Sinds een maand is het ons niet mogelijk vanaf onze OPPO telefoon vanuit Ziggo email mails te versturen. Wij kunnen wel email ontvangen en vanaf telefoon Gmail mails versturen. Eveneens vanaf de PC Ziggo emails versturen is mogelijk. hieronder staat het bovenste gedeelte van de mail die binnenkomt om duidelijk te maken dat de mail niet verstuurd kon worden (maar wel op de telefoon bij verstuurde mails te zien is).
This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
******@ziggo.nl
SMTP error from remote mail server after end of data:
host smtp.ziggo.nl [2**.**.*2.9]: 554 5.2.0 SMTP602 Message contains Spam Content ;id=TczgncEFZr77TTczgnQMJf;sid=TczgncEFZr77T;mta=smtp1.tb;d=20220314;t=061144[CET];ipsrc=1**.30.**7.93;
------ This is a copy of the message, including all the headers. ------
Return-path: <*******@ziggo.nl >
Received: by f31.my.com with local (envelope-from <v******@ziggo.nl >)
id 1nTczg-0006eD-2Q
for *******@ziggo.nl ; Mon, 14 Mar 2022 08:11:44 +0300
Received: by e-aj.my.com with HTTP;
Mon, 14 Mar 2022 08:11:43 +0300
From: =?UTF-8?B?TWFyaWFubmU=?= <*******@ziggo.nl >
To: =?UTF-8?B?dmFucm9zc3VtLmVsZmZlcmljaA==?= <******@ziggo.nl >
Subject: =?UTF-8?B?VGVzdCBtYWFuZGFnIDE=?=
MIME-Version: 1.0
X-Mailer: My.com Mailer 1.0
X-Originating-IP: [**.**.**.**8]
Date: Mon, 14 Mar 2022 08:11:43 +0300
X-Letter-Fingerprint: t9A9aO9FT5SYfgQ3RR1Gubd431Ce3pIw
X-Priority: 3 (Normal)
Reply-To: =?UTF-8?B?TWFyaWFubmU=?= <******@ziggo.nl >
Message-ID: <********@f31.my.com
***Mod edit: e-mailadressen & IP gegevens verwijderd uit openbare forumpost omwille v.d. privacy ****
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik heb deze mail en dus de instructie gelezen en stap voor stap geprobeerd toe te passen. geprobeerd inderdaad want ik krijg de melding dat "kan geen contact opnemen met de server".
dus heb email, password, poort etc allemaal ingevoerd maar..... no go
Via de webmail kan je wel inloggen? Geen tikfout in username en/of password gemaakt?
Heb dit van de week getest met nieuw account username@ziggo.nl in de laatste gmail app en was met 5 minuten klaar.
ik heb inmiddels Mycom verwijderd en daarna geprobeerd te herinstalleren. Daarvoor krijg je, als het goed is, een sms met een code. Ik krijg geen code toegestuurd dus dat is niet gelukt.
Verder heb ik OUTLOOK geïnstalleerd en die app gaf ogenblikkelijk alle mail te zien van ziggo. Maar eveneens mailen vanuit deze app lukte niet....
my com heb ik nu verwijderd. outlook als app geïnstalleerd voor mijn ziggo mail. De inkomende mail komt prima binnen maar mailen vanuit die app gaat niet.
toen heb ik geprobeerd om my com weer te herinstalleren in de hoop dat dan misschien de app geupdated zou zijn. Maar.. daarvoor moet je een sms bericht krijgen. Ik heb mijn 06 nr ingetypt maar die SMS is nooit gekomen.... We zijn nog steeds, nog steeds, bij af
@Haag140 Waarom wil je my com gebruiken?
Als je daar verder niets mee doet, gooit dat je hele boel door elkaar zoals je eerder merkte.
Het internet staat vol met problemen met my.com.
In Outlook uit de Play Store is een account makkelijk in te stellen, zojuist getest.
E-mailaccount toevoegen -> E-mailaccount toevoegen -> emailadres invoeren -> IMAP -> Wachtwoord -> Vinkje rechts bovenin tikken en klaar.
Verzenden gaat probleemloos.
neee, ik schreef net dat ik outlook geïnstalleerd had via de playstore maar ook vanuit OUTLOOK kan ik geen ziggo mail verzenden..... daarom ben ik zo .....
@Haag140 heb je het account in Outlook op de wijze geïnstalleerd zoals ik hierboven schreef?
In 5 minuten de outlook app voorzien van een @Ziggo.nl emaio adres en kan meteen email verzenden en ontvangen. heb je bij smtp.ziggo.nl wel poort 587 laten staan, je username inclusief @Ziggo.nl en het juiste wachtwoord ?
stappenplan outlook https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/imap#/smartphone/android-smartphone/android-8-(oreo)-of-h...
ik ging naar de playstore om outlook te laaden en vervolgens kon ik niets meer instellen, alle binnengekomen mails struikelden over mijn scherm. Ik kreeg de kans niet om wat dan ook in te stellen.
Geen poort of wat dan ook...
ik word er ook een beetje moe van maar het lukt allemaal niet. Outlook gaf DIRECT na het installeren al mijn ingekomen ziggo mail weer.
ik kijk nu op mijn pc naar het stappenplan outlook om het zo toe te passen op mijn telefoon. vervolgens probeer ik dus nog een keer mijn ziggo account toe te voegen en dat wordt niet geaccepteerd. Ik tik op "doorgaan" maar dat blokkeert....
Ik heb in al mijn eerdere mails al gemeld dat emailen vanaf mijn laptop wel goed gaat en vanaf mijn telefoon al jaren ook, tot een maand geleden. Ik heb geen instellingen in mijn telefoon veranderd. Zou niet weten hoe. Bovendien, als het werkt, ben ik al blij.
Ik vind het buitengewoon triest dat Ziggo mij gewoon in de kou laat staan. U zegt ijskoud tegen mij: zoek het maar uit, wij helpen niet. Dat vind ik triest
@Haag140 "Ik vind het buitengewoon triest dat Ziggo mij gewoon in de kou laat staan. U zegt ijskoud tegen mij: zoek het maar uit, wij helpen niet. Dat vind ik triest"
Ziggo is een internet en TV provider, zij leveren internet en TV signaal, geen ICT ondersteuning.
Ziggo is geen ICT bedrijf wat je kan helpen met alle duizenden verschillende apparaten met tientallen verschillende systeemsoftware en daarvan weer tientallen verschillende versies en tientallen deels eigen systeemsoftware en versies zoals OPPO gebruikt en dan de duizenden verschillende programma's.
Dat zijn honderd duizenden varianten met verschillende instellingen en werkingen en dat vergt ICT kennis die je meestal niet allemaal bij een provider zult vinden.
Als je zelf een apparaat koopt met bepaalde systeemsoftware en programma's erop en je stelt dit zelf in, dan ben je zelf verantwoordelijk voor de werking van de programma's en de instellingen die je gebruikt en de werking ervan.
Lukt je dit niet zelf, dat kan, geen probleem, ga dan terug naar de verkoper ervan of naar een gerenommeerde belwinkel of naar een ICT bedrijf die je hiermee kan helpen.
Dit is een klant helpt klant forum en die proberen je te helpen, maar dat is lastig als je geen kennis hebt van de apparatuur.
Daarom ga ik met mijn auto naar een garage, ik kan dat zelf ook niet.
Ziggo medewerkers hebben Ziggo voor hun naam staan.
Laat een ding duidelijk zijn; ik ben zielsblij met het forum dat de moeite neemt mijn geweeklaag te beantwoorden. Inderdaad; ik weet niet hoe een telefoon werkt... nou ja, ik ben een gebruiker en geen monteur. Ik heb destijds bij Mediamarkt dit toestel gekocht; men heeft daar alle gegevens overgezet van de Huawei naar de OPPO en dat was dat. Dat heeft 7 maanden heel goed gefunctioneerd... ik ben nergens aangeweest... zou niet durven...
@Haag140 Er staat vreemde software op je telefoon, zijnde my.com.
Als er bij my.com iets veranderd of de beveiligingen wijzigen bij de providers en my.com kan daar niet mee omgaan, kan Ziggo niets aan de software my.com doen, die op je telefoon staat.
De enige oplossing is dan terug gaan naar de Mediamarkt en hen my.com eruit laten halen en je mail opnieuw goed instellen, zodat het wel werkt.
Je bent niet de enige, dit is al veel langer aan de gang met my.com, zie dit topic uit 2018 bij Zeelandnet:
@Haag140, hoe gaat het momenteel? Ben je al terug geweest naar de Media Markt zoals Bert aangeeft?
Neen want MediaMarkt zegt: het probleem ligt bij ziggo
Wat een ongelofelijke flauwekul van Mediamarkt.
Als je een mail terug krijgt van Ziggo dat je via my.com je mails stuurt en de mailserver van Ziggo ziet dit als spam, zoals in je eerste bericht is te zien, dan ligt het aan de mailinstellingen in je telefoon die je mail via my.com laten lopen en Ziggo blokt die mail terecht, want er wordt een mail gestuurd via my.com met als afzender ziggo.nl en dat kan spam zijn.
Het ligt niet aan onze telefoons denk ik. Mijn man heeft hetzelfde merk maar ander type. Wij hebben een half jaar lang nooit last gekregen en toen ineens beide tegelijk. Ook niet mogelijk op tablet. Ook o hetzelfde moment...
@Haag140 De spamfilters zijn bij de providers strenger gezet dan voorheen om spam te voorkomen.
Als er nu via een smtp server, in dit geval my.com, een mail verzonden wordt met een ander domein als afzender, dan wordt de mail geblokt en dat is wat de retour mail in je eerste bericht ook aangeeft.
Goeden avond, goed nieuws, zonder dat mijn man en ik iets veranderd hebben aan onze instellingen kunnen we nu weer met onze beide oppo telefoons en met onze tablets plotsklaps, zomaar, ineens weer mailen vanaf Ziggo en de mail komt nog aan ook. Ik kan alleen maar blij zijn dat ziggo.dus iets goeds gedaan heeft...een correctie...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.