Ik krijg van Ziggo meldingen dat mijn mailbox bijna vol is. Outlook gebruikt voor een lokale kopie slechts 1,1 GB (.ost file). Maar Ziggo mail claimt dat ik 4,3 GB gebruik. Het lijkt alsof Ziggo mail meer bewaart, waar ik niet meer bij kan, en daarom ook niet op kan ruimen.
Hoe kan ik toegang krijgen tot de 4,3 GB aan data die Ziggo bewaart?
N.B: In het verleden is er wat fout gegaan met mijn mail account: Geprobeerd de naam van map met het mailarchief te wijzigen, wat niet zo verstandig bleek. De oude mails waren daarna niet meer bereikbaar.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi Alex,
Bedankt.
Vanmiddag contact gehad met jouw collega: Er bleek verborgen in mijn prullenbak (niet zichtbaar) 3 GB verstopt te zitten. Is nu verwijderd. Probleem opgelost
gr.
Theo
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Staat er in deze mappen mogelijk nog mail als je in https://mail.ziggo.nl/appsuite kijkt?
Hoi Be rt,
Bedankt voor je snelle reactie. Deze mappen zijn allemaal zo goed als leeg. Echter: de “Archief” map heb ik niet meer in mijn overzicht van mappen. Misschien bestaat deze nog wel bij Ziggo, maar zie ik hem niet meer (zie de N.B. in mijn vraag). En daar stond 10 jaar mail in, dus dat kan al snel de onverklaarbare 3 GB zijn.
Weet je zeker dat de berichten van Ziggo komen?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/phishing/phishingvoorbeelden
Voorbeeld.
Steefb wrote:
Weet je zeker dat de berichten van Ziggo komen?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/phishing/phishingvoorbeelden
Wat een slechte ‘brief’, die is duidelijk door een ????? vertaald. Dit zou toch door iedereen direct moeten worden herkend als phishing.
Hoi Pasi,
Bedankt voor de waarschuwing. De waarschuwingen komen echt van Ziggo.
OK, dan zal een Ziggo moderator wat dieper in de mailserver moeten duiken of één van haar/zijn collega's.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.
Theo O wrote:
...Deze mappen zijn allemaal zo goed als leeg. Echter: de “Archief” map heb ik niet meer in mijn overzicht van mappen. Misschien bestaat deze nog wel bij Ziggo, maar zie ik hem niet meer (zie de N.B. in mijn vraag). En daar stond 10 jaar mail in, dus dat kan al snel de onverklaarbare 3 GB zijn.
Toch maar even op een Ziggo mod wachten. Hij/zij kan vast en zeker ( laten ) controleren wat er met uw mailbox aan de hand is.
Goedemorgen @Theo O
Goed dat je hiervoor even de Community raadpleegt! Jammer dat het niet is gelukt dus schiet ik even in de bres.
Waar ik benieuwd naar ben, is of je naast Outlook ook gebruik maakt van bijv. webmail van Ziggo. Hoe staat het daar qua instellingen?
Je hebt daar namelijk de optie om je e-mails te verwijderen, maar de server verwijderen “permanent wissen”bestaat ook. Heb je deze optie wel aan staan?
Je komt hier door in te loggen in de webmail, klik vervolgens rechtsboven op de 3 streepjes - instellingen - e-mail - algemeen - verwijderde e-mail berichten permanent wissen.
Jamyla Ziggo wrote:
...Je hebt daar namelijk de optie om je e-mails te verwijderen, maar de server verwijderen “permanent wissen”bestaat ook. Heb je deze optie wel aan staan?...
Het is natuurlijk wel handig om je mails ook op de server te laten staan, er kan lokaal natuurlijk altijd wat fout gaan en zo heb je een backup.
Theo O wrote:
...Deze mappen zijn allemaal zo goed als leeg. Echter: de “Archief” map heb ik niet meer in mijn overzicht van mappen. Misschien bestaat deze nog wel bij Ziggo, maar zie ik hem niet meer (zie de N.B. in mijn vraag). En daar stond 10 jaar mail in, dus dat kan al snel de onverklaarbare 3 GB zijn.
Ik denk dat Theo vraagt, of een IT’er even naar zijn Ziggo mailbox kan kijken en controleert welke mappen/folders daarin staan en hoeveel data er in zit.
Hallo @Theo O
Wil je nog eens inloggen in Webmail en dan met behulp van onderstaande stappen controleren hoeveel ruimte je in je mailbox(en) van de e-mailaccount(s) het?
Loop alle mappen eens na en kijk ook of er bij het tabblad Drive nog data gebruikt wordt.
Hoi Yamila
Ik maak normaal geen gebruik van webmail.
Ik snap niet goed wat de optie “permanent wissen” doet. Begrijp ik het goed dat de server alles bewaart, ook de mails die je verwijderd hebt? Maar dan zou de 4,3 GB die ik bij Ziggo gebruik enkel maar oplopen, en ik vanzelf tegen mij quotum van 5 GB lopen
Hoi Paul,
Ik krijg de volgende resultaten: bestandsquota 0 B van 10 GB, E-mailquota 4,31 GB van 5 GB. Zijn dus dezelfde waarden die ook elders vermeld worden. Bij tabblad Drive zijn alle mappen leeg.
@Theo O ,
Log eens in op Uw webmail en klik dan met rechts, een voor een, op alle mappen en kies > alle berichten verwijderen. Afmelden en opnieuw aanmelden, Uw emailquota zou nu op 0 moeten staan.
Succes.
Hoi Sparco1955,
Maar dan ben ik al mijn mail kwijt, toch?
Aangezien de ontbrekende 3 GB mogelijk in mijn Archief map zit, is de kans groot dat ik dan nog steeds 3 GB gebruik.
Ik hoop dat er een aantrekkelijkere oplossing is.
Sparco1955 wrote:
@Theo O ,
Log eens in op Uw webmail en klik dan met rechts, een voor een, op alle mappen en kies > alle berichten verwijderen. ...
Theo O wrote:
Hoi Sparco1955,
Maar dan ben ik al mijn mail kwijt, toch?...
Gelukkig dat @Theo O dit in de gaten had.
Gevaarlijke opmerking, @Sparco1955 ! Voor/na zo'n ‘opdracht’ altijd de gevolgen uitleggen ( wat zou kunnen gebeuren ). Al je mail kwijt raken, heeft vaak grote gevolgen en kan jaren merkbaar zijn.
@Pasi ,
Als ik geen email krijg dat er een reactie is, wordt het moeilijk om te reageren. Ga echt niet elke dag kijken of iemand gereageerd heeft. En zo gevaarlijk is mijn tip niet, tenminste als mensen zo verstandig zouden zijn om hun email lokaal op te slaan. Heb hier een email archief dat terug gaat tot aan 2000, kwestie van een email programma gebruiken en alle email binnen halen op de eigen computer. Dit in combinatie met een goede back-up gaat hier al jaren goed. Lessen geleerd in de tijd van het BBS
Sparco1955 wrote:
@Pasi ,
...En zo gevaarlijk is mijn tip niet, tenminste als mensen zo verstandig zouden zijn om hun email lokaal op te slaan...
Wie is hier nu de expert? Jij of de vraagsteller?
Je kan niet verwachten dat iedereen een techneut is op het betreffende vlak. Sterker nog, ze komen juist hier vragen stellen, omdat ze het niet weten of omdat ze van het betreffende onderwerp, geheel geen verstand hebben.
Sparco1955 wrote:
...Log eens in op Uw webmail en klik dan met rechts, een voor een, op alle mappen en kies > alle berichten verwijderen. Afmelden en opnieuw aanmelden, Uw emailquota zou nu op 0 moeten staan.
En dan vragen of ze hun mailbox leeg maken, zonder de te vragen of ze wel een backup hebben ( omdat jij, als techneut, die toevallig wel hebt ), is gewoon gevaarlijk !
Algemeen: Het maken van een backup is altijd een ‘moeilijk’ puntje. Of het nu een mail-, een Windows- of een documenten-backup is, pas als je 'm een keer nodig hebt gehad ( en niet hebt ), pás dan ga je een backup maken. Daarna moet je soms ook nog leren, om meerdere backups te maken en niet steeds je oude te overschrijven. Het zou niet de eerste keer zijn, dat een backup niet goed is ( of niet goed loopt ), terwijl ondertussen de oude backup al half overschreven is. Of dat een belangrijk bestand, al vóór de vorige backup per ongeluk is verwijderd en dus voor altijd verloren is gegaan.
@Pasi ,
TS geeft aan dat de mappen in webmail praktisch leeg zijn en hij gebruikt Outlook voor zijn mail. Dus Outlook haalt de email binnen en slaat deze lokaal op. Hij is dus niet al zijn email kwijt, deze is lokaal opgeslagen. Jouw redenatie om de server van Ziggo te gebruiken als back-up vind ik gevaarlijk. Er zijn hier al vaak meldingen gedaan van mensen die emails kwijt waren door problemen met de server. TS is al email kwijt door problemen met zijn account in het verleden. In geval van lokaal opslaan en een goede back-up had dit voorkomen kunnen worden.
We gaan nu wel erg OFF Topic ( maar dat is mijn fout ). Mijn excuses daarvoor aan de TS.
Sparco1955 wrote:
..Jouw redenatie om de server van Ziggo te gebruiken als back-up vind ik gevaarlijk...
Ik beweer nergens dat men de Ziggo servers als backup moet gebruiken. Ik durf wel te beweren, dat ik verwacht dat het over grote deel van de Ziggo klanten, al hun mail alleen op de Ziggo servers hebben staan.
Ik zeg/opper alleen maar dat, als je mail problemen hebt, er staat b.v. ergens mail maar je weet niet waar, of je mist data/mails, dan is een verwijderen-actie, wel het laatste wat je moet doen om .e.e.a. uit te zoeken. Of het moet duidelijk zijn, dat alle mail weg kan ( en dat heb ik nergens gelezen ).
@Pasi ,
We gaan beiden off topic Geeft niks als lezers er iets van leren, vertrouw nooit op de servers van de ISP. Zorg altijd zelf voor een goede back-up.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.