1
Vraag
2
Reacties
Haag1401

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mailen vanaf telefoon onmogelijk

Sinds een maand is het ons niet mogelijk vanaf onze OPPO telefoon vanuit Ziggo email mails te versturen. Wij kunnen wel email ontvangen en vanaf telefoon Gmail mails versturen. Eveneens vanaf de PC Ziggo emails versturen is mogelijk.  hieronder staat het bovenste gedeelte van de mail die binnenkomt om duidelijk te maken dat de mail niet verstuurd kon worden (maar wel op de telefoon bij verstuurde mails te zien is).

 

 

This message was created automatically by mail delivery software.

 

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

 

 ******@ziggo.nl 

    SMTP error from remote mail server after end of data:

    host smtp.ziggo.nl [2**.**.*2.9]: 554 5.2.0 SMTP602 Message contains Spam Content ;id=TczgncEFZr77TTczgnQMJf;sid=TczgncEFZr77T;mta=smtp1.tb;d=20220314;t=061144[CET];ipsrc=1**.30.**7.93;

 

------ This is a copy of the message, including all the headers. ------

 

Return-path: <*******@ziggo.nl >

Received: by f31.my.com with local (envelope-from <v******@ziggo.nl >)

                id 1nTczg-0006eD-2Q

                for *******@ziggo.nl ; Mon, 14 Mar 2022 08:11:44 +0300

Received: by e-aj.my.com with HTTP;

                Mon, 14 Mar 2022 08:11:43 +0300

From: =?UTF-8?B?TWFyaWFubmU=?= <*******@ziggo.nl >

To: =?UTF-8?B?dmFucm9zc3VtLmVsZmZlcmljaA==?= <******@ziggo.nl >

Subject: =?UTF-8?B?VGVzdCBtYWFuZGFnIDE=?=

MIME-Version: 1.0

X-Mailer: My.com Mailer 1.0

X-Originating-IP: [**.**.**.**8]

Date: Mon, 14 Mar 2022 08:11:43 +0300

X-Letter-Fingerprint: t9A9aO9FT5SYfgQ3RR1Gubd431Ce3pIw

X-Priority: 3 (Normal)

Reply-To: =?UTF-8?B?TWFyaWFubmU=?= <******@ziggo.nl >

Message-ID: <********@f31.my.com 

***Mod edit: e-mailadressen & IP gegevens verwijderd uit openbare forumpost omwille v.d. privacy ****

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Haag140

Level 5
  • 39Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

ik kon de outlook app niet installeren.... spijt me  heb voor my com beide opties aangeklikt, zou een update zijn,  .... en yes yes ik kan weer mailen vanaf de telefoon.... ik snap er helemaal niets van en weet ook niet hoelang het deze keer goed gaat....  dank voor al jullie reacties en meedenken

Bekijk in context

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Haag140

 

Ik kan me goed voorstellen dat de frustratie steeds groter wordt na alles wat je al hebt geprobeerd.
Het punt zit hem alleen in het volgende:
Onze Ziggo mail garanderen we in de basis via de webmail in de browser op ieder apparaat.
Als je op jouw OPPO apparaten gebruik maakt van een ander mailprogramma, zoals Outlook of het betreffende Google Android mail programma, kunnen wij daar geen garanties op geven.
Tip: Pak er eens een laptop bij en ga via de browser naar https://www.ziggo.nl/mail en log hier in met je Ziggo mailaccount. Test daar eens het uit mailen. Werkt dat wel? Dan weten we zeker dat het niet aan je account ligt maar aan je eigen apparatuur en instellingen. Daar kunnen wij helaas geen ander support in bieden dan hier boven beschreven. 

Bekijk in context

Haag140

Level 5
  • 39Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Goeden avond, goed nieuws, zonder dat mijn man en ik iets veranderd hebben aan onze instellingen kunnen we nu weer met onze beide oppo telefoons en met onze tablets plotsklaps, zomaar, ineens weer mailen vanaf Ziggo en de mail komt nog aan ook. Ik kan alleen maar blij zijn dat ziggo.dus iets goeds gedaan heeft...een correctie...

Bekijk in context

59 Reacties 59
nspoor

Level 15
  • 1242Posts
  • 52Oplossingen
  • 500Likes

Probeer je telefoon eens in te stellen op basis van IMAP

Zie de instellingen op deze pagina IMAP, SMTP, en overige instellingen 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @Haag1401 en welkom op onze Community 🙂 

Heb je intussen al tijd gehad om met de tips van nspoor aan de slag te gaan? We zijn benieuwd of dit het probleem heeft opgelost. 

Haag140

Level 5
  • 39Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Mijn mijn en ik hebben sinds meer dan 10 jaar samen hetzelfde email adres dat op telefoons, tablet en pc's goed draaide. We zien zo welke emails beantwoord zijn en daarom moet instelling blijven. Vraag is wat Ziggo veranderd heeft

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Haag140

 

Ik vermoed dat de instellingen op de mobiele apparaten niet voldoet aan de eisen.

Volg eens de tips van @nspoor om het e-mailaccount opnieuw in te stellen.

Haag140

Level 5
  • 39Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je reactie. Ik heb reeds de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dat werkt slechts een keer. Ook heb ik andere apps geïnstalleerd en ook die werken slechts een keer...

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Haag140

Jammer dat het niet tot een structurele oplossing komt tot nu toe. Omdat het enkel op dit toestel speelt, lijkt het toestel gerelateerd. Begrijp ik goed dat je meerdere e-mailprogramma's hebt getest? Gebruik je op je mobiele telefoon zowel de wifi als de mobiele data verbinding?

Haag140

Level 5
  • 39Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Zeker..wifi en 4g. Bij mijn man is hetzelfde probleem. Soms even is het probleem op een van ons beider telefoon opgelost om vervolgens weer terug te komen. We zien bij verzonden mails de betreffende mail gewoon staan maar deze komt niet in de ingekomen mail.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Ah super, dank voor de toelichting @Haag140 🙂 

Kunnen jullie wel een mail versturen via webmail in deze link; https://www.ziggo.nl/mail

Haag140

Level 5
  • 39Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Via mijn telefoon geprobeerd... maar helaas dat lukt niet. Via gmail kan ik wel mails vanaf mijn telefoon versturen en Whatsapp werkt ook... alleen Ziggo niet meer helaas

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Kon je wel gewoon inloggen via https://www.ziggo.nl/mail @Haag140? Zo ja, wat krijg je na de poging tot versturen te zien? 

Haag140

Level 5
  • 39Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor uw reactie. Wanneer ik uw link gebruik kan ik niet e-mailen. Mijn man en ik zijn nu al een maand aan het prutsen met Ziggo. Waar en kan ik naar toe opdat iemand van Ziggo mijn probleem oplost???

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Gebruik je GMail ?

Zo ja, verstuur je de mail via de smtp server van Gmail of van Ziggo?

Als je via gmail een mail stuurt met een ziggo.nl mailadres als afzender, dan wordt dit tegenwoordig gezien als spam.

 

Mocht dit zo zijn, laat het dan weten, er zijn oplossingen voor.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Haag140 Geen dank, het lukt je dus wel om in te loggen maar niet om de e-mails te versturen? Wil je ons een screenshot sturen van de melding die je precies te zien krijgt? Dan kunnen we samen het probleem oplossen. 

 

Hetgeen wat @Bert aankaart is ook een goed punt! Heb je antwoord op zijn vraag? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je in de Ziggi webmail geen mail verzenden als je hier inlogt met je mailadres en wachtwoord?

Klik hier - https://www.ziggo.nl/mail

Haag140

Level 5
  • 39Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Dag Bert, dank voor je reactie. Ja, ik gebruik Gmail en dat geeft geen problemen. Ik kan mails ontvangen en versturen en zelfs mails versturen NAAR Ziggo die dan ook aankomen.

Het probleem is vanuit Ziggo vanaf onze OPPO telefoon mails versturen. Ik krijg dan soms, vroeger altijd, de reactie, een foutmelding binnen, ook op mijn telefoon  die ik al eerder heb gemailed. Dan is bij mijn verzonden mails te zien dat ik mail verstuurd heb maar die mails komen dus niet aan. dat is dus conform de foutmelding. Voor alle duidelijkheid; mijn man en ik hebben dezelfde ziggo account die werkt op ons beider PC;s  maar sinds een maand dus niet meer op de telefoon qua verzenden vanuit de Ziggo account. Verder werkt op de telefoons alles naar wens. Ik kon bijv. ook een reactie vanaf mijn telefoon mailen naar deze community... 

Haag140

Level 5
  • 39Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

** Moderator edit: Bijlage verwijderd ivm privacy **

dit is gestuurd vanaf mijn pc met een screenshot van een mail die op mijn ziggo account binnenkomt van een mislukte mail die ik vanaf mijn telefoon aan mijzelf en aan mijn gmail account gemailed heb.

Die mail kwam bij gmail dus niet aan en uiteraard bij ziggo ook niet.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Haag1401 Er is al eerder persoonlijke info verwijderd. Nu plaats je weer een plaatje met e-mail adressen.

 

Word je graag gespammed?

Haag140

Level 5
  • 39Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Ik waande me veilig... Dank. Er werd om gevraagd

Haag140

Level 5
  • 39Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Hoe kan ik dat verwijderen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic