1
Vraag
2
Reacties
Hans Wolters 53

Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Mailbox problemen: Mailbox vol ondanks lege mappen

Mijn mail box in die ik via webmail benader zegt dat er nog 152MB heb staan in mijn account terwijl alle mappen leeg zijn. Wat ik ook probeer ik krijg het niet weg wie zou mij kunnen helpen. Als ik Outlook installeer krijg ik diverse mappen te zien die ik niet op server zie. Log ik in met outlook met mijn ziggo account heb ik dat probleem niet. Een ander vraag gaat het email met @Casema.nl in de loop der tijd verdwijnen.

31 Reacties 31
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hans Wolters 53
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Lotte ik ben over gestapt op Imap omdat ik via smtp niets meer kon verzenden, vandaar de vraag blijft @Casema.nl nog wel bestaan?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Doet verder niets voor je probleem maar voor verzenden van mail maakt POP3 of IMAP niet uit.

Dat is voor ontvangen en lezen van mail.

 

Wat is het verschil tussen POP en IMAP? (xs4all.nl)

Hans Wolters 53
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Helaas Steefb maar ik kreeg de melding bij smtp dat er geen verbinding gemaakt kon worden met de server het verzenden met pop lukte wel. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Hans Wolters 53 Met POP kun je niet verzenden, dat is voor het binnenhalen van de mail.

 

De smtp instellingen zijn bij POP en IMAP hetzelfde.

 

Alle bestaande oude emailadressen blijven bestaan.

Hans Wolters 53
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Lotte ik zie nog niets veranderen in de webmail wat betreft in gebruik staande Mb ook Outlook geeft de mappen nog weer.

Hans Wolters 53
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Lotte ik zie nog steeds geen vooruitgang heb nog steeds 127 mb in de ziggo webmail

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Hans Wolters 53


Ik ben hier toch nog even in gedoken. Ergens zou nog wel mail moeten staan. 
Wil je eens een kijkje nemen onder "archief" en vervolgens de jaartallen nagaan?

Verder is het op zich ook niet heel belangrijk. Hij zit lang niet vol en je kunt gewoon gebruik maken van jouw mail. Persoonlijk zou ik mij hier niet al te druk om maken. 

Hans Wolters 53
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Het gaat erom omdat in de 129 Mb die er nu nog staat en daar ook de mappen te zien krijg in Outlook en die mappen kan ik niet verwijderen.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bij de webmail zit je rechtstreeks op de server. Dit is wat er van jou op de server staat. Meer kan ik hier ook niet van maken helaas.

Het kan goed zijn dat outlook hierin afwijkt door overblijfselen van (oude) POP3 accounts. Voor zover ik weet kun je dit emailadres/deze mappen niet omzetten naar IMAP, maar moet je jouw emailadres/mappen volledig opnieuw instellen met de IMAP instellingen. Mogelijk kun je de mappen vervolgens wel kopiëren, maar @Bert of @Steefb kan je hier ongetwijfeld meer over vertellen.

Hans Wolters 53
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Ik zie dat mijn emailbox nu leeg is ik heb het probleem van de  mappen ook kunnen oplossen door in Postvak op de rechtermuisknop te klikken en te kiezen voor Imap mappen en daar het vinkje uit te zetten (zie de Bijlage) daarna kon ik de mappen wel weggooien. Zet ik het vinkje weer aan dan heb ik ze weer terug maar ik ben ze nu voorlopig kwijt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Hans Wolters 53 Dank voor het melden van je oplossing, dan kan anderen ook weer op weg helpen 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic