Ik overweeg overstappen naar KPN. Ik heb echter in mijn webmail honderden mail staan in submappen die ik niet kwijt wil. Zie het als een archief.
Mij is verteld dat de inhoud van de mailbox niet mee kan verhuizen. Dus zodra deze vervalt kan ik er niet meer bij. Dat weerhoudt mij van overstap.
Is er een mogelijkheid om deze mails toch allemaal te bewaren?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Van de ene naar de andere webmail gaat niet om de hele mappen structuur over te zetten.
Ziggo webmail blijft nog 6 maanden actief na de overstap.
Het is sowieso heel belangrijk om backups te hebben van je mail.
Als er iets met de webmail gebeurt, dan ben je alles kwijt, want de meeste providers hebben geen backup.
Maak een back-up van je mailbox in Apple Mail - Combell support
Back-up / export van je mailbox importeren - Combell Support
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat is afhankelijk van het e-mail programma wat je gebruikt.
https://www.google.nl/search?q=hoe+maak+ik+een+back+up+van+email
ik gebruik de MAIL functie van Mac.
Maar ik wil dus de hele mappen structuur overzetten die ik nu in mijn webmail-inbox heb gebouwd
Van de ene naar de andere webmail gaat niet om de hele mappen structuur over te zetten.
Ziggo webmail blijft nog 6 maanden actief na de overstap.
Het is sowieso heel belangrijk om backups te hebben van je mail.
Als er iets met de webmail gebeurt, dan ben je alles kwijt, want de meeste providers hebben geen backup.
Maak een back-up van je mailbox in Apple Mail - Combell support
Back-up / export van je mailbox importeren - Combell Support
en zou het volgende werken?
- Outlook account aanmaken
- Ziggo mail importeren
- Nieuw outlook adres aanmaken
- Mails van de ene naar t andere outlook adres overzetten (incl mappen structuur)
en dan geen mail adres bij nieuwe provider gebruiken, maar bij outlook blijven
Je hebt sowieso een nieuw adres van je nieuwe provider nodig omdat Ziggo je email op een gegeven moment afsluit.
Je kunt wel je archief inclusief mappenstructuur naar outlook importeren en ik denk ook naar je nieuwe adres kopieren.
Dat kan door je mail accounts toe te voegen aan een mail client op je Mac of bijvoorbeeld Thunderbird geïnstalleerd op Mac of PC.
1. Eventueel email client zoals Thunderbird installeren op je Mac/pc
2. In Mac mail client of Thunderbird Ziggo mail account toevoegen.
3. In Mac mail client of Thunderbird gewenst KPN, Outlook of Gmail mail account toevoegen.
4. Mappen/mail kopiëren/verslepen van Ziggo mail account naar je gewenste mail account binnen MAC mail of Thunderbird.
Doe dit zelf al jaren maar dan met MS Office Outlook2016 en inmiddels Outlook2021
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.