik naar toe opdat iemand van Ziggo mijn probleem oplost???
Gebruik je GMail ?
Zo ja, verstuur je de mail via de smtp server van Gmail of van Ziggo?
Als je via gmail een mail stuurt met een ziggo.nl mailadres als afzender, dan wordt dit tegenwoordig gezien als spam.
Mocht dit zo zijn, laat het dan weten, er zijn oplossingen voor.
Kun je in de Ziggi webmail geen mail verzenden als je hier inlogt met je mailadres en wachtwoord?
Dag Bert, dank voor je reactie. Ja, ik gebruik Gmail en dat geeft geen problemen. Ik kan mails ontvangen en versturen en zelfs mails versturen NAAR Ziggo die dan ook aankomen.
Het probleem is vanuit Ziggo vanaf onze OPPO telefoon mails versturen. Ik krijg dan soms, vroeger altijd, de reactie, een foutmelding binnen, ook op mijn telefoon die ik al eerder heb gemailed. Dan is bij mijn verzonden mails te zien dat ik mail verstuurd heb maar die mails komen dus niet aan. dat is dus conform de foutmelding. Voor alle duidelijkheid; mijn man en ik hebben dezelfde ziggo account die werkt op ons beider PC;s maar sinds een maand dus niet meer op de telefoon qua verzenden vanuit de Ziggo account. Verder werkt op de telefoons alles naar wens. Ik kon bijv. ook een reactie vanaf mijn telefoon mailen naar deze community...
** Moderator edit: Bijlage verwijderd ivm privacy **
dit is gestuurd vanaf mijn pc met een screenshot van een mail die op mijn ziggo account binnenkomt van een mislukte mail die ik vanaf mijn telefoon aan mijzelf en aan mijn gmail account gemailed heb.
Die mail kwam bij gmail dus niet aan en uiteraard bij ziggo ook niet.
@Haag1401 Er is al eerder persoonlijke info verwijderd. Nu plaats je weer een plaatje met e-mail adressen.
Word je graag gespammed?
Ik waande me veilig... Dank. Er werd om gevraagd
Hoe kan ik dat verwijderen?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.