Sinds een maand is het ons niet mogelijk vanaf onze OPPO telefoon vanuit Ziggo email mails te versturen. Wij kunnen wel email ontvangen en vanaf telefoon Gmail mails versturen. Eveneens vanaf de PC Ziggo emails versturen is mogelijk. hieronder staat het bovenste gedeelte van de mail die binnenkomt om duidelijk te maken dat de mail niet verstuurd kon worden (maar wel op de telefoon bij verstuurde mails te zien is).
This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
******@ziggo.nl
SMTP error from remote mail server after end of data:
host smtp.ziggo.nl [2**.**.*2.9]: 554 5.2.0 SMTP602 Message contains Spam Content ;id=TczgncEFZr77TTczgnQMJf;sid=TczgncEFZr77T;mta=smtp1.tb;d=20220314;t=061144[CET];ipsrc=1**.30.**7.93;
------ This is a copy of the message, including all the headers. ------
Return-path: <*******@ziggo.nl >
Received: by f31.my.com with local (envelope-from <v******@ziggo.nl >)
id 1nTczg-0006eD-2Q
for *******@ziggo.nl ; Mon, 14 Mar 2022 08:11:44 +0300
Received: by e-aj.my.com with HTTP;
Mon, 14 Mar 2022 08:11:43 +0300
From: =?UTF-8?B?TWFyaWFubmU=?= <*******@ziggo.nl >
To: =?UTF-8?B?dmFucm9zc3VtLmVsZmZlcmljaA==?= <******@ziggo.nl >
Subject: =?UTF-8?B?VGVzdCBtYWFuZGFnIDE=?=
MIME-Version: 1.0
X-Mailer: My.com Mailer 1.0
X-Originating-IP: [**.**.**.**8]
Date: Mon, 14 Mar 2022 08:11:43 +0300
X-Letter-Fingerprint: t9A9aO9FT5SYfgQ3RR1Gubd431Ce3pIw
X-Priority: 3 (Normal)
Reply-To: =?UTF-8?B?TWFyaWFubmU=?= <******@ziggo.nl >
Message-ID: <********@f31.my.com
***Mod edit: e-mailadressen & IP gegevens verwijderd uit openbare forumpost omwille v.d. privacy ****
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik zie dat je die mail retour krijgt van my.com en niet van Ziggo en niet van gmail.
Er staat dus iets helemaal niet goed in je mail instellingen als smtp server in je Oppo, want je hoort helemaal niet op my.com terecht te komen.
my.com is een email dienst waar je mail nu naartoe gaat en weer retour komt vanuit my.com: My.com — communication and entertainment services: myMail and games.
Dat is heel goed mogelijk maar ik weet niet wat ik daaraan moet doen
Voor zover ik weet gebruik. De app my mail
Wellicht is dan nu ook iets meer duidelijk waarom je email wordt gebounced door my.com mogelijk iets met de app my mail.
Kan je het eens proberen in te stellen in een andere email client
bijvoorbeeld de outlook app.
Zie het stappenplan via deze link E-mail instellen en belangrijk kies in de stappen wel voor IMAP
Ik krijg nu een popup die ik niet weg kan klikken... kiezen voor ËND USER license agreement and privacy policy of MGL MY COM of voor I confirm the transfer of my data my Mycom B.V. to MGL my. ??? ik kan dus nu van mijn telefoon niet eens meer mails inzien voordat ik deze pop up beantwoord heb. Optie 1 of optie 2
Zo te zien gooit de app die je gebruikt meer en meer roet in het eten. Probeer eens zoals hierboven gemeld de outlook app te configureren
Probeer eens alles van Mycom op de telefoon te verwijderen, want dit hoort niet thuis op je telefoon als je er niets mee doet.
ik kon de outlook app niet installeren.... spijt me heb voor my com beide opties aangeklikt, zou een update zijn, .... en yes yes ik kan weer mailen vanaf de telefoon.... ik snap er helemaal niets van en weet ook niet hoelang het deze keer goed gaat.... dank voor al jullie reacties en meedenken
Wellicht kan je anders een poging doen de GMAIL app te configureren ,ook deze staat in de uitleg van de link hierboven
Gmail https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.gm&hl=nl&gl=US
Outlook https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.outlook&hl=nl&gl=US
Na twee keer met succes gemaild te kunnen hebben vanaf mijn telefoon is de pret weer voorbij. Weeeeeeer onmogelijk. Mevrouw Monica waar kan ik met mijn telefoon naartoe om Ziggo dit te laten oplossen.....hier op het forum krijg ik veel aanmeldingen maar meeste advies kan ik niet toepassen...help
Goedemorgen @Haag140
Ik kan me goed voorstellen dat de frustratie steeds groter wordt na alles wat je al hebt geprobeerd.
Het punt zit hem alleen in het volgende:
Onze Ziggo mail garanderen we in de basis via de webmail in de browser op ieder apparaat.
Als je op jouw OPPO apparaten gebruik maakt van een ander mailprogramma, zoals Outlook of het betreffende Google Android mail programma, kunnen wij daar geen garanties op geven.
Tip: Pak er eens een laptop bij en ga via de browser naar https://www.ziggo.nl/mail en log hier in met je Ziggo mailaccount. Test daar eens het uit mailen. Werkt dat wel? Dan weten we zeker dat het niet aan je account ligt maar aan je eigen apparatuur en instellingen. Daar kunnen wij helaas geen ander support in bieden dan hier boven beschreven.
Zoals ik al eerder schreef kan ik gelukkig wel mailen vanaf mijn laptop. Ik heb jaren lang prima vanaf mijn telefoon kunnen mailen... Dus waarom nu niet??? Ik heb niets gewijzigd aan mijn instellingen...
Probeer het eenmet gmail of outlook app. Al vaker ervaren dat onbekende apps geblokkeerd worden onder wat op basis van x-mailer (staat in de headers van het pakketje wat verstuurd wordt)
Ik begrijp niet wat je hiermee zegt en wat ik moet doen. Mijn Ziggo mail op mijn pc loopt via Microsoft Outlook en dat ging en gaat nog altijd goed. Op mijn telefoon werkt Gmail prima, alles prima, behalve Ziggo. Soms kan ik even een berichtje via Ziggo versturen maar 99% van de mails worden niet verstuurd en geven een foutmelding. Heb al allerlei andere apps geprobeerd om Ziggo mail te ontvangenaar dat werkt maar 1 keer en dan komt weer de foutmelding... Evenzo bij mijn mans telefoon en de Ziggo mail
Voeg in de gmail app je ziggo email toe en laat de my mail app even links liggen.
Grote kans dat het dan wel werkt. De niet aangekomen emails worden gebounced door my.com wat ook de maker van de app is.. Vreemd dat je email dan via hun moet lopen... ik zou om security redenen die app meteen eraf halen
Ik heb geprobeerd mijn Ziggo account toe te voegen aan Gmail maar dat wordt geweigerd
Zojuist de stappen doorgenomen van E-mail instellen Gmail doorgelopen en kon het probleemloos uitvoeren. Alles klopt alleen de poort nummers hoef je niet in te vullen.
Succes met het stap voor stap doorlopen van de handleiding.
@Ziggo moderators de plaatjes wijken met de huidige app iets af, wellicht even aanpassen
Bedankt voor je feedback @nspoor, dat geef ik even door!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.