1
Vraag
2
Reacties
Haag1401

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mailen vanaf telefoon onmogelijk

Sinds een maand is het ons niet mogelijk vanaf onze OPPO telefoon vanuit Ziggo email mails te versturen. Wij kunnen wel email ontvangen en vanaf telefoon Gmail mails versturen. Eveneens vanaf de PC Ziggo emails versturen is mogelijk.  hieronder staat het bovenste gedeelte van de mail die binnenkomt om duidelijk te maken dat de mail niet verstuurd kon worden (maar wel op de telefoon bij verstuurde mails te zien is).

 

 

This message was created automatically by mail delivery software.

 

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

 

 ******@ziggo.nl 

    SMTP error from remote mail server after end of data:

    host smtp.ziggo.nl [2**.**.*2.9]: 554 5.2.0 SMTP602 Message contains Spam Content ;id=TczgncEFZr77TTczgnQMJf;sid=TczgncEFZr77T;mta=smtp1.tb;d=20220314;t=061144[CET];ipsrc=1**.30.**7.93;

 

------ This is a copy of the message, including all the headers. ------

 

Return-path: <*******@ziggo.nl >

Received: by f31.my.com with local (envelope-from <v******@ziggo.nl >)

                id 1nTczg-0006eD-2Q

                for *******@ziggo.nl ; Mon, 14 Mar 2022 08:11:44 +0300

Received: by e-aj.my.com with HTTP;

                Mon, 14 Mar 2022 08:11:43 +0300

From: =?UTF-8?B?TWFyaWFubmU=?= <*******@ziggo.nl >

To: =?UTF-8?B?dmFucm9zc3VtLmVsZmZlcmljaA==?= <******@ziggo.nl >

Subject: =?UTF-8?B?VGVzdCBtYWFuZGFnIDE=?=

MIME-Version: 1.0

X-Mailer: My.com Mailer 1.0

X-Originating-IP: [**.**.**.**8]

Date: Mon, 14 Mar 2022 08:11:43 +0300

X-Letter-Fingerprint: t9A9aO9FT5SYfgQ3RR1Gubd431Ce3pIw

X-Priority: 3 (Normal)

Reply-To: =?UTF-8?B?TWFyaWFubmU=?= <******@ziggo.nl >

Message-ID: <********@f31.my.com 

***Mod edit: e-mailadressen & IP gegevens verwijderd uit openbare forumpost omwille v.d. privacy ****

59 Reacties 59
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie dat je die mail retour krijgt van my.com en niet van Ziggo en niet van gmail.

Er staat dus iets helemaal niet goed in je mail instellingen als smtp server in je Oppo, want je hoort helemaal niet op my.com terecht te komen.

my.com is een email dienst waar je mail nu naartoe gaat en weer retour komt vanuit my.com: My.com — communication and entertainment services: myMail and games.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Haag140  schreef:

Hoe kan ik dat verwijderen?


@Haag140 rechts bovenin je bericht op het pijltje klikken en op Reactie bewerken, dan kun je het plaatje weghalen.

 

Je kunt een bericht tot een uur na plaatsing wijzigen.

Morgen zal een Ziggo moderator je bijlage weghalen.

Haag140

Level 5
  • 39Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Dat is heel goed mogelijk maar ik weet niet wat ik daaraan moet doen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Haag140  schreef:

Dat is heel goed mogelijk maar ik weet niet wat ik daaraan moet doen


@Haag140 Welk email programma gebruik je op de OPPO?

Haag140

Level 5
  • 39Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Voor zover ik weet gebruik.    De app my mail

nspoor

Level 15
  • 1242Posts
  • 52Oplossingen
  • 500Likes

Wellicht is dan nu ook iets meer duidelijk waarom je email wordt gebounced door my.com  mogelijk iets met de app my mail.

 

Kan je het eens proberen in te stellen in een andere email client

bijvoorbeeld de outlook app.

 

Zie het stappenplan via deze link E-mail instellen  en belangrijk kies in de stappen wel voor IMAP 

 

 

 

Haag140

Level 5
  • 39Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Ik krijg nu een popup die ik niet weg kan klikken... kiezen voor ËND USER license agreement and privacy policy of MGL MY COM of   voor I confirm the transfer of my data my Mycom B.V. to MGL my. ???  ik kan dus nu van mijn telefoon niet eens meer mails inzien voordat ik deze pop up beantwoord heb.  Optie 1 of optie 2

nspoor

Level 15
  • 1242Posts
  • 52Oplossingen
  • 500Likes

Zo te zien gooit de app die je gebruikt meer en meer roet in het eten. Probeer eens zoals hierboven gemeld de outlook app te configureren

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Probeer eens alles van Mycom op de telefoon te verwijderen, want dit hoort niet thuis op je telefoon als je er niets mee doet.

Haag140

Level 5
  • 39Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

ik kon de outlook app niet installeren.... spijt me  heb voor my com beide opties aangeklikt, zou een update zijn,  .... en yes yes ik kan weer mailen vanaf de telefoon.... ik snap er helemaal niets van en weet ook niet hoelang het deze keer goed gaat....  dank voor al jullie reacties en meedenken

nspoor

Level 15
  • 1242Posts
  • 52Oplossingen
  • 500Likes

Wellicht kan je anders een poging doen de GMAIL app te configureren  ,ook deze staat in de uitleg van de link hierboven

 

Gmail https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.gm&hl=nl&gl=US

Outlook https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.outlook&hl=nl&gl=US

 

Haag140

Level 5
  • 39Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Na twee keer met succes gemaild te kunnen hebben vanaf mijn telefoon is de pret weer voorbij. Weeeeeeer onmogelijk. Mevrouw Monica waar kan ik met mijn telefoon naartoe om Ziggo dit te laten oplossen.....hier op het forum krijg ik veel aanmeldingen maar meeste advies kan ik niet toepassen...help

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Haag140

 

Ik kan me goed voorstellen dat de frustratie steeds groter wordt na alles wat je al hebt geprobeerd.
Het punt zit hem alleen in het volgende:
Onze Ziggo mail garanderen we in de basis via de webmail in de browser op ieder apparaat.
Als je op jouw OPPO apparaten gebruik maakt van een ander mailprogramma, zoals Outlook of het betreffende Google Android mail programma, kunnen wij daar geen garanties op geven.
Tip: Pak er eens een laptop bij en ga via de browser naar https://www.ziggo.nl/mail en log hier in met je Ziggo mailaccount. Test daar eens het uit mailen. Werkt dat wel? Dan weten we zeker dat het niet aan je account ligt maar aan je eigen apparatuur en instellingen. Daar kunnen wij helaas geen ander support in bieden dan hier boven beschreven. 

Haag140

Level 5
  • 39Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Zoals ik al eerder schreef kan ik gelukkig wel mailen vanaf mijn laptop. Ik heb jaren lang prima vanaf mijn telefoon kunnen mailen... Dus waarom nu niet??? Ik heb niets gewijzigd aan mijn instellingen...

nspoor

Level 15
  • 1242Posts
  • 52Oplossingen
  • 500Likes

Probeer het eenmet gmail of outlook app. Al vaker ervaren dat onbekende apps geblokkeerd worden onder wat op basis van x-mailer (staat in de headers van het pakketje wat verstuurd wordt) 

Haag140

Level 5
  • 39Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Ik begrijp niet wat je hiermee zegt en wat ik moet doen. Mijn Ziggo mail op mijn pc loopt via Microsoft Outlook en dat ging en gaat nog altijd goed. Op mijn telefoon werkt Gmail prima, alles prima, behalve Ziggo. Soms kan ik even een berichtje via Ziggo versturen maar 99% van de mails worden niet verstuurd en geven een foutmelding. Heb al allerlei andere apps geprobeerd om Ziggo mail te ontvangenaar dat werkt maar 1 keer en dan komt weer de foutmelding... Evenzo bij mijn mans telefoon en de Ziggo mail

nspoor

Level 15
  • 1242Posts
  • 52Oplossingen
  • 500Likes

Voeg in de gmail app je ziggo email toe en laat de my mail app even links liggen.

Grote kans dat het dan wel werkt. De niet aangekomen emails worden gebounced door my.com wat ook de maker van de app is.. Vreemd dat je email dan via hun moet lopen... ik zou om security redenen die app meteen eraf halen

Haag140

Level 5
  • 39Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb geprobeerd mijn Ziggo account toe te voegen aan Gmail maar dat wordt geweigerd

nspoor

Level 15
  • 1242Posts
  • 52Oplossingen
  • 500Likes

Zojuist de stappen doorgenomen van E-mail instellen Gmail  doorgelopen en kon het probleemloos uitvoeren. Alles klopt alleen de poort nummers hoef je niet in te vullen.

 

Succes met het stap voor stap doorlopen van de handleiding.

 

 

@Ziggo moderators de plaatjes wijken met de huidige app iets af, wellicht even aanpassen

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor je feedback @nspoor, dat geef ik even door!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic